שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » היועמ"שית החדשה נכנסה הבוקר לתפקידה
לעין הסערה
בהרב מיארה: "מטבע הדברים אחד הנושאים הראשונים אליו אדרש עם כניסתי לתפקיד קשור בטענות אודות פעילות משטרת ישראל בהפעלת אמצעים טכנולוגיים מסוימים"
פטיש שופט | צילום: Aldeca Productions, שאטרסטוק

עו"ד גלי בהרב-מיארה נכנסה הבוקר (ג') לתפקיד היועצת המשפטית לממשלה, לאחר שאתמול אישרה הממשלה את מינויה פה אחד. בהרב-מיארה החליפה את אביחי מנדלבליט שכהונתו הסתיימה בסוף ינואר, והיא האישה הראשונה בתפקיד.

בהרב-מיארה אמרה בטקס כניסתה לתפקיד כי השבת אמון הציבור במערכת אכיפת החוק תוצב בראש סדר העדיפויות שלה.

"הימים האחרונים מלמדים על ירידה מדאיגה באמון הציבור", אמרה בהרב-מיארה בנאומה הראשון בתפקיד. "ניתן לחשוב על סיבות שונות לכך ובכלל זאת אי אפשר להתעלם מהשפעתם של אירועים חיצוניים והתקפות על מערכת המשפט ואכיפת החוק. אבל לא נכון לייחס את הירידה באמון הציבור ביועמ"ש אך ורק לגורמים חיצוניים".

בהרב-מיארה אף התייחסה לחשיפות בפרשת NSO, "מטבע הדברים אחד הנושאים הראשונים אליו אדרש עם כניסתי לתפקיד קשור בטענות אודות פעילות משטרת ישראל בהפעלת אמצעים טכנולוגיים מסוימים. הטיפול בנושא זה יהיה לאורם של העקרונות עליהם עמדתי".

לסיום אמרה: "אני מאמינה שניהול נכון מביא לתוצאות מקצועיות טובות ומפחית תקלות. אני מאמינה באנשים. בהון האנושי של מערך הייעוץ המשפטי ופרקליטות המדינה. הון אנושי פשוטו כמשמעו. האתגרים המונחים לפתחי כיועצת המשפטית לממשלה הם רבים. אוכל לעמוד בהם רק בעזרת שותפיי הטובים בפרקליטות המדינה ובמערך הייעוץ המשפטי לממשלה.

אני שמחה לשוב לביתי המקצועי, ואני מצפה לעבודה משותפת ופורייה. לאחר למעלה משלושים שנים בשירות המשפטי הציבורי – תפקיד היועץ המשפטי לממשלה הוא תפקיד שאין למעלה ממנו. במישור הציבורי ההיענות לו –היא חובה. במישור האישי – זו זכות. אני מודה על כך שהזכות הזו נפלה בחלקי".

בפתח הטקס נאם שר המשפטים גדעון סער: "זה יום של התחלה חדשה, יום כזה הוא תמיד אופטימי. התחלה חדשה מתבצעת על היסודות המפוארים של המוסד, שיש לו תרומה היסטוריות להנחלת הערכים של שלטון החוק והשירות הציבורי במדינת ישראל. התחלה חדשה גם במובן של שינוי ותיקון. את מה שצריך לשנות ולתקן נעשה כולנו ביחד באחריות, בשיקול דעת ומתוך הבנת הפיקדון היקר שיש לכל אחד מאיתנו. אסור לנו להחמיץ את השעה".

סער הוסיף: "לתפקיד היועמ"שית נכנסה אתמול אשת מקצוע מובהקת עם ותק של עשרות שנים בשירות המשפטי הציבורי, ובייצוג המשנה בערכאות. אני מודה לך גלי שהסכמת לקבל את התפקיד הקשה והמאתגר ביותר בשירות הציבור שלנו. הממשלה קיבלה החלטה פה אחד, ויש לכך משמעות וערך".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים