שיתוף
תגובות
משפט » הטקסט על נתניהו הוא "כמעט גבלסי"
ישעוה מסכים
סנגורו של רה"מ, עו"ד בועז בן-צור, ממשיך גם היום להפריך את טענות התביעה בדבר שליטתו לכאורה של נתניהו בתכנים של 'וואלה': "כתבת ביבי אפס"
תגיות:
אילן ישועה בבית המשפט | צילום: באדיבות המצלם

משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעניין תיק 4000, התחדש הבוקר (רביעי) בבית המשפט המחוזי בירושלים. מנכ"ל וואלה! לשעבר, אילן ישועה, ניצב שוב על דוכן העדים להמשיך חקירתו הנגדית. כזכור, אתמול פרקליטו של ראש הממשלה, עו"ד בועז בן צור, ניסה לבסס את הנרטיב לפיו לא היה סיקור חיובי או "היענות חריגה" של וואלה לראש הממשלה.

לטענת הפרקליטות, 315 אירועים שפורטו בנספח כתב האישום משקפים סיקור מוטה שנבע מלחץ של ראש הממשלה ומשפחתו ומלחץ של אלוביץ' על ישועה. עו"ד בן צור הציג בדיון היום כתבות שממחישות לדבריו כי הטענות להטיית סיקור אינן נכונות. בין היתר טען סנגורו של נתניהו כי חלק מהכתבות שהוזכרו בכתב האישום כלל לא פורסמו או במקרים אחרים היו פחות ביקורתיות מאשר באתרים אחרים או שכלל לא הוסרו למרות "הבקשות" לכאורה.

בפתח הדיון היום, התגלע ויכוח בין הסנגורים לפרקליטות, לאחר שהתובעת אמרה שהם לא מגבילים את עצמם רק ל-315 אירועי הסיקור שצוינו בכתב האישום המתוקן. פרקליטם של בני הזוג אלוביץ', עו"ד ז'ק חן זעם וטען כי "התביעה התעלמה מהחלטת בית המשפט". לאחר התייעצות, השופטים קיבלו את עמדת ההגנה וקבעו כי "לא ניתן להוסיף אירועים מעבר ל-315 דרישות הסיקור מכתב האישום".

פרקליטו של רה"מ תקף: "אמרת שהוטלו פצצות על בנט, אני אמרתי לך אז שאפילו קפצונים לא היו. תסביר לי איך בבית משפט אמרת שהיה קמפיין נגד בנט, יש לך כתבה אחת אינפורמטיבית גרידא, אין פה הפצצות נגד בנט. זה הפוך. תיכף אראה את הקמפיין החבוי שעשיתם לו"

בן צור הוסיף: "בוא תראה מה עשיתם עבור הקמפיין של בנט. אחרי הפרסום של ההחלטה של ועדת הבחירות אתם יוצאים בכתבה נוספת של הודעת בנט לנתניהו, ומה שנכתב שם זה אחרי החלטת ועדת הבחירות פעילי מפלגתו של בנט צבעו את פרצופו של נתניהו באפור. האם אחרי שבמקום להסיר צבעו, הפרסום הזה חוזר על הקמפיין של בנט באותו השלב?"

אילן ישועה מסכים בחקירה הנגדית לשאלת עו"ד בן צור שעלתה לאתר וואלה כתבה כביכול סאטירית באוקטובר 2015 שהיא כמעט "גבלסית" נגד נתניהו.

בדיון נחשף כי עורך 'וואלה' לשעבר אבירם אלעד אמר בחקירתו במשטרה: "לדעתי כל הנחיות אלו הייתה עליהן אפס השפעה על הציבור. אחד כי אנחנו כלי תקשורת אחד מני רבים ודבר שני מדובר על בקשות מאוד ספציפיות שחלקן לא התבצעו וחלקן במבחן התוצאה היו שוליים מאוד בהשפעה על הציבור".

ניר חפץ הודה בחקירה כי "לעיתים כאשר רציתי לטשטש את העובדה שמדובר בשרה או אפילו יאיר ייחסתי את הדבר לראש הממשלה באופן אישי או להגדרה יותר מעורפלת שהיא כוללת את כולם… לא רציתי שיהיה בצד השני, משהו ששרה ביקשה, כי זה לא מכבד, לא רציתי, לא מכבד אותי לפעמים. יכול להיות למשל מקרה טיפוסי. אם אתה עוסק באיזה עניין של שרה… היא הייתה במקלט לנשים מוכות בסדר? …יש מצב שאני אכתוב, שיכניסו את השש תמונות האלו שהוא ביקש, אבל זה היא ביקשה…".

עורך 'וואלה' ינון מגל העיד במשטרה: "אה. תשמע, הוא [ישועה] היה הרבה מדבר על הגברת. על הגברת. … או קיי? כאילו שכל הסיפור, בכלל, הוא מגיע מהאזור של הגברת. אילן היה מדבר על האזור של הגברת, אז יכול להיות זה ניר חפץ, יכול להיות זה הגברת. … זה הסביבה של אנשים, כאילו, מהאזור שלה, לדעתי, יותר מאשר מהאזור של ביבי…".

גורם המקורב לצוות ההגנה של נתניהו אמר בתום הדיון הדיון היום כי "לאורך כל היום מוצגות לעד ישועה ידיעות וכתבות שליליות מאוד על ראש הממשלה. עו״ד בן צור שאל את ישועה אם כתבות כאלו ודומות היו בתודעתו – ישועה עונה שלא. כתב האישום נגד ראש הממשלה מבוסס על עד שאמור להעיד על סיקור מוטה , אבל חוזר ומעיד שלא היה לו מושג מה קורה אצלו באתר. היום ישועה הסכים שטקסט מסויים על ראש הממשלה הוא "כמעט גבלסי", אז הניסיון לאזן טקסטים כאלה הופכים לכתב אישום?!!"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים