שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » היום מציינים את יום האחדות לזכר שלושת הנערים
8 שנים לחטיפה
את יום האחדות השנה, יפתח אירוע במשכן הכנסת בו יתקיימו מפגשים ושיחות בנושא אחדות, בהם תרבות השיח בישראל, תפקידה של התקשורת, חיים משותפים של יהודים וערבים
קברי שלושת הנערים | צילום: DMY, ויקיפדיה. Creative Commons ייחוס-שיתוף זהה 4.0 הבינלאומי

היום (ג') יתקיים, זו השנה השמינית, יום האחדות שנולד כיוזמה חברתית א-פוליטית מטעם משפחות יפרח, שער ופרנקל וראש עיריית ירושלים לשעבר ח"כ ניר ברקת, מתוך תחושת האחדות שעטפה את החברה הישראלית ויהדות התפוצות בעת חטיפתם של שלושת הנערים בקיץ 2014.

את יום האחדות השנה, יפתח אירוע מיוחד במשכן הכנסת בו יתקיימו מפגשים ושיחות בנושא אחדות, בהם תרבות השיח בישראל, תפקידה של התקשורת, חיים משותפים של יהודים וערבים.

האירוע יתקיים בהשתתפות יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי, משפחות שלושת הנערים גיל-עד שער, איל יפרח ויעקב נפתלי פרנקל הי"ד, חניכי מכינות קדם צבאיות ותלמידי תיכון מרחבי הארץ. במהלך האירוע תופיע להקת חיל חינוך. בשיאו של האירוע ייערך בבית הנשיא טקס חלוקת פרסי ירושלים לאחדות ישראל.

הפרס הכספי מוענק השנה לשבעה זוכים בארבע קטגוריות – מקומית, ארצית, בינלאומית וחינוכית, לאנשים וארגונים הפועלים כל השנה לקרב בין חלקים שונים של החברה הישראלית והעם היהודי בתפוצות.

השנה יעמוד הטקס בסימן "מילים יוצרות מציאות". בעולם בו יש לנו את היכולת לפרוץ גבולות של קהילות, מגזרים וארצות, למילים שאנו בוחרים ולתוכן שאנו מייצרים יש משמעות רבה. מילים יכולות להרבות כאב ופילוג, אך יש בהן גם כוח ליצור חברויות ולאחד בין כל חלקי החברה, לאחות קרעים ולבנות בניינים, לשלב בין המציאות לחזון ולייצר בנפשנו קירבה בתוך המדינה ובין הארץ לתפוצות.

יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי: "אנחנו חייבים ללמוד את הלקח. להפנים שהסכנה האמיתית אינו האוייב מבחוץ. רק אם נהיה מאוחדים בתוכנו, נמשיך להיות ריבוניים לגורלנו. זה בידינו. רק אם נלמד לדבר אחד עם השנייה, נוכל להגיע להסכמות ולהתפתח כחברה. רק אם נדבר אחד עם השנייה, נכיר ונפסיק לשנוא. השנאה מעוורת והיא יכולה לשרוף את הבית השלישי שבנינו כאן. אני מבקש מכם בכל ליבי, להקשיב לדעות האחרות שתשמעו. לפתוח את הלב ולחשוב עליהם. לשמוע ולא רק להשמיע".

משפחות שער, יפרח ופרנקל: "אנחנו שמחים לפתוח את יום האחדות באירוע מיוחד במקום שמייצג את החברה הישראלית על כל גווניה – כנסת ישראל. יום האחדות השנה מתקיים תחת הכותרת 'מילים יוצרות מציאות' ואנו מקווים כי מעגלי השיח המשותף שיתקיים היום ייצרו מציאות מאוחדת וישראלית יותר, במדינת ישראל. זו אחריות של כל אחד מאיתנו, בכל תפקיד בו הוא נמצא, לעשות את ההשתדלות שלו כדי לייצר חברה טובה יותר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים