שיתוף
תגובות
לאישה » טיפים » הטיפים של ציפי מרק לעצמאיות בקורונה
טיפים
על האזור האישי באתר של מס הכנסה שמעת? אולי מחכה לך בו כסף • למה לא להפסיק לדבר עם קולגות? • פרילנס הוא עצמאי לכל דבר, העיקר שנשארה לנו אמונה
שטרות ומטבעות כסף | צילום: Anastasiya Aleksandrenko, שאטרסטוק

כמה מענק קיבלת? וכמה את? מה, זהו? רגע, איך אני קיבלתי כזה סכום?

מכירות את משפטי הפתיחה האלו? כל מי שעובדת כעצמאית, ודאי נחשפה לאחד המשפטים הללו באופן כזה או אחר. מאז בואה של הקורונה, החל"ת, סגירת המשק, כולנו איבדנו את זה לרגעים.

ברגע שנזכרתי שלא בדקתי האם מגיע לי מענק על חודש ספטמבר, שלחתי מייל מסודר ליועצת המס התותחית שלי, ציפי מרק, וביקשתי שתעדכן אותי מה מגיע לי (או חלילה מה לא). הרהרתי לעצמי, כמה טוב ונוח שיש לי את מי לשאול ועם מי להתייעץ. מה עושות בעלות עסקים שאין להן עם מי להתייעץ?

ואז שאלתי אותה אם היא תסכים לשתף בכמה תשובות או טיפ, גם את קוראות 'בחזית לאישה'.

ציפי מרק, הנהלת חשבונות וייעוץ מס לחברות ועצמאיים, אומרת כי אחד הדברים שמטרידים מאוד את בעלות העסקים בכל התקופה הזו, הוא חוסר ידע. הן מרגישות שחסר להן ידע, שאולי יפספסו מידע שיכול היה לעזור להן מבחינת מענקים או נושאי עזרה נוספים ואחרים שניתנים בתקופה זו ממקומות שונים.

"בכדי לא לפספס שום מענק ועזרה, אני ממליצה לכל מי שיש יועצת מס, פשוט לשאול אותה בעניין. בנוסף, אני ממליצה לשאול ולדבר באופן קבוע עם קולגות למקצוע על מענקים הניתנים, משום שיש דברים ייעודיים, ספציפיים, שנוגעים לכל מקצוע בנפרד. כך לדוגמה היה בזמנו מענק בניית אתר דיגיטלי שניתן למשך תקופה מסוימת. כששומרים על קשר עם אנשים ששטים אתנו באותה סירה, אפשר לעתים לראות אופק מאיר יותר".

שאלתי את ציפי על אנשים שעובדים כפרילנסרים אצל עצמאים, מגיע להם, לא מגיע להם, ואם כעצמאית לא העסקתי אותם בקורונה, מה הסיפור שלהם?

"פרילנס שעובד גם עם לקוחות אחרים, הוא עצמאי לכל דבר ועניין ואין לכך משמעות אם לא לקחת והשתמשת בשירותיו בקורונה. פרילנס הוא עצמאי ולכן אין הטבה על העסקתו בתקופת הקורונה".

והשאלה הכי כואבת: אין לנו סיכוי לאבטלה?

"עצמאית לא מבוטחת לאבטלה ולכן אינה יכולה לקבל אבטלה. התחליף לעצמאי הוא קבלת המענקים מהמדינה לעסקים עצמאים. המענק ניתן לפי אחוזי ירידה בהכנסות לעומת תקופות מקבילות בשנת 2019 כפי שקבעה הממשלה, יש לך אפשרות לקבל שני סוגי מענקים: מענק סיוע לעסק ומענק סוציאלי (אישי). את המענקים ניתן לבקש דרך האזור האישי באתר של מס הכנסה.

אז לסיום, מה הקושי העיקרי של נשים עצמאיות בימים אלו?

"הקושי העיקרי הוא חוסר הוודאות הכלכלי, התזרימי והמידע שזורם מכל הכיוונים כאשר חלקו פייק ניוז וחלקו רלוונטי, רק לא תמיד מתאים לעסק שלך. כמובן הסיוע הוא על ידי ברור נקודתי מול יועצת המס, מה נכון לך, מתאים לך ואיך את בתור בעלת העסק – תמצי הכי נכון עבורך את הזכויות.

גם אני, בתור בעלת עסק, מרגישה ויודעת שבלי אמונה, בוודאי בתקופה כה מורכבת מבחינה כלכלית, קשה מאוד לשרוד. אז אחרי כל המידע המקצועי, אני בהחלט ממליצה על חיזוק באמונה. ושיהיה לכולנו בהצלחה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים