שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "היה מקום להחלטה בהאג לחקור את ישראל"
יו"ר מר"צ
הורוביץ מפתיע: "בצוק איתן יש דברים שלא היה צריך לעשות, הייתה שם פגיעה כל כך מסיבית באוכלוסייה אזרחית שבית הדין רוצה לבדוק". בימין מיהרו לתקוף
תגיות:
ניצן הורביץ | צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

יו"ר מפלגת מרצ ניצן הורוביץ הביע הערב (מוצאי שבת) תמיכה בהחלטה של תובעת בית הדין הבינלאומי בהאג נגד ישראל ואמר כי "אני חושב שהיה מקום להחלטה של בית הדין בהאג לחקור את ישראל ואני בעד לשתף פעולה אתו ולא לנסות לנגח אותו, ואני אומר את זה בצער גדול".

בראיון ל'חדשות 13' הוסיף כי "אני לא רוצה שישראל תעמוד במצבים האלה, אבל היא גם צריכה לשאול את עצמה מה היא עושה כדי למנוע את זה. גם בצוק איתן יש דברים שלא היה צריך לעשות, הייתה שם פגיעה כל כך מסיבית באוכלוסייה אזרחית שבית הדין רוצה לבדוק".

עוד אמר הורוביץ: "בעיננו, מה שמהווה קו אדום זה שאין משא ומתן עם הפלסטינים וממשיכים לבנות בהתנחלויות כאילו אין מחר. הפיתרון מבחינתנו זה לא להגיד ש'האג אנטישמי', אלא לקדם את המשא ומתן עם הפלסטינים, להביא להסדר, ואז לא יהיה האג".

שר הביטחון בני גנץ: "‏ניצן, דבריך הערב הכעיסו אותי מאוד. כמי ששירת בצה׳׳ל 38 שנים וכיהן כרמטכ׳׳ל, אני יודע היטב עד כמה צה׳׳ל וחייליו עושים כל מאמץ כדי להימנע מפגיעה בחפים מפשע. דבריך מהערב חמורים מאוד ואני קורא לך לחזור בך. שום קמפיין פוליטי לא יצדיק מתן לגיטימציה להחלטה המופרכת של בית הדין בהאג".

מהליכוד נמסר בתגובה: "ניצן הורוביץ מפקיר את חיילי צה״ל ששומרים עליו ועל כולנו. ההחלטה של בית הדין בהאג היא החלטה אנטישמית וראש הממשלה נתניהו ילחם נגדה בכל מקום בעולם כדי לבטלה. מרצ בראשות הורוביץ תהיה שותפה של בנט וגדעון שלא יכולים להקים ממשלה בלי יאיר לפיד כראש ממשלה. רק הליכוד יקים ממשלת ימין יציבה שתדאג לכל אזרחי ישראל ותילחם בהחלטה האנטישמית בהאג".

תגובת תקווה חדשה לדברי הורוביץ "אמירה אומללה של ניצן הורביץ על חשבון חיילי צה״ל. שום קמפיין לא מצדיק תמיכה בהחלטה אנטישמית ומוטב שיתנצל עליה. מדינת ישראל בראשות גדעון סער תוביל מערכה מאוחדת כנגד ההחלטה ובעד חיילי צה״ל".

ימינה בתגובה לדברי ניצן הורוביץ: "בעוד שבנט יוצא להגן על חיילי צה"ל בשדה הבינלאומי, הורוביץ פוגע בנו מבפנים. חיילי צה"ל הגיבורים עומדים על המשמר יום וליל כדי להגן על אזרחי ישראל, והורוביץ ביניהם. תחת מנהיגות בנט אף חייל צה"ל לא יירתע מלהגן על עמו וארצו בגלל האנטישמיות של האג והצביעות של השמאל שאיבד דרך".

בתגובה לדבריו של יו"ר מרצ ניצן הורוביץ, מסר יו"ר עוצמה יהודית והמועמד ברשימת הציונות הדתית לכנסת, עו"ד איתמר בן גביר: "מדובר בחציית קו אדום. היועץ המשפטי לממשלה חייב להורות עוד הערב על הסרת החסינות של הורוביץ ולהורות על פתיחה בחקירה נגדו בחשד לבגידה במדינת ישראל".

"מי שתומך בהעמדת חיילי צה"ל לדין בבית דין אנטישמי ששואף רק לפגוע במדינת ישראל, אין לו מקום בכנסת. אחרת לא נוכל להסתכל בעיניים לקציני וחיילי צה"ל". בנוסף, שלח בן גביר הערב מכתב ליועמ"ש בו ביקש לפתוח בחקירה נגד הורוביץ.

ח"כ איילת שקד אמרה בתגובה לדברי ניצן הורביץ: "לא נשב עם מרצ. אמירתו של ניצן הורוביץ שמצדיקה את פעילותו הפוליטית והאנטישמית של בית הדין בהאג ורדיפתו אחרי חיילי צה״ל היא חרפה לכנסת ישראל".

השרה עומר ינקלביץ': "למי שמחפש סיבות מדוע מרצ נמצאת מתחת לאחוז החסימה – הנה הסיבה המרכזית"

חה"כ ד"ר שלמה קרעי: "אין בישראל יותר שמאל קיצוני. יש ימין ערבי לאומני אנטי ציוני ומקומו מחוץ לכנסת. אלו השותפים לממשלה בראשות יאיר לפיד, שבנט וסער מעדיפים על פני ממשלת ימין. ב-23.3 מקימים כאן בעז"ה ממשלת ימין על מלא בראשות הליכוד ונתניהו".

תנועת "אם תרצו" על דברי ח"כ הורביץ כי יש לחקור את חיילי צה"ל בהאג: "דבריו האיומים של הורוביץ האומרים כי צריך לחקור את חיילי צה"ל בהאג מבזים את חללי צה"ל, נכי צה"ל ולוחמי ישראל לדורותם. חיילי צה"ל שילמו בחייהם לא פעם כדי להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים שארגוני טרור השתמשו בהם כמגן אנושי. בדבריו הורוביץ מייצר הצדקות לגדולי שונאינו כדי לעשות כותרות. זו עליבות נפש במיטבה".

הצטרפו ועקבו אחר

3 תגובות

  1. שמאלן קיצוני יותר גרוע כמעט כמו ביידן וראוי לו שלא יעבור את אחוז החסימה
    אה סליחה בעצם זה לא יתכן שמפלגתו של כהנה תיכנס ושל שולמית אלוני לא תיכנס אה סליחה שכחנו !

  2. זוהי אמירה בוגדנית שמוטב היה לולא נאמרה. ראוי לו שיחזור בו מן הדברים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים