שיתוף
תגובות
חדשות » היסטוריה בזירה המדינית העולמית- הרצוג וארדואן נועדים בארבע עיניים
חישב מסלול מחדש
אחרי 15 שנות נתק דיפלומטי ומתקפה אנטישמית שניהל ארדואן נגד ישראל, תוך שהוא מחזיק כלכלית את חמאס- העריץ הטורקי חזר להיות ידיד של ישראל
הרצוג וארדואן | צילום: אלעד ברמי - ממשלת אוקראינה

לא הרבה מידי, וכנראה גם מאוחר מידי: ארדואן שהפך משותף אסטרטגי לאויב מר של ישראל וחימש את חמאס ללא הרף, הבין כי ישראל היא גורם בעל חשיבות וגורם מפתח בזירה הבינלאומית.

ארדואן ראה ולמד יחד עם העולם כולו על עוצמתה המדינית של מדינת ישראל והשפעתה על הליכי התיווך במלחמה באירופה, והבין כי היכולת שלו לבחור אויבים- לא במיטבה.

יתר על כן, בעקבות המלחמה והעיצומים, טורקיה, שחלקה נמצאת על אדמת אירופה- מתכוננת לספוג גם כן נזק מהטלטלה הכלכלית שאוחזת בעולם המערבי כולו, ובבחירה בין ישראל לחמאס, בזמן משבר כלכלי עולמי, הוא בחר בישראל.

לא ברור אם ישראל תעניק לו את הפידבק שהוא מצפה לו. קבלת פנים לנשיא היא אירוע סימבולי. ימים יגידו האם בנט יסכים לפגוש את ארדואן, כשהשיחות יגיעו ל 'תכלס'.

כך או כך הנשיא ארדואן ערך היום קבלת פנים (רביעי) לכבוד ביקורו ההיסטורי של נשיא ישראל יצחק הרצוג. המעמד רב הרושם נערך במסגרת טקס רשמי ומכובד , שבו נוגנו ההמנונים של שתי המדינות, וחיילים טורקיים ממשמר הארמון באנקרה, ירו מטחי כבוד לכבוד המאורע.

חלקו העיקרי של הביקור ההיסטורי נערך לקראת הערב, והוא פגישתם של הרצוג וארדואן בארבע עיניים. השניים דנו בחידוש שיתופי פעולה בין ישראל לטורקיה בשורה ארוכה של תחומים שהוזנחו בשל הנתק ביחסים.

ואכן, בקהילה הבינלאומית הורמו היום הרבה מאוד גבות.

בעולם ובישראל זוכרים מצויין כי בעקבות פרשת המרמרה, ארדואן ניתק את כל הקשרים עם ישראל, והביע תמיכה בארגון חמאס בכל נאום או ראיון בתקשורת.

ולא רק נאומים.

בשנים האחרונות דאג ארדואן להעביר לארגון חמאס עשרות מיליוני דולרים, בדרכים עקיפות ובמסווה של "סיוע הומניטרי" ותקציבים לבתי ספר ובתי חולים, כשבפועל הכסף ששלח ארדואן יועד כולו לחימושה וביצורה של הזרוע הצבאית של ארגון הטרור העזתי.

בחודשים האחרונים משתדל ארדואן לחמם את היחסים עם ישראל, בעוד שבטורקיה מבינים שישראל היא מדינת מפתח כדי להתקרב לארצות הברית, למצרים ולמדינות המפרץ כשברקע המשבר הכלכלי בטורקיה.

הרצוג הוא הבכיר הישראלי הראשון שמבקר בטורקיה מאז שנת 2008. הוא נחת באנקרה בצוהריים, שם התקבל בטקס רשמי בהשתתפות שר מממשלת טורקיה ומשמר כבוד. לאחר מכן הוא הניח בהיכל הכבוד שבמוזולאום באנקרה זר על קברו אל מוסטפא כמאל אטאטורק, "אבי האומה הטורקית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים