שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » "החרימו את חברות המזון שהעלו מחירים"
הכלכלן החב"די
"בכל סופרמרקט ישנם מוצרים של החברות הקטנות יותר – החברות ההוגנות יותר. הם לא הודיעו על עליית מחירים, הם עושים הכל כדי לשרוד בשוק"
שחר וולף | צילום: מנדי קורנט

בטור שמתפרסם הבוקר בעיתון 'כפר חב"ד' קורא הכלכלן החב"די שחר וולף לציבור החרדי והדתי להחרים את חברות המזון שהודיעו על עליית מחירים. הוא מדגיש כי לא חסרים חלופות לאותן חברות: "בכל סופרמרקט ישנם מוצרים של החברות הקטנות יותר – החברות ההוגנות יותר. הם לא הודיעו על עליית מחירים, הם עושים הכל כדי לשרוד בשוק, אנחנו כאן כדי לעודד אותם ובמקביל לקנות בזול יותר. חפשו אותם", הסביר וולף.

וולף אף קורא לציבור לצאת אל הרחובות ולהפגין נגד עליית המחירים "אין מנוס מלקרוא לכולנו לצאת לרחובות ולמחות. לפני כעשור חבורה של צעירים בג'ינס שתוקשרה היטב עשתה כאן מהפכה של ממש, במחירי המזון, במחירי הדיור ובהתערבות הממשלתית לטובת האזרח, אותם צעירים משתייכים היום לאותם בעלי ממון שמנחיתים עלינו את העליות במשק. המדינה שלנו בשלה למחאה חברתית חדשה, מחאה שאולי תקום מהצד האמוני של המפה, אני סבור שאם אנחנו נרים את הכפפה נזכה למקום של האהדה בציבור".

וולף לא מוכן לקבל את התירוצים שסיפקו חברות המזון בהודעותיהם על העלאת המחירים. "החברות שמעדכנות אותנו על עליות המחירים, נהנו בשנים האחרונות מביקושים אדירים. כאשר כולנו היינו בבית בקורונה סל המזון שלנו קפץ פלאים, כולנו צרכנו הרבה יותר, החברות נהנו מרווחים גדולים יותר. לאחר שחזרנו לחיים הרגילים אמנם סל המזון שלנו ירד במעט, אבל לא באופן משמעותי לעומת מה שהיה לפני הקורונה, כך שהחברות עדין מרוויחות הרבה יותר. במקביל, רוב הסחורה נקנית בדולרים ונמכרת לנו בשקלים, כך שהיבואנים מרוויחים יותר מירידת ערך הדולר" הסביר וולף.

בדבריו הוא גם תוקף את העלאת המיסים מצד הממשלה "המצב כיום לא מצדיק בשום מצב העלאת מיסים, להיפך! לצערנו בממשלה הזו מלבד דיבורי סרק על הורדת יוקר המחיה יש רק עליות. מה שגרוע יותר – זה שכל מה שעולה לעולם לא יורד".

שחר וולף הינו כלכלן ויועץ משכנתאות ידוע בחסידות חב"ד, העוסק בתחום שנים רבות.

הצטרפו ועקבו אחר

4 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים