שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » הטיסות מישראל לשארם א-שייח יחודשו?
דיווח
דיווח ערבי: ישראל הציגה למצרים הוכחות למעורבות איראן בעזה • מצרים רוצה להגדיל את מעורבותה בשיקום עזה: חברות קבלן מצריות יבצעו פרויקטים ברצועה
בני גנץ עם ראש המודיעין הכללי המצרי, עבאס כאמל | צילום: אלעד מלכה
צילום: טל עוז / משרד הביטחון

לאחר פגישת שר החוץ גבי אשכנזי במצרים, מסתמן כי הטיסות מישראל לשארם א-שייח יחודשו – כך דווח ב'כאן חדשות. זאת לאחר שהטיסות בין נמל התעופה בן גוריון לנמל התעופה בסיני הופסקו בשנת 2015 מסיבות ביטחוניות.

בתוך כך, מצרים חותרת להגדיל את מעורבותה בשיקום רצועת עזה ורואה בסוגיית השבויים והנעדרים ערוץ מקביל לערוץ השיקום, ללא קשר ישיר בין השניים. מקורות פלסטיניים מסרו שהמצרים מעוניינים להוביל את הליך השיקום של הרצועה באמצעות חברות קבלן מצריות שיבצעו את הפרויקטים הגדולים בעזה. זאת נוסף להכנסת חומרי בנייה לרצועה דרך מסוף רפיח בפיקוח מצרי. המצרים מעוניינים שגם לרשות הפלסטינית ולאו"ם יהיה תפקיד בהליך השיקום.

ברשת אל-ערבייה דווח כי מצרים הציעה לישראל טיוטה להסכם חילופי שבויים עם חמאס. אמנם, בקהיר לא רוצים לקשור את שיקום עזה עם עסקת השבויים, אך ישראל מתעקשת בנושא. לפי הדיווח, ישראל הציגה לראש המודיעין המצרי, עבאס כאמל, הוכחות למעורבות האיראנית במתרחש ברצועת עזה.

עוד פורסם כי הגורמים הישראלים קראו "להאיץ" את יישום ההסכם, שעליו גם נתניהו חזר באופן פומבי. בביקור עצמו, ישראל מצידה דחתה את ההתערבות הישירה של איראן בעזה, ומצרים העבירה לפלגים השונים בעזה את המסר כי לא תאפשר לנצל את האיראנים בהסלמות נוספות, והביעה את מורת רוחה משיתוף הפעולה בין חמאס לארגון הטרור הלבנוני-שיעי חיזבאללה.

שר הביטחון בני גנץ נפגש אמש עם ראש המודיעין הכללי המצרי, עבאס כאמל, ומשלחת בכירים בראשותו, ביחד עם מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (במיל') אמיר אשל וראש האגף הביטחוני מדיני זהר פלטי.

גנץ הציג לראש המודיעין הכללי המצרי את העקרונות הביטחוניים-מדיניים שגיבש במערכת הביטחון. שר הביטחון הודה לראש המודיעין הכללי המצרי וביקש ממנו להעביר את תודתו גם לנשיא מצרים על המאמצים להחזיר את השקט והיציבות באזור ועל היחסים הביטחוניים המיוחדים בין שתי המדינות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים