שיתוף
תגובות
משפט » היום ייערך הדיון האחרון בטענות נתניהו
משפט נתניהו
הבוקר ייערך הדיון השלישי בטענות המקדמיות של פרקליטי ראש הממשלה הטוענים לאי ניהול הליך תקין של גביית העדויות וניהול החקירה ודורשים בשל כך לבטל את המשפט
בנימין נתניהו | צילום: Alexandros Michailidis, שאטרסטוק

הבוקר יתקיים בבית המשפט המחוזי בירושלים הדיון השלישי בטענות המקדמיות של פרקליטי ראש הממשלה, הדורשים לבטל את המשפט לנוכח טענות קשות על אופן ניהול החקירה תוך שימוש באמצעים פסולים, שתכליתם אי החתירה לאמת אלא 'סימון המטרה' מראש.

בדיון שיחל בשעה 10:00 צפוי הרכב השופטים רבקה פרידמן-פלדמן, משה סובל ומשה בר-עם, להתמקד בטענות המקדמיות של הנאשמים שבהן הם צריכים להכריע בקרוב, בהן הטענה של נתניהו לפגמים באופן שבו נוסח כתב האישום נגדו ולפגם בהליך החסינות שלו, כאשר אחת הדרישות הוא ביטול המשפט.

כזכור, בשבוע שעבר נענה בית המשפט באופן חלקי לבקשת פרקליטי נתניהו והורה לפרקליטות להמציא בפניהם מסמכים אותם החשיבו לחיוניים שיהיו בידי ההגנה, כשלטענתם הפרקליטות באופן מכוון הסתירה פרטים חשובים ולא העבירה אותם לסנגורים כמקובל.

בסוף השבוע הגיבה הפרקליטות לטענות עורכי דינו של נתניהו כשהם דוחים את הטענות על הסף תוך שהם מציינים, כי "על פי התשתית המשפטית ומסכת העובדות, לא נפל כל פגם בהליכי הגשת כתב האישום".

"הטענות המקדמיות חשובות, מכיוון שאם הן לא יתקבלו – המשמעות היא שהמשפט ימשיך להתנהל כסדרו. אך אם הטענות כן מתקבלת, יכולים להיות מספר תרחישים. שני התרחישים הרלוונטיים לראש הממשלה: תיקון של כתב האישום, שבו מורה בית המשפט לפרקליטות לשנות את טענותיה, והאפשרות הנוספת היא שבית המשפט יורה על ביטול כתב האישום", כותב מתן וסרמן ב'מעריב'.

לדברי עו"ד אורי קינן, מומחה למשפט הפלילי ולתיקי צווארון לבן, "הליך של טענות מקדמיות הנוגעות לכתב האישום עצמו וכן ענייני חומר חקירה, הוא דבר שכיח ומקובל בהליכים פליליים בכלל ובתיקים מורכבים בפרט. בית המשפט נוהג לקבוע מועדים לשמיעת העדים, ועד אז – להשלים את ההחלטות במסגרת הטענות המקדמיות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים