שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » היכן כדאי להשקיע בתקופת קורונה?
לבחור נכון
שוק ההון נתון לשינויים תמידיים, ביחוד בתקופת הקורונה. בחיפוש המסקנה מהו האפיק ההשקעה האופטימלי החלטנו לבדוק מספר מניות של חברות ישראליות מובילות • כל הפרטים
השקעה מיטבית בבית השקעות | צילום: שאטרסטוק

שוק ההון משתנה כל הזמן ומה שהיה בעבר אפיק השקעה בטוח ויציב לא בטוח שנשאר ככה אחרי התפרצות הקורונה. אז איפה כדאי להשקיע את הכסף? בשביל לבחון זאת החלטנו לבדוק מספר מניות של חברות ישראליות מובילות זאת כדאי להגיע למסקנה מהו האפיק ההשקעה האופטימלי. כל זאת במאמר הבא.

מבגדים ועד נדל"ן – איך הגיבו המניות לקורונה?

בתקופה של סגרים תכופים כל מספר חודשים, חברות מסחריות התקשו ליצור רווחיות משמעותית. הדבר כאמור השפיע גם על המניות שלהן. מתוך החברות הישראליות חברות האופנה הושפעו במיוחד מהתפרצות הקורונה כאשר סניפים רבים נשארו סגורים והרווחיות הייתה מצומצמת מאוד.

מניית פוקס היא דוגמא טובה להשפעת הקורונה. המנייה אומנם נחתכה בכחצי בסגר הראשון כשחוסר הוודאות של המשקיעים השאירה את המנייה ברמות נמוכות, אך מאז החלה התאוששות הדרגתית ולמרות הסגר השני המניה של פוקס המשיכה לזנק. בסוף נובמבר שווי המנייה הכפיל עצמו בהשוואה לתחילת השנה, טרום הקורונה. מניות דומות מסקטור האופנה  הראו גם הם ביצועים מרשימים שכללו הכפלת שווי השוק שלהם מלפני הקורונה דוגמת :גולף.

מניות הנדל"ן למגורים הראו תמונה קצת שונה. בסגר הראשון הייתה חוסר וודאות גם מבחינת הלקוחות שתכננו לרכוש דירה, גם מבחינת היזמים, המשקיעים וגם הפועלים הזרים שבונים את בנייני המגורים בישראל. מדד ת"א נדל"ן ירד ב-37% מתחילת השנה ועד אמצע חודש מרץ. לאחר התאוששות מסוימת בחודש אפריל, רק בחודש נובמבר נראתה התאוששות משמעותית, אך המחירים עדיין לא חזרו לרמות שנראו ערב פרוץ משבר הקורונה. והמניות של מרבית החברות עלו בשיעורים ניכרים.

ענף המזון? חגיגה!

מי שהחליט להשקיע בענף המזון, הרוויח. מניות כמו רמי לוי ושופרסל הראו עליות של כ- 20% אחרי הסגר הראשון. הביקוש למוצרי צריכה היה גבוה מאוד ברבעון השני של 2020. לקוחות לא יכלו לצאת מהבית והכל מוזמן מהאינטרנט כולל משלוחים עד הבית.

מאז ענף המזון עבר תהליך שיפור משמעותי עם מרכזים לוגיסטיים ענקיים שהוקמו. תהליך איסוף המוצרים בוצע בחלקו ללא מגע יד אדם שכלל תפעול של רובוטים. כך נמנעה אפשרות העברת מחלות או נגיפים בתהליך איסוף המוצרים. חברת שופרסל הייתה מהמובילות בתחום ואכן הדבר בא לידי ביטוי גם במניית החברה.

אז איפה כדאי להשקיע את הכסף שלכם בשנת 2021?

חשוב להקדים ולומר כי רמת הרווחיות בשנת 2020 אינה מבטיחה רווחיות גם בשנת 2021. עם זאת, נתוני העבר בהחלט יכולים לסייע לנו לבחון טוב יותר את החלטות העתיד.

אחרי חברות האופנה והמזון, ניתן להסתכל גם על חברות הביטוח. חברות הביטוח הושפעו מהקורונה במיוחד בסגר הראשון כמו רוב שוק ההון והראו ירידה ברווחים ברבעון השני של 2020. עם זאת, ניתן לראות ברבעון השלישי תיקון חיובי ואף עלייה ברווחיות. הלקוחות הביעו אמון ונמנעו ממשיכת כספים מבוהלת. הלקוחות נשארו נאמנים במהלך התיקון במניות וחיכו בסבלנות כשהמדדים עלו והרווחים החלו לזרום בחודשים הבאים.

חברת הכשרה – משיקה אפליקציה חדשה

פוליסת חיסכון בסט אינווסט של הכשרה אומנם הושקה לפני כעשור אך החברה השיקה זמן קצר לפני התפרצות הקורונה, אפליקציית השקעות ייעודית לשירות זה. אפליקציית בסט אינווסט מאפשרת ללקוח הקצה לשנות את מסלול ההשקעה בזמן אמת בלי להמתין לנציג שירות. מנכ"ל הכשרה מספר כי "אפליקציית בסט אינווסט מאפשרת ללקוח הקצה לשנות מסלולים ולבצע פעולות נוספות. הדבר אפשר לצמצם נזקים ללא המתנה של מספר ימים שתוביל גם לאובדן נכסים וגם להפסד רווחיות ההשקעה מצד הלקוחות." מנכ"ל הכשרה שמעון מירון ממשיך ואומר בכנס זום שהתקיים בחודש ספטמבר האחרון כי "השילוב הנכון של טכנולוגיה ומענה מצד החברה מבחינת עובדים ומחשבים, אפשר בתוך תקופה קצרה להדביק את המענה בתקופת משבר."

למרות כל התהפוכות בשווקי המניות ניתן לראות שהתשואה המצטברת ב- 12 החודשים האחרונים במסלול הכללי של הכשרה  עמדה על 6.18% מדובר על המקום הראשון מבין כל חברות הביטוח.

הכשרה הובילה במקום הראשון גם בתשואה הממוצעת ל-36 החודשים האחרונים עם 5.24%. ניתוח התשואה הממוצעת לחמש שנים האחרונות, הראה כי הכשרה נמצאת במקום השני עם תשואה ממוצעת של 4.45%!

סך הכל ניתן לומר שהשנה האחרונה הייתה חיובית מאוד למשקיעים דרך בסט אינווסט. אומנם בשנה הקרובה קשה לחזות אילו הפתעות היא צופנת בחובה אך בהתבסס על הנתונים המוצלחים של בסט אינווסט ניתן להסיק שהעתיד אופטימי מתמיד.

התקדמו עוד היום לפוליסת החיסכון הטובה בישראל של חברת הכשרה וגלו כיצד ההון שלכם יוצא לעבוד במקומכם! * הנתונים נכונים לחודש אוקטובר 2020. חשוב לציין כי התשואות הכתובות הן נומינליות נטו, לפני ניכוי דמוי הניהול מתוך אתר ביטוח "נט" של משרד האוצר בהתאם למדד שארפ – ריבית חסרת סיכון. כמו כן   אין באמור לעיל כדי להוות ייעוץ או המלצה או חוות דעת מכל סוג שהוא לרכישה או הצטרפות למוצר והוא אינו מהווה תחליף לייעוץ אישי הניתן בכפוף להוראות הדין. אין באמור משום התחייבות להשגת תשואות כלשהן. המידע אודות המוצר נמסר ע"י הכשרה חברה לביטוח בע"מ.*בכפוף לתנאי החברה והפוליסה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים