שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » היסטוריה: ישראל ובחריין חתמו על הסכם תעופה
פירות השלום
במסגרת ההבנות שנחתמו יופעלו עד 14 טיסות נוסעים שבועיות בין בחריין לנתב"ג וכן טיסות ללא הגבלה בין בחריין לאילת. כמו כן, יופעלו 5 טיסות מטען שבועיות
נמל התעופה הבינלאומי של בחריין | צילום: Mila Demidova, שאטרסטוק

ישראל ובחריין חתמו אתמול (ה') על הסכם היסטורי, במסגרתו יחלו הצדדים לקיים טיסות ישירות בין המדינות כחלק מהסכם השלום בין המדינות.

במסגרת ההסכמים הוחלט על כינון טיסות סדירות בין המדינות. ההסכם שנחתם בין ישראל לבחריין מאפשר לשתי המדינות להפעיל עד 14 טיסות נוסעים שבועיות בין מנאמה, בירת בחריין לנתב"ג.

עוד סוכם על הפעלה בלתי מוגבלת של טיסות בין בחריין לנמל התעופה רמון שליד אילת.

בנוסף לכך, תתאפשר הפעלת עד 5 טיסות מטען שבועיות בין המדינות. הטיסות יחלו כבר בשבועות הקרובים.

שר החוץ גבי אשכנזי, שנפגש לאחרונה עם בכירים בבחריין, הגיב בסיפוק להבנות ואמר כי "דובר בשותפות בין שווים שתביא לתחילתו של גל פריחה עסקי, כלכלי ותיירותי, קידום הנכסיות של ישראל, הצגת פניה היפות וידנו המושטת לשלום בינינו למדינות האזור".

שרת התחבורה שחתומה אף היא על המזכר אמרה, כי "ההסכם מעניק זריקת מרץ ועידוד לעתיד התעופה, התיירות והסחר. הסכם השלום אותו הוביל ראש הממשלה פותח יעדים חדשים ומרתקים עבור הציבור הישראלי. אין לי ספק, שההסכם עם בחריין שנחתם יומיים בלבד לאחר חתימת ההסכם עם איחוד האמירויות יביא את התעופה, התיירות והסחר לשיאים חדשים ונוספים".

עוד הוסיפה השרה, כי "ההסכם עם איחוד האמירויות יביא את התעופה, התיירות והסחר לשיאים חדשים ונוספים. הציבור הישראלי יזכה להינות בעתיד מקווי אקספרס, שיובילו את הישראלים מנתב"ג לאבו דאבי ובחריין בתוך כ-3 שעות בלבד".

מזכר ההבנות המאפשר את הפעלת הטיסות הישירות בין ישראל לקאטר, נחתם על ידי מנהל אגף בכיר כלכלה ויחסים בין לאומיים ברשות התעופה האזרחית ,ישי דון יחיא ועמיתתו מבחריין אבטסאם אל סאלמן האחראית על התובלה האווירית ברשות התעופה האזרחית של בחריין.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים