שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "היועמ"ש שוגה וטועה טעות משפטית"
עו"ד פטר
עורך הדין המייצג את נתניהו בדיון בבג"ץ בנושא מינוי שר המשפטים טען כי "זה לא נכון שלא נתנו למנדלבליט להביע את עמדתו בממשלה" • כחול לבן: "רה"מ מתעלם מהחוק"
בנימין נתניהו במליאת הכנסת | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

בג"ץ ידון היום (רביעי) בחוקיות ההצבעה על מינוי אופיר אקוניס לשר משפטים בישיבת הממשלה אמש. זאת לאחר שבית המשפט הוציא אתמול צו ביניים והקפיא את המינוי. עורך הדין דוד פטר, המייצג את אקוניב ואת ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר בראיון ל'כאן רשת ב' כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שהגדיר את המינוי לא חוקי, "שוגה וטועה טעות משפטית".

"מדובר בסוגייה משפטית על אף הסערה המשפטית והפוליטית. בפן המשפטי מדובר בסוגייה פשוטה – האם מינוי שר משפטים עלה", אמר עורך הדין פטר. "סדר היום של הישיבה כלל כותרת: 'מינוי שר משפטים'. לא היה בשום מקום זהות פרסונלית של השר. כלומר הנושא עלה בהסכמה מלאה".

"זה לא נכון שלא נתנו למנדלבליט להביע את עמדתו בישיבת הממשלה", הוסיף פטר. עורך הדין פטרנשאל האם נתן למנות שרים מהליכוד לכל המשרדים שאינם מאויישים כרגע, כמו התקשורת, המים, וההשכלה הגבוהה. "אם הממשלה מצביעה ברוב קולות, זה המצב החוקי", השיב עו"ד פטר.

"יש כאן בלבול בין המישור הפוליטי למשפטי – אף גורם שיפוטי לא קבע שזה לא חוקי", הוסיף עו"ד פטר בראיון לגל"צ. "עם זאת, כל החלטה של בית המשפט תתקבל ככתבה וכלשונה". בהתייחס לטענה לפיה לא ניתנה למנדלבליט אפשרות להשמיע את דבריו, השיב: "הטענה של היועמ"ש שסתמו לו את הפה לא נכונה, עובדה שאפילו השרים התייחסו לטענותיו כנגד ההצבעה".

יו"ר סיעת כחול לבן ח"כ איתן גינזבורג התייחס בראיון ל'103FM' לסערה ואמר כי "אני חושב שכול אזרח במדינה הבין מה שכחול לבן אומרת בחודשים האחרונים – נתניהו מתעלם מהחוק, מכופף את כל יסודות הדמוקרטיה במדינה. אנחנו נמצאים במשבר חוקתי, משטרי. המצב הזה לא יכול להימשך, לצערי אנחנו נדרשים להגיע לבג"ץ. במדינה ובממשלה נורמלית היה צריך לפתור את זה בקלות, משרד המשפטים נמצא בידי כחול לבן, כך הצהירו אמונים בתחילת כהונתה של הממשלה".

"אני הייתי כשיזמו וחוקקו את החוק", הסביר גינזבורג, "שר המשפטים צריך להיות בזיקה לראש הממשלה החליפי, כך נקבע וכך הושבעו שרי הממשלה ונתניהו יודע את זה, אבל נוח לו המשבר והכאוס המשפטי והמשטרי הזה, ואנחנו נאבקים במשך חודשים לעצור את ההתנהלות הרשלנית הזאת".

כשנשאל מה צפוי לקרות אם בית המשפט העליון יפסול את מינוי אקוניס, השיב: "אנחנו צריכים לראות מה בית המשפט יגיד, אנחנו נכבד כל החלטה של העליון. המצב הנוכחי לא יכול להמשיך, אין מצב בו בראשות משרד ממשלתי לא יעמוד שר, בטח לא בראשות משרד כה חשוב כמו משרד המשפטים. יעלה על הדעת שבמשרד ראש הממשלה לא יעמוד ראש הממשלה? זה הרי בלתי מתקבל על הדעת".

בהתייחס לאפשרות של פשרה, אמר: "אין עניין של פשרות, שר המשפטים צריך להיות בני גנץ, הוא היה שר המשפטים וזה היה בידי כחול לבן. אנחנו לא מקבלים הצעת פשרה".

שרת התיירות אורית פרקש הכהן מכחול לבן, שנכחה בישיבה האמורה, אמרה כי כעת "כולם יראו שאצל נתניהו מילה היא לא מילה. התקוממנו שנתניהו לא מקיים את ההסכם הבסיסי ובגלל שהוא מתעלם מהחוק", אמרה עוד בריאיון לכאן רשת ב'. "הדיון אתמול העיד על חוסר היכולת של נתניהו להיות ראש ממשלה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים