שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "היועמ"ש מנע חובת בדיקות לשבים מחו"ל"
אדלשטיין מאשים
השרים אדלשטיין ורגב מאשימים את מנדלבליט בפירצה החמורה בנתב"ג שהביאה תחלואה גבוהה לארץ • היועמ"ש מכחיש: "הנושא עלה והתבקש לראשונה רק בשבוע שעבר"
אביחי מנדלבליט | צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת

בדיון חירום שכינס ראש הממשלה בנימין נתניהו הלילה (ב') במטרה למנוע את כניסת המוטציות השונות של הקורונה לישראל, הוחלט על מניעת כניסה לישראל ללא בדיקה שלילית. ברקע ההחלטה שורת האשמות קשות מצד שרי הבריאות והתחבורה יולי אדלשטיין ומירי רגב נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. שלדבריהם הוא זה שמנע חיוב בבדיקת קורונה שלילית כתנאי כניסה לארץ. הוא דחה האשמה זאת על הסף.

בראיון לגל"צ סיפר שר הבריאות יולי אדלשטיין: "מבחינה משפטית, הייתה התנגדות לאורך תקופה לחיוב בדיקות (לנכנסים ארצה). אנחנו ביקשנו את זה כבר לפני מספר חודשים. כאן דווקא לא הייתה איזושהי התנגדות פוליטית של שרים אלו או אחרים, אבל הייתה התנגדות משפטית, קושי משפטי. אני עכשיו מבין שאחרי שהגענו לכל מיני מוטציות ובעיות נוספות אז נפתרה הבעיה הזאת, ואנחנו באמת נחייב סוף סוף בדיקה של החוזרים מחו"ל".

מטעם היועץ המשפטי לממשלה נמסר: "בעקבות מספר פרסומים מסולפים, אנו מבהירים כי אין כל אמת בטענה כאילו הייעוץ המשפטי לממשלה מנע אי פעם, בדרך כלשהי, התניית כניסה לארץ מחו"ל בהצגת בדיקת קורונה שלילית. הנושא עלה והתבקש לראשונה רק במהלך השבוע שעבר, ואנו מדגישים כי קיימת דרך משפטית מתאימה להסדיר את הסוגייה, וכך גם נמסר לגורמי המדיניות הנוגעים בדבר".

"גורמי הייעוץ המשפטי לממשלה ימשיכו במתן פתרונות משפטיים על מנת לסייע לממשלה לממש את מדיניותה בגבולות הדין, כפי שנעשה עד כה, וצר לנו על הטעיית הציבור באמצעות אמירות לא נכונות בהקשר זה".

שרת התחבורה מירי רגב הצטרפה לצידו של אדלשטיין ואמרה: "בהמשך לדבריו של שר הבריאות יולי אדלשטיין, כשרת התחבורה וחברת קבינט הקורונה, אין ספק שמשרדי הבריאות והתחבורה ביקשו חובת בדיקות בנמל התעופה אשר נמנעה על ידי גורמי הייעוץ המשפטי. כידוע, כחלק מאותה חשיבות שראיתי לביצוע הבדיקות, פעלתי להקמה בזמן שיא מכניסתי לתפקיד, מעבדת קורונה בנתב"ג שתאפשר את הבדיקות הנדרשות".

"לצערנו לאורך כל הדרך גורמי הייעוץ המשפטי אמרו שאין לנו את הסמכות, לחייב את האזרחים לבצע את הבדיקות מה שאילץ אותנו לייצר פתרונות אחרים. אני שמחה שסוף סוף נמצא פתרון משפטי לביצוע הבדיקות, משום שזהו הדבר היחידי שהיה חסר בנוסף להיערכות של נתב״ג על פי התוו הסגול והמעבדה, זאת על מנת לאפשר את מתווה הכניסה והיציאה מהארץ דרך נתב"ג, בצורה מיטבית, הוסיפה רגב".

מלשכת שר הבריאות נמסר: "לצערנו, על אף דרישותיהם של שר הבריאות ושל שרת התחבורה לחייב גם ישראלים בהצגת בדיקה שלילית לקורונה כתנאי לכניסה לארץ, נמסר כי יש קשיים משפטיים. אנחנו שמחים  על ההבנה של היועץ המשפטי לממשלה בצורך למצוא פתרון כדי לא לייבא לישראל עוד מוטציות".

בצל הדברים של השרה רגב, מפלגת ימינה תקפה הבוקר את השרה רגב ואת ראש הממשלה נתניהו ודרשה ממנו לפטר אותה לאלתר מאחר ולטענתם היא אחראית למחדל בנתב"ג.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים