שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » היועמ"ש הורה לחקור שוטר שחיסל מחבל
סדום ועמורה
השוטר קיבל אות הצטיינות על חיסול המחבל ב-2015, אך רק לאחרונה היועמ"ש החליט לקבל את הערר שקרא לחקור את הירי. השר אוחנה שוחח עם השוטר וגיבה אותו
אביחי מנדלבליט | צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת

שוטר שקיבל אות הצטיינות על חיסול מחבל בפיגוע דקירה בירושלים לפני כ-6 שנים, נחקר באזהרה לפני כשבועיים, בהנחיית היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בחשד לגרימת מוות ברשלנות של המחבל באותו אירוע – כך דווח ב'כאן חדשות'.

על פי הדיווח של משה שטיינמץ ראשיתו של הסיפור ב-4 באוקטובר 2015, אז אירע פיגוע דקירה בצומת רחובות הנביאים וחיל ההנדסה בבירה ובו המחבל בן ה-19 דקר עובר אורח ופצע אותו בינוני. השוטר, אז בלש בימ"ר ירושלים, הגיע לזירה וירה למוות במחבל.

לאחר האירוע, קיבל השוטר על תפקודו תעודת הוקרה ממפקד המחוז דאז, ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי, ובה נכתב: "בהגיעו לאירוע ירד השוטר מהניידת, זיהה את המחבל, ביצע ירי ונטרל אותו. בפעולה זאת מנע אסון גדול יותר והפגין נחישות, מקצועיות ואומץ לב".

לאחר האירוע התבקש פרקליט המדינה להורות על פתיחה בחקירה של הירי במחבל, בטענה שהוא לא היווה סכנת חיים בשעה שנורה. פרקליט המדינה החליט אז לסגור את התיק. על ההחלטה הוגש ערר, ורק לאחרונה – כאמור, כ-6 שנים אחרי האירוע – קיבל היועץ המשפטי לממשלה את הערר והורה לחקור את השוטר.

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה: "בנוגע לאירוע שנידון, הוגש ערר ליועץ המשפטי לממשלה על החלטת פרקליט המדינה דאז שלא לפתוח בחקירה. לאחר בחינת התיק, הוחלט לגבות גרסאות מהשוטרים היורים. עם סיום הטיפול תתקבל החלטה מנומקת".

פרקליטו של השוטר, עוה"ד איציק כהן, מסר: "בזמן ששוטרי ישראל מתמודדים עם הפרות סדר נרחבות וניסיונות פיגוע, מצאה מח"ש לנכון לחקור שוטר שנטרל מחבל חמוש ואף זכה בתעודת הצטיינות על תפקודו באירוע, שהתרחש לפני כ-6 שנים. אני מקווה שמח"ש תעמוד על הטעות ותסגור את תיק החקירה בהקדם".

בעקבות החשיפה השר לביטחון הפנים אוחנה שוחח עם השוטר ואמר לו: "מגיע לך צל"ש. אני מגבה אותך וכל שוטר ולוחם שפועל נגד מחבלים״. בשיחה השתתף גם מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, שאמר גם הוא לשוטר כי הוא מגבה אותו.

ח"כ אופיר סופר: "פשוט חרפה. אם אין גיבוי למפקדים ולחיילים שלנו – אנחנו לא ננצח. ככה לא מנצחים. נקודה". ח"כ עמיחי שיקלי: "בעת הזו החלטת היועמ״ש מעידה על נתק מוחלט מהמציאות. החלטה אומללה שמצביעה בפעם האלף על החולי החמור והעמוק במערכת המשפט שלנו שלדאבון הלב בחלקים נרחבים שלה שלטת תפיסת עולם פוסט ציונית מובהקת".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. בטח שצריך לחקורה. הרי אחרי שדקר ישב המחבל בשקט עם ספר של ביאליקנ, כס קפוצינו ועוגה .
    מה הטימטום הזה של הפרקליטות ? עד מתי התיפייפות יתר .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים