שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » ההילולה בנתיבות תתקיים כמתוכנן – הציון יסגר
לאחר הסערה
מדוברות המשטרה נמסר כי: "המשטרה קוראת לציבור הרחב להישמע להוראות ולפעול בהתאם, למען שמירה על שלום הציבור ובטיחותו"
קבר הבבא סאלי בנתיבות | צילום: ויקיפדיה

לאחר שאמש הוציאה המשטרה צו שאוסר את קיום הילולת הבבא סאלי בטענת לליקויי אבטחה במקום, לפני זמן קצר הודיעו מהמשטרה כי לאחר סיור שנערך הבוקר בשטח סוכם כי האירוע יתקיים כמתוכנן אך לא תתאפשר כניסה לשטח הציון, אלא אך ורק ברחבה אשר ע"י הציון.

הסיור נערך בראשות מפקד מחוז דרום ניצב פרץ עמר ובהשתתפות מפקד המרחב תת ניצב נחשון נגלר, ביחד עם ראש עיריית נתיבות מר יחיאל זוהר, נציגי עמותת הבאבא סאלי זצ"ל, מפיק האירוע ונציגי כב"ה ומד"א.

מדוברות המשטרה נמסר כי: "המשטרה קוראת לציבור הרחב להישמע להוראות ולפעול בהתאם, למען שמירה על שלום הציבור ובטיחותו".

ח״כ משה אבוטבול הגיב: ״לא ינצחו אותנו! טוב עשתה משטרת ישראל שהתעשתה בזמן. שמחה גדולה על אישור ההילולא ההמונית שתתקיים כבכל שנה יחד עם כל עם ישראל, בואו בהמוניכם. ‏הדליקו נר והתפללו שיהי רצון שזכות הצדיק סידנא בבא סאלי רבי ישראל בן רבי מסעוד אבוחצירא זצוק"ל תעמוד לכולנו אמן".

הראש"ל הרב הראשי לישראל הגר"י יוסף הגיב אמש להחלטת הממשלה לבטל את ההילולא: "ההחלטה לפגוע באפשרות לעלות לציונו של הצדיק, בבא סאלי זצ"ל, היא החלטה אומללה. אני קורא לממשלת ישראל לחזור בה מההחלטה הזאת ולאפשר למאות אלפי יהודים מסורתיים להגיע לקבר באופן מסודר".

"חלילה לזלזל בכל דבר דתי ישנה הרגשה בציבור שכל דבר שקשור לדת – הממשלה ממהרת ומזלזלת בזה. למה לא מבטלים את כל החגיגות של החגים שלהם עכשיו ? את זה לא מבטלים, רק העליה של הבבא סאלי הצדיק? הם נוגעים בזה?".

"אני מבקש ממשלת ישראל לחזור בה מההחלטה ולאפשר לרבבות שומרי המסורת להגיע ולהתפלל בקבר של הצדיק".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים