שיתוף
תגובות
משפט » היועמ"ש קבע: הפרת התקנות אינה פלילית
החלטה תמוהה
היועמ"ש קבע כי אין עברה פלילית בהפרת התקנות של שופט העליון חנן מלצר שארגן לבנו חתונת קורונה מרובת משתתפים למרות התקנות שהתירו חתונה של עד עשרים איש
חנן מלצר | צילום: ועדת הבחירות המרכזית

השבוע הסתיים פרק נוסף בסאגת הפרת החוק כביכול של שופט העליון המשנה לנשיאה חנן מלצר כשהיועמ"ש החליט כי לא יפתח בחקירה פלילית נגד שופט העליון חנן מלצר על חתונת הקורונה שארגן לבנו למרות התקנות שהתירו חתונה בצמצום של עד עשרים איש באותם ימים.

לטענת השופט מלצר הוא הוטעה על ידי נציג משרד הבריאות שאישר לו את קביעת החתונה במתכונת של הזמנת קרוב למאה איש.

בשל ההפרה הבוטה הגיש ארגון זכויות האדם בצלמו תלונה חריפה לנציב קבילות הציבור על שופטים השופט בדימוס אורי שוהם בו דרש לנזוף בחריפות בשופט שמפר בפומבי את הנחיות הקורונה ואף להעמידו לדין.

הנציב בירר מול משרד הבריאות ואישר שאכן נעשתה הפרה חמורה של השופט אך החליט לוותר למלצר, זאת בטענה כי לא ניתן להוכיח שאכן לא הוטעה על ידי משרד הבריאות.

בעקבות כך פנה ארגון בצלמו ליועץ המשפטי לממשלה שיתערב וימליץ על מתן קנס לשופט. זאת בשל קביעת היועמ"ש שקבע כי נבחרי ציבור יקבלו קנס אף בדיעבד. אולם גם היועמ"ש נקט באותה עמדה וקבע כי לא הוכח באופן וודאי שנעשתה עבירה על החוק.

בעקבות כך פנה יועמ"ש בצלמו עו"ד אביעד ויסולי ליועמ"ש בבקשה שיפתח בחקירה פלילית על מנת לגלות האם אכן נעשתה עבירה בטענה שהפרה זו הינה מהווה עבירה פלילית. אך השבוע כאמור הודיע היועמ"ש שהוא דוחה את הפנייה בטענה שלפי הפרשנות  המקובלת הפרת תקנות קורונה אינה עבירה פלילית .

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "המורמים מעם שוב ניצלים, במקום שהמורמים מעם יהוו דוגמא אישית המערכת כולה מתגייסת לעזור להם להינצל מלשלם את הקנס שהם חייבים. הציבור הישראלי כבר אינו חש אמון במערכת המשפט ונבחרי הציבור בדיוק בגלל התנהגות זו. מאכזב שהאדם השני בחשיבותו במערכת המשפט מפר ברגל גסה את החוק ויוצא זכאי. נמשיך לפעול נגד השחיתות במערכת המשפט".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים