שיתוף
תגובות
חדשות » בעולם מזועזעים מהטבח בפרברי קייב | עשרות גופות בעיירה בוצ'ה
פשעי מלחמה
נסיגת הכוחות הרוסיים מפרוורי קייב חשפה את ממדי הזוועה וההרס שהותירו וגרמה לעולם המערבי לגנות בחריפות • "רוסיה חייבת לשלם על הפשעים שלה", הבהירה גרמניה

חשד לפשעי מלחמה חמורים בפרוורי קייב: יממה לאחר נסיגת הכוחות הרוסיים מקייב ופרווריה – הולכים ומתבררים ממדי האסון שהם הותירו אחריהם. מאתמול מתפרסמות ברחבי העולם תמונות קשות של מאות אזרחים אוקראינים בעיירות בוצ'ה, אירפין ואחרות, שככל הנראה נרצחו על ידי החיילים הרוסים.

משרד ההגנה הרוסי הכחיש היום (ראשון) כי הזוועות שנחשפו בוצעו על ידי הכוחות הרוסיים, וכינו את הצילומים שפורסמו על ידי אוקראינה "פרובוקציה". במשרד טענו כי כל היחידות הרוסיות עזבו את בוצ'ה כבר ב-30 במרץ. מחלקת המדינה האמריקנית טוענת כי ישנם דיווחים המראים כי המיליציה "קבוצת ואגנר", הנתמכת על ידי הקרמלין, עומדת מאחורי האירועים הקשים באזור. המיליציה נודעה כמי שנשלחה לאוקראינה כדי לרצוח את הנשיא וולודימיר זלנסקי.

בבוצ'ה אותרו יותר מ-400 גופות של אזרחים שנכפתו ונורו, מפוזרות לאורך הרחובות בעיר. כשבאחד המקומות אותר קבר אחים עם 280 גופות. באוקראינה טוענים שההרג בבוצ'ה הוא "טבח מכוון". שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן אמר כי התמונות מבוצ'ה הן כמו "אגרוף בבטן", בראיון ל-CNN. "אמרנו עוד לפני שהפלישה, שרוסיה עלולה לבצע זוועות, אחרי הפלישה כבר הבהרנו שהכוחות הרוסיים מבצעים פשעי מלחמה", הוסיף בלינקן.

בנוסף לכך, בלינקן אמר כי "הדבר החשוב ביותר הוא שלא נישאר אדישים לזה ולא ניתן לזה לעבור. כל עוד התוקפנות הרוסית נמשכת, המראות האלה הם המציאות היומיומית באוקראינה. זה חייב להיפסק". לזעזוע האמריקני מצטרפים גם באירופה. קנצלר גרמניה אולף שולץ קרא לשפוך אור על "פשעי הצבא הרוסי נגד אזרחים באוקראינה".

שר החוץ הגרמני היה תקיף עוד יותר, והבהיר כי "רוסיה חייבת לשלם על פשעי המלחמה שלה בעיירה בוצ'ה, בצורה של סנקציות חמורות יותר"."התמונות מבוצ'ה הן בלתי נסבלות, האלימות חסרת העכבות של פוטין פוגעת במשפחות תמימות ואינה יודעת גבולות. האחראים לפשעי המלחמה הללו חייבים לתת דין וחשבון".

גם שר החוץ הצרפתי, ז'אן-איב לה דריאן, גינה בתקיפות את מה שהוא כינה כ"התעללות מסיבית" שבוצעה על ידי הכוחות הרוסיים באוקראינה בשבועות האחרונים. כמו האחרים, גם הוא התמקד בעיירה בוצ'ה, והבהיר כי מעשי רוסיה מהווים פשעי מלחמה וכי צרפת תעבוד עם הרשויות האוקראיניות ובית הדין הפלילי הבין-לאומי כדי להעמיד למשפט את האחראים לזה.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. כולם מרחמחם על האוקראינים… עוד חיים הרוצחים של היהודים… שהרגו גם ילדים בלי רחמים… על הכל יביאך האלוקים במשפט. עש דין ויש דיין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים