שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » שמרים אינם מזיקים ואף תורמים לבריאות
מפתיע
ישנה מגמה של הימנעות משמרים כי הם נתפסים כלא בריאים תזונתית. אבל מה שאנשים פחות יודעים זה שיש שמרים בריאים שאף מסייעים למערכת החיסונית
לחם מחמצת ושמרים מותססים | צילום: Zagorulko Inka, שאטרסטוק

רבים מאיתנו נמנעים מאכילת לחמים כל שהם מאחר והם "מזיקים לבריאות", אך ישנו לחם שלא רק שהוא אינו מזיק, אלא אף תורם ומסייע לבריאותינו רבות.

שמרים הם מוצר חובה אצל כל אופה במטבח, רבים מאתנו משתמשים בשמרים לאפיית מנות שונות להתססת יין ובירה ולעוד שימושים שונים, אך אף אחד מאתנו לא שם לב או לא יודע, שלשמרים יש 'אופי' משלהם, הם מגיבים בצורה שונה לכל משתנה, והם אפילו יצורים חיים ונושמים.

הצורה הידועה ביותר לייצר שמרים מתוצרת עצמית ביתית היא בהכנה של מחמצת המשמשת לאפייה של לחם ביתי ללא שימוש בשמרים קנויים. המחמצת היא למעשה תערובת של קמח ומים שבאמצעות מגע עם האוויר מייצרים בית גידול לשמרים שמצויים באופן טבעי בקליפות הדגנים ובאוויר. שמרים אלו תוססים במשך שעות ומשמשים לבסוף להתפחה של לחמים ודברי מאפה, במקום שימוש בשמרים קנויים ומתועשים.

שמרים טבעיים טומנים בחובם יתרונות בריאותיים רבים. בבדיקה שנעשתה נמצאו לחמי מחמצת כקלים יותר לעיכול, כגורמים לעלייה מתונה יותר ברמת הסוכר בדם לעומת לחמים "רגילים", וכמאפשרים ספיגה גבוהה יותר ויטמיני B ומינרלים כגון ברזל, סלניום, סידן ואבץ, וכך למעשה מאפשרים לנו לקבל ערכים בריאותיים גבוהים יותר מהלחם ולחזק את המערכת החיסונית.

חברת יומניטי האמריקאית אף הצליחה למצוא תרופה לפרקינסון כשהשתמשה במודל שמרים ובאמצעותו מצאה חומר שכיום נבדק כתרופה פוטנציאלית למחלה בניסויים קליניים בבני אדם – וזה עובד. מדובר במחלה שניסו למצוא לא תרופה במשך שנים רבות ושמר אחד סייע במציאתה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים