שיתוף
תגובות
כלכלה » הייטק וטכנולוגיה » הטכנולוגיה שתמנע אובדן חפצים מצילי חיים
פיתוח ישראלי
פיתוח טכנולוגי המאפשר איתור חפצים במבנה סגור וימנע אובדן של ציוד ומיכשור מציל חיים בבתי חולים הוא המיזם הזוכה בהאקתון של מרכז היזמות לב-טק במרכז האקדמי לב
מחשב | צילום: 13_Phunkod, שאטרסטוק

מדינת ישראל מתמודדת מזה שנים עם מחסור בכוח אדם רפואי. המחסור גורם לחוסר סדר וארגון, במקרים רבים, לאובדן של ציוד מציל חיים שהחיפוש אחריו מבזבז זמן יקר ומשאבים. על מנת להתמודד עם בעיה מסוג זה, קבוצת סטודנטים פיתחה פתרון טכנולוגי שהינו רכיב הקולט נתונים על אותות ה-wi-fi מסביבו ובאמצעות מיפוי ניתן לקבל מידע מדויק ולדעת היכן הוא נמצא. הפתרון הזה, המאפשר איתור חפצים במבנה סגור, לא רק חוסך זמן ומשאבים אלא גם יכול להציל חיים. מיזם זה הנקרא: "wi-find" הוא המיזם הזוכה בהאקתון של קמפוס לב במרכז האקדמי לב.

המפתחים הם יוסף מזרחי, סטודנט להנדסת חשמל ואלקטרוניקה שעלה לארץ מברזיל, אריאל שמערלא שעלה לארץ מצרפת ואמיתי סלומון מאפרת, שניהם סטודנטים למדעי המחשב. "wi-find מבוסס על קבלת אותות אלחוטיים מהמכשיר הנדרש ומשתמש בתשתית האלחוטית הקיימת כבר בבתי החולים, או בכל מוסד ציבורי אחר", מסביר אריאל שמערלא. "הודות לפריסה של ראוטרים בכל מבנה המאפשרים את התקשורת האלחוטית, הראוטר הסמוך למכשיר הנדרש מדווח למערכת היכן הוא נמצא.

"אנו גאים מאוד בזכייה במקום הראשון. לא האמנו שנעמוד בזמנים, אבל הצלחנו ובגדול. הגענו להאקתון בשביל ההתמודדות עם האתגר ויצאנו עם הפרס הראשון. אנחנו מאוד מאמינים במוצר שפיתחנו ובכוונתנו להמשיך ולפתח אותו".

ההאקתון התחיל ביום שלישי בשבוע שעבר והסתיים ביום חמישי. במשך 48 שעות הסטודנטים להנדסת תוכנה, מדעי המחשב, אלקטרוניקה, אלקטרו-אופטיקה, ותעשייה וניהול בקמפוס לב במרכז האקדמי לב התמודדו עם אתגרים טכנולוגיים מורכבים, שהציבו בפניהם החברות הגדולות במשק כגון: אינטל, רפאל, מדטרוניק, אורקם, SpotReality, , משטרת ישראל ועוד.

במקום השני בתחרות זכה מיזם shoppertrack  שפיתחו ארבעה סטודנטים עולים חדשים מצרפת. המיזם שפיתחו מיועד לעסקים ומרכזי קניות שרוצים לזהות תנועת צרכנים. האלגוריתם שפיתחו מסוגל לזהות מעברים ופינות בתוך חנות שבהם תנועת לקוחות גדולה יותר, באמצעות מצלמת אבטחה.

המיזם שזכה במקום השלישי, COP, מאפשר למשטרת ישראל אופטימיזציית מיקום ניידות משטרה בתוך מרחב עירוני. האופטימיזציה פועלת על פי מספר פרמטרים בהם כמות מקרי הפשע וחומרתם לצד תדירות המקרים, דבר שעשוי להציל חיי אדם.

עוד פתרונות טכנולוגיים שפיתחו הסטודנטים במהלך המירוץ: ניהול חכם של עמדות הטענה למכוניות חשמליות, קולר לבעלי חיים שקורא מדדים פיזיולוגיים, אלגוריתם שמסייע לזרוע רובוטית בחדרי ניתוח וטכנולוגיה המאפשרת קידוד סרטי ארכיון מקום המדינה על פי מילת חיפוש.

"תוצרי ההאקתון השנה היו ברמה הגבוהה ביותר", אומר ערן יומטוביאן, מארגן ההאקתון, מנהל 'לב טק', מרכז היזמות במרכז האקדמי לב. "אנו מעודדים את הסטודנטים להיות מחוברים לשטח, ליזום ולפתח טכנולוגיה בהתאם לצרכים העולים ממנו. הסטודנטים הצליחו ליצור כלים טכנולוגיים מוגמרים במשך זמן קצר מאוד שישמשו ויועילו למשק ולתעשייה בעתיד. אנו גאים מאוד בסטודנטים שפיתחו את המיזם הזוכה ובכל הסטודנטים הרבים שהשתתפו בהאקתון והגיעו לתוצאות איכותיות ומפתיעות. לב – טק ימשיך לעמוד לרשות הסטודנטים ובמסגרת תכנית קדם האצה יוכלו להמשיך בפיתוח המייזמים".

"הופתעתי לראות את המוצרים שפיתחו צעירים דתיים וחרדים במשך 48 שעות בלבד", אמר השופט בתחרות הלל פולד, יועץ עסקי, בלוגר ועיתונאי טכנולוגי. "הרמה של המוצרים הייתה מרשימה ביותר, ובכלל, להביא את הצעירים והנוער אל שוק הטכנולוגיה זה אחד הדברים החשובים ביותר".

"אחד האתגרים עימה ירושלים מתמודדת הוא הכשרת הדור הבא לכוח העבודה בתעשיית ההייטק בעיר", מדגישה המשנה לראש העיר ירושלים פלר חסן נחום "המרכז האקדמי לב הוא שותף מרכזי בעניין. לא בכדי שמו של המרכז האקדמי לב יצא מלפניו. הסטודנטים הפגינו ידע ויצירתיות שהרשימה מאוד את צוות השופטים המורכב מדמויות בולטות בענף ההייטק הישראלי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים