שיתוף
תגובות
לאישה » הטעם שמכניסה לנו רות לחיים
רגע לנפש
הסיפור של רות וקבלתה ליהדות מקביל לסיפור של בני ישראל במעמד 'נעשה ונשמע' ולכן זכינו כולנו, מכל הסיפור של שבועות אני לומדת הרבה על דבקות במטרה
חג השבועות | צילום: Gudrun Muenz, שאטרסטוק

אחד הטעמים היפים שמצאתי לקריאת מגילת רות בחג השבועות, הוא ההקבלה של הגישה שלה ליהדות, לבין הגישה של עם ישראל למתן תורה. עם ישראל אמרו לבורא עולם 'נעשה ונשמע'. על רות נכתב "דבקה בה" – המשמעות היא דבקות אמתית מבלי להרפות. בני ישראל התייחסו לקבלת התורה במידה של דבקות וכך רות בחרה להתייחס ליהדות. בזכות אהבתה ודבקותה, זכתה ואף אנו זכינו – לתוצאה הידועה.

פעמים רבות אנו נתקלים בחיים בחומות, מחסומים, קשיים, נראה לנו שאין דרך לעבור אותם. לעתים ננסה להילחם, ננסה ללכת בדרך אחרת, אך לעתים רבות נחליט לוותר. לא משום שאיננו טובים מספיק, אלא משום שאנחנו בני אדם וכוחותינו מוגבלים. שמעתי ממרצה לפסיכולוגיה על פי היהדות, עניין נהדר שקשור למוח האנושי והדבר נסך בי תקווה גדולה. הוא הסביר כי המוח הוא כלי – כמו פלסטלינה. אפשר לעצב אותו כפי שנרצה והכי חשוב, מה שנכנס – זה מה שיוצא. עכשיו דמיינו בן אדם שמסתובב וכל הזמן אומר: "אוף, אין לי כח". או: "אין סיכוי שאני עובר את זה". וכן על זו הדרך, משפטים שליליים, אפילו בחוסר תשומת לב. "כמה טיפש אני". מה נכנס למוח? בדיוק אותם משפטים. מה המוח מבין? שאין, אי אפשר, טיפש וכו'. אז אלו כוחות המוח יוציא מעצמו? כישלונות, משום שזה מה שנכנס.

הרבה פעמים אנחנו מתחילות דיאטה ונשברות. שוב ושוב ושוב. מכירות? אנחנו לא מבינות למה. אבל המוח מבין. הוא שומע אותך אומרת לעצמך כל הזמן כמה את שמנה, כמה את טועה כשאת אוכלת, כמה אין סיכוי שאת מחזיקה בזה מעמד. אז מה הוא משחרר לך? את חוסר היכולת, את השבירה, את אי היכולת.

אנחנו שואלים את עצמנו: למה זה קרה לי? למה זה נפל עלי? מה עשיתי? למה מציקים לי? ולא מבינים שבעצם אנחנו במו פינו עושים זאת לעצמנו. בעצם עיצוב המחשבה והדיבור שלנו, אנחנו מזינים את המוח במה שהוא מוציא עלינו בהמשך.

בכוח שלנו לעצב את המוח. לכן גם אם נראה לנו שמשהו לא הלך כשורה, גם אם טעינו, כדאי מאוד לשים לב למילים שיוצאות לנו מהפה. תמיד אפשר לבחור. במקום לומר "אין לי כוח", כדאי להקפיד על "בעזרת ה' יהיה לי כוח". ברגע שנכניס למוח שלנו כמה שיותר דיבורים עוצמתיים, חיוביים, הוא יהיה שם אתנו ולצדנו ונראה שהכל טוב יותר.

יש לנו הזדמנות להגיד תודה לבורא עולם על לוחות הברית שחקוקות בלב כל יהודי ויהודי. גם אם במשהו קשה לנו, גם אם לא בהכל אנחנו תמיד מצליחים. אנחנו בני אדם ומותר לנו ליפול או לא להצליח בהכל. כרגיל, הרעיון הוא איך מתקדמים וקמים.

מאחלת לנו חג שבועות מלא התעלות וטעם – תרתי משמע. ושנזכה לאהוב ולדבוק במשמעות התורה וביופי שהיא מביאה לחיינו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים