שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » החשש: תמרון חריג, כשל טכני או ציפור
צה"ל חוקר
יממה לאחר תאונת המטוס בה נספו מורה וחניך בקורס טיס, בצה"ל הקימו צוות מומחים לבדיקת נסיבות ההתרסקות • במטוס לא היתה קופסה שחורה וגם לא כיסא מפלט
זירת ההתרסקות. תמונת אילוסטרציה | צילום: שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

כיממה לאחר תאונת המטוס הקטלנית בה נספו חניך ומורה בקורס טיס, בחיל האוויר סורקים את השטח ומנסים לאתר כל דבר שיכול להצביע על כשל או סיבה להתרסקות.

במטוס אין קופסא שחורה כפי שיש במטוסים אזרחיים, אך לעיתים מכשיר הקשר שעל המטוס יכול להקליט את הקולות שנשמעים בתא הטייס.

בניגוד למטוסים מבצעיים, במטוס הסנונית אין כיסא מפלט אך החניך ומדריך הטיסה יושבים זה לצד זה ולא אחד מאחורי השני, כך שהטייס המנוסה יכול להשתלט על ההגאים ולתפעל את המטוס עצמו במקרה של תקלה.

בחיל אוויר הרכיבו צוות של מומחים שמורכב ממהנדסים, טייסים ובוחנים של בריאות הנפש. אין חשש כי מדובר בהתאבדות, אולם נבדקת האפשרות שהסחת הדעת שאולי הביאה להתרסקות נבעה ממתח נפשי שעבר אחד מהשניים, כך דווח ב'חדשות 12'.

לפי הדיווח, בחיל האוויר בודקים גם את האפשרות שאירוע רפואי דרמטי ומפתיע של אחד מצוות המטוס הוא זה שהוביל לתקרית שגבתה את חייהם. מומחי התעופה בוחנים אם היה כשל טכני שגרם להתרסקות או שמא השניים התנגשו בציפורים שעפו באזור. בעבר שינו בחיל האוויר את נתיב הטיסה בשל החשש מאפשרות של פגיעה בלהקות ציפורים נודדות.

כמו כן, נבדקת האפשרות שהשניים ביצעו תמרון חריג או שהם טסו בגובה לא מתאים לתנאי השטח, דבר שיכול להוביל לכך שלא היה להם מספיק מרווח זמן להיחלץ או לטפל בתקלה. יש גם את האפשרות של שילוב של כמה תקלות במקביל.

יצוין, כי לאורך ההיסטוריה נרשמו מעט מאוד תאונות ואירועים בחיל האוויר אשר נותרו פתוחים וללא תשובות.

אמש הותרו לפרסום שמותיהם של ההרוגים בתאונה, רב סרן במיל', טייס בטייסת 201 בחיל האוויר, איתי זיידן, ששימש כמדריך הטיסה, וחניך הטיסה שלו רב"ט ליהוא בן-בסה, חניך בקורס טיס מראשון לציון.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים