שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » היועמ"ש מתנגד לפסילת אבתיסאם מראענה
"אין תשתית"
המועמדת למפלגת העבודה הציעה בעבר "להשמיד את זכרון יעקב". היועמ"ש השיב כי התבטאויותיה לא עומדות במבחני הפסילה שהציבה הפסיקה ועל כן מתנגד לבקשה
אביחי מנדלבליט | צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מתנגד לפסילת איבתיסאם מרעאנה, מספר 7 ברשימת מפלגת העבודה – כך כתב היום (שלישי) בחוות הדעת שהגיש לוועדת הבחירות המרכזית. לאחר ביטויים שנויים במחלוקת נגד העם היהודי ופוסט שהביע זלזוז בים הזיכרון לחללי צה"ל, כתב היועמ"ש בחוות דעתו: "חומר הראיות המצומצם שהוצג במסגרת שתי הבקשות לפסילת מועמדותה לכנסת אינו מקים תשתית ראייתית לקבלתן".

על פי חוות דעתו של היועמ"ש, "בחינת הראיות שהובאו בבקשות, ודאי בשים לב לרף הראיות הגבוה הנדרש ולאמות המידה המחמירות לצורך פסילת מועמדת לכנסת, אל מול הפסיקה המתייחסת לעילות הפסילה, מובילה למסקנה כי לא הונחה תשתית ראייתית המצדיקה היעתרות לבקשות".

בבקשתו של עו"ד בן גביר לפסול את מועמדותה של מראענה, הובאו ראיות מטרידות רבות בנוגע לדעותיה של מראענה על מדינת ישראל והעם היהודי. כך למשל, בשנת 2008, אמרה מראענה בראיון עיתונאי כי "הייתי משמידה את זכרון יעקב, שתחזרו לארצות הברית או לפולניה". כמו כן, פרסמה מראענה פוסט בו הביעה תמיכה בפעיל טרור של הג'יהאד האיסלאמי ששבת רעב, קראה לעיריית ת"א להאיר את בניין העירייה בצבעי דגל ארגון הטרור אש"ף, וכתבה בשבח יום הנכבה.

עו"ד בן גביר מסר בתגובה לחוות דעתו של מנדלבליט כי "שוב היועמ"ש מתקפל ומכשיר את שונאי ישראל. כאשר היה מדובר בבן ארי, מרזל וגופשטיין, מיהר היועמ"ש לחרוץ את דינם, אולם כאשר מדובר במי שמוכח מעל כל ספק כי היא שוללת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ומביעה תמיכה גלויה בטרור – היועמ"ש נאלם דום. בכנסת הקרובה נפסיק את שלטון המשפטנים ונדאג שמערכת המשפט תשוב להיות בעלת אג'נדה יהודית ציונית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים