שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הימין תוקף בחריפות – השמאל מגונן
שערוריית בג"ץ
הליכוד: "מחדדת את ההכרח בממשלת ימין שתבלום את המגמה המסוכנת הזאת שממשלת שמאל רק תעמיק אותה". גנץ: "ההשתלחות מביישת את מוסד הכנסת"
ראש הממשלה בנימין נתניהו וח״כ בני גנץ | צילום: לע"מ, משרד הביטחון

הליכוד פרסם הערב (ראשון) תגובה חריפה לפסיקת בג"ץ המקוממת ב"פשרת האוזר" ומסר כי "פסיקת בג״צ היא פגיעה חמורה בדמוקרטיה. היא פוגעת קשות ביכולת של העם לקבוע את גורלו, היא פוגעת פגיעה נוספת במשילות והיא מחדדת את ההכרח בממשלת ימין שתבלום את המגמה המסוכנת הזאת שממשלת שמאל עם לפיד, מרצ והעבודה רק תעמיק אותה". ההודעה פורסמה גם ברשתות החברתיות של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, בתגובה על פסיקת בג"צ באשר לחוק יסוד משק המדינה: "החלטת בג"צ להוציא התראת בטלות לחוק יסוד היא החלטה משוללת כל סמכות ומזעזעת. אנו עדים לאירוע מטורף כאשר קומץ של שישה אנשים מתכסים בגלימת המשפט כדי לבצע הפיכה שלטונית. מדובר בהחלטה נעדרת כל תוקף, בהיותה מנוגדת לעקרונות הבסיסיים ביותר של ריבונות העם, הפרדת הרשויות ושלטון החוק. אעמוד במלוא העוצמה אל מול הנסיון לבטל את הדמוקרטיה ואגן על מעמדה ועל סמכותה של הכנסת".

שר המשפטים בני גנץ: "החלטת בג"ץ מחייבת- וההשתלחות של נבחרי ציבור בבית המשפט, מביישת את מוסד הכנסת ואת המשתלחים עצמם. במדינת חוק דמוקרטית, כל אזרח ואזרחית צריכים לכבד את פסיקות בית המשפט והביקורת השיפוטית. כל עוד אני שר המשפטים- אוודא שלא תהיה כל פגיעה במערכות שלטון החוק".

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד: "המתקפה של יו״ר הכנסת על בג״צ היא המשך ישיר למתקפה של נתניהו על כל מוסדות השלטון. יריב לוין משתף פעולה עם האגף הכהניסטי בהסתה פרועה הגובלת בהתרת דם. זו התפוררות שלטונית גמורה. יש הבדל בין ביקורת לגיטימית להשתוללות פרועה וחסרת אחריות".

"‏קורא לכל מפלגות גוש השינוי להתגייס להחלפתו המיידית של יריב לוין. יו״ר הכנסת חצה את כל הקווים האדומים. מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה יו״ר כנסת שמנסה להרוס את יסודות הדמוקרטיה ושלטון החוק".

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי בתגובה לדברי יו"ר הכנסת על החלטת בג"צ: "יו"ר הכנסת משתלח בשופטים בישראל. פשוט ככה. כמה עוד ממשלות נתניהו ינגחו בשלטון החוק? כמה עוד הן ירסקו את ההגנה על הדמוקרטיה מפני התנהלות מושחתת? ממשלות נתניהו מספקות הוכחות בלתי פוסקות למה הן חייבות להפסק. לישראל מגיעה מנהיגות אחראית, מנהיגות שמכבדת את מוסדות החוק ובעלי התפקידים".

יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר: "‏אם חלק מהמצייצים על בג"צ, גם היו תומכים בחוק פסקת ההתגברות שהגשתי – לא היינו מגיעים למצב הזה".

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח״כ תא״ל מיל׳ מירי רגב בטוויטר: "‏פסיקת בג״ץ מוכיחה את הדחיפות הגדולה בחקיקת פסקת ההתגברות על מנת להבטיח את שלטון העם ולהשיב את האיזונים החיוניים להפרדת הרשויות. כניסתם של השופטים ברגל גסה אל מתחם סמכויות המחוקק, מאיימת על שלטון החוק ואושיות הדמוקרטיה".

חה"כ אבי מעוז, יו"ר מפלגת נעם, וחבר סיעת הציונות הדתית תקף היום את בג"צ לאור הפסיקה הקובעת כי לבג"צ ישנה סמכות להתערב בחוקי יסוד "בג"ץ הניח היום את התשתית לפסילת חוק יסוד הלאום. מודיעים מראש: לא נציית לפסילה הקרובה של חוק הלאום. אין לכם סמכות".

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ תמר זנדברג, על הביקורת של בג"ץ נגד פשרת האוזר: "פסיקת בג"ץ מחדדת את מה שהיה ידוע לנו כבר מזמן – הקואליציה משחקת בחוקי יסוד כאילו היו פלסטלינה ורומסת את הדמוקרטיה, רק בשביל צרכיו הרגעיים של נאשם בשוחד. מי שלא רוצים שבית המשפט יפסול חוקים, שלא יחוקקו בניגוד לכוונת המחוקק. פשוט מאוד".

ח"כ ניר אורבך בתגובה על פסיקת בג"ץ: "בגצ ולא בפעם הראשונה רומס ברגל גסה את אחד מעקרונות היסוד של הדמוקרטיה שלנו- עיקרון הפרדת הרשויות. באין ממשלה ועם כנסת שבקושי מתפקדת בית המשפט העליון נכנס שוב ושוב לואקום שנוצר".

יו"ר סיעת ימינה, ח״כ מתן כהנא בתגובה לפסק הדין של בגצ על "פשרת האוזר": "‏בג"צ ימשיך לעשות שימוש לרעה בסמכויות שאין לו עד שנבחרי הציבור יחליטו לעשות שימוש נכון מולו בסמכויות שיש להם".

השר אקוניס בפייסבוק: "תיראו מופתעים. בכל פעם שחשבנו שראינו הכל, באה ״פסיקה״ חדשה… בג״צ קובע שהכנסת, הרשות המחוקקת, סמל הריבונות הישראלית, ״עשתה שימוש לרעה בסמכותה״! וכמה לא מפתיע, שגם הפעם, מדובר באותם שופטים שחורגים בעצמם מסמכותם! הפרדת רשויות, או מחיקת רשויות. אני אומר לכם: זאת סכנה לדמוקרטיה".

שרת המשפטים לשעבר, ח״כ איילת שקד על פסיקת בג״ץ: "פשרת האוזר היא קומבינה שלא הייתה צריכה לבוא לעולם, ועדיין בית המשפט חרג מסמכותו, בפסיקה מקוממת, המהווה צעד נוסף בהפיכה שיפוטית. ושוב, החלוקה בין דעות השופטים בפסק הדין לא מפתיעה ומעידה כאלף עדים על הצורך בהמשך מינוי שופטים שמרנים שישמרו על עקרון הפרדת הרשויות".

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' על פסיקת בג"ץ: ‏"כיוון שעבר אדם עבירה ושנה בה נעשית לו כהיתר". בג"ץ מבטל חוק יסוד מבלי להניד עפעף. כן, אתם קוראים נכון – חוק יסוד! וכדרכו, בתחכום ובלי להרגיז יותר מידי ולקומם את הציבור. זו "רק" התראת בטלות. אבל העיקרון נקבע. עכשיו בג"ץ יכול לבטל את חוק הלאום ולמעשה כל חוק שלא ימצא חן בעיניו".

"‏מכירים את הפרדוקס התיאולוגי (המדומה) האם אלוקים יכול לברוא אבן שהוא לא יכול להרים? אז בג"ץ. הכנסת תחוקק פסקת התגברות והוא יבטל, תפצל תפקידי יועמ"ש והוא יבטל, תשנה שיטת בחירת שופטים והוא יבטל. "שליט על" כל יכול. אז זהו שלא. הפתרון הוא פשוט – לא לציית לאבסורדים שלו. אין דרך אחרת. אין לבג"ץ ארנק או חרב. לנו, נציגי העם ושליחי הריבון, ברוך השם יש".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. המורה שלהם אהרון ברק התווה את הדרך והם טועים לחשוב שזה יעבור בשקט!
    מי אתם חושבים שאתם? מי בחר בכם? מי מינה אתכם? מי אתם שתקבעו מה העם רוצה?
    הפעם לא נשתוק!
    התבלבלתם קשות , אתם עובדים אצלנו. את המשכורות שלכם אנחנו משלמים. אם בטעות אתם חושבים שאתם באמצעות שלילה או שינוי של חוקים אתם תשלמו במדינה , טעות בידכם!
    אחר כך שלא תתהדרו בדמוקרטיה , כי אתם הכי רחוקים מדמוקרטיה , אתם יותר דיקטטורה שקרנית שמייצגת אג'נדה ברורה . לרוע מזלכם רוב העם רואה שאתם עירומים ורק אתם חיים באשליה שבעזרת הצרכים שלכם תצליחו.
    מערכת המשפט פשטה את הרגל! היא לא מייצגת אותי ולא מייצגת את הדמוקרטיה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים