שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » היכונו לזינוק במספר חולי הקורונה בישראל
זינוק בעלייה
החל מהשבוע תוגבר יכולת הבדיקה של המעבדות בישראל לבצע אלפי בדיקות נוספות ביום
בדיקת מעבדה לנגיף הקורונה | צילום: Cryptographer, שאטרסטוק

לפני כחודש חתמו משרדי הביטחון והבריאות על הסכם עם חברת ההיי טק הישראלית 'מיי הריטג' במהלכה התחייבה להקים מעבדת בדיקות שתאפשר ביצוע 10,000 בדיקות קורונה ביום.

בסוף השבוע הודיע משרד הבריאות על דגימות קורונה ראשונות שנשלחו לתיקוף במעבדה שתפענח אותן, כאשר תשובות לגביהן יתקבלו בימים הקרובים. ככל שהניסוי יהיה מוצלח, במרוצת השבוע תחל לפעול המעבדה החדשה של החברה באופן רשמי כאשר בשלב הראשון יוצב יעד  לבדיקה שלך עד 2,000 בדיקות ביום ובהמשך כ- 10,000 מדי יום.

יצוין, כי בהתאם לכך פועל משרד הבריאות מול האוצר להוספת 200 תקני כח אדם למעבדות בתי החולים ושל קופות החולים על מנת שיתאפשר להן לעמוד בעומס הבדיקות הצפוי.

בימים האחרונים הורה שר הבריאות אדלשטיין לפעול ליכולת ביצוע של עד 30,000 בדיקות ביום כבר בשבועות הקרובים.

בעקבות כך,  נפגשו מנכ"ל 'מיי הריטג' וגורמי המקצוע במשרד, יחד עם מנהלי ומנהלות כלל המעבדות לצורך תאום ציפיות ולקדם מענים מתאימים.

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר, כי משרדו  מוקיר את עבודתם החשובה והקריטית של עובדי מערך המעבדות בישראל אשר עובדים לילות כימים מראשית אירוע הקורונה בארץ, והבטיח, כי המשרד ימשיך בשיח לקידום העובדים ומערך המעבדות בכללותו.

בתוך כך, בצל העלייה המתמדת במספר הנדבקים בישראל, משרד הבריאות עדכן כי מאז תחילת השבוע שעבר ועד לדו"ח משרד הבריאות שהונפק אמש, נרשמו בישראל למעלה מ-700 הידבקויות חדשים של חולים בנגיף.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים