שיתוף
תגובות
דעות » היום עוברים אל 'לב' המשפט
משפט נתניהו
הפרשן המשפטי אברהם בלוך עושה סדר במשפט נתניהו שעובר השבוע לחלקו הדרמטי: "בהגנה מצפים כי השופטים יעניקו לנאשמים משפט הוגן ויתעלמו מאותם רעשי רקע"
תגיות:
ראש הממשלה בנימין נתניהו באולם בית המשפט | צילום: רובי קסטרו - פול

שלב ההוכחות במשפט נתניהו יפתח היום (שני) בבוקר. עד כה המשפט עסק בחלק המקדמי, וכעת עוברים אל 'לב' המשפט במהלכו מתבררת אשמת או חפות הנאשמים.

את שלב ההוכחות ניתן לחלק לשתי 'פרשות'. הראשונה זאת פרשת התביעה, במהלכה הפרקליטות מנסה להוכיח את אשמת הנאשמים מעל לכל ספק סביר. לאחר מכן יש את פרשת ההגנה בה הסנגורים מנסים להוכיח את חפות הנאשמים או להטיל ספק סביר באשמתם על מנת למנוע הרשעה.

היום תפתח פרשת התביעה עם נאום של המשנה לפרקליט המדינה והתובעת הראשית בתיק, ליאת בן ארי. בסיום הנאום, יעלה לדוכן העדים עד התביעה המרכזי ביותר, אילן ישועה שהיה מנכ"ל אתר וואלה.

חקירתו הראשית של ישועה תובל על ידי התובעת בתיק 4000 ומנהלת מחלקת ניירות ערך בפרקליטות, עו"ד יהודית תירוש. בסיום החקירה של הפרקליטות, ההגנה תקיים חקירה נגדית. ההערכה בצוות התביעה היא כי עדותו של ישועה תימשך לכל הפחות 5 דיונים.

ישועה יעיד על לחצים ודרישות מכיוון גורמי שונים והזוג אלוביץ' שהיו בעלי השליטה באתר וואלה בנוגע לסיקור ראש הממשלה נתניהו באתר. עדותו של ידועה מתבססת על ראיות אשר מורכבות מתכתובות ווטסאפ, לוג שיחות וידיעות עיתונאית שונות.

בצוותי ההגנה סבורים כי התיקים בכתב האישום נגד נתניהו, בפרט תיק 4000 איתו נפתחת פרשת התביעה, הינם תיקים תקדימיים בקנה מידה עולמי. עקב כך, התיקים באים עם רעשי רקע רבים. בהגנה מצפים כי השופטים יעניקו לנאשמים משפט הוגן ויתעלמו מאותם רעשי רקע.

הכותב הוא הכתב והפרשן המשפטי של 'סרוגים'

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים