שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » היוזמה של כהנא – רבני ערים יכולו לגייר במיידי
הרס היהדות
השר לשירותי דת מתן כהנא יוזם להעביר את חוק הגיור כהחלטת ממשלה, כך שרבני ערים יוכלו לחתום על תעודות גיור באופן מיידי
השר מתן כהנא | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לאחר הסיכומים בין הקואליציה לאופוזיציה על כך שחוק הגיור לא יעלה במושב הכנסת הנוכחי אלא ימתין למושב הבא בעוד חודשיים, השר לשירותי דת מתן כהנא יוזם להעביר את חוק הגיור כהחלטת ממשלה.

המשמעות של העברת חוק הגיור בהחלטת ממשלה תגרום לכך שרבני ערים יוכלו להתחיל לגייר באופן מיידי ולא לחכות לאישור החוק בשלוש קריאות. עבודות החקיקה יימשכו והחוק יעלה שוב במושב הבא.

סיעת ש"ס מיהרה לחגוג ביום שני בעת הפרסומים על דחיית החוק: "עם ישראל חי! הצד הנכון של ההיסטוריה היהודית ניצח! חוק הגיור שעמד להמיט חורבן גדול על שלמות העם – נהדף משולחן הכנסת וממושב החורף".

"סיעת ש"ס גאה לעמוד בחזית המאבק לשמירת המדינה היהודית ורואה סיעתא דישמיא מופלאה בסיכול החוקים הפוגעניים, חרף הרוב המספרי של הקואליציה הדורסנית. האמת מנצחת".

שר הדתות מתן כהנא מימינה הגיב לדחיית החוק: "מכה קלה בכנף. יהיה חוק גיור רבני ערים כי עם ישראל חייב את החוק הזה".

ח"כ שמחה רוטמן הגיב לדבריו של כהנא: "מכה קלה בכנף" הוא ביטוי בשיח הציבורי, הפוליטי והתקשורתי בישראל ומשמש לתאר את החשיבות המועטה שמייחסים גורמים בעלי כוח למעשים או פעולות שהם בעלי משמעות קשה ונרחבת יותר בעיני אחרים. (ויקיפדיה) מקור הביטוי הוא התחושה שמרגיש טייס כשהוא מטיל פצצה שהורגת אנשים. שמח שבחרת בביטוי הזה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים