שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » היקף הנוסעים לאומן בראש השנה לא יוגבל
דיווח
שר הדתות בקבינט הקורונה: "דין אוקראינה כדין טורקיה. לא נעשה איפה ואיפה". לדבריו, הטיסות לא יוגבלו "במיוחד", ויתנהלו לפי הגדרות משרד הבריאות
תגיות:
ערב ראש השנה באומן | צילום: paparazzza, שאטרסטוק

היקף הנוסעים לאומן בראש השנה לא יוגבל ע"י הממשלה. הנסיעה לשם תוכרע על פי ההחלטה של משרד הבריאות האם להכליל את אוקראינה ברשימת המדינות האדומות או לאו. כרגע התחלואה שם יציבה. שר הדתות מתן כהנא אמר בדיון ב'קבינט הקורונה: "דין אוקראינה כדין טורקיה. לא נעשה איפה ואיפה".

כהנא אמר בדיון בקבינט שהטיסות לאומן בחגים לא יוגבלו "במיוחד", ויתנהלו לפי הגדרות משרד הבריאות. כרגע התחלואה באוקראינה לא חריגה, והיא נחשבת "מדינה ירוקה". השר כהנא הדגיש בישיבה: "חשוב להקפיד שהסטנדרטים לכל היעדים יהיו זהים. שלא יגידו כמו פעם 'למה הפגנות כן, ובית כנסת לא'. צריך סטנדרט אחיד".

במהלך דיון הקבינט על אישור המתווה, חלק מהשרים אמרו שקיים חשש כי משרד הבריאות ירחיב באמצעותו את רשימת המדינות הכתומות רק כדי להכניס אנשים לבידוד. שרת המדע, אורית פרקש הכהן, אמרה במהלך הדיון כי "יש להחריג אנשי עסקים מחוסנים מהטיסות לחו"ל".

שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, הוסיף כי "כל מחוסן בישראל שפוגש מאומת, לא נכנס לבידוד. אז למה מי שחוזר מחו"ל כן?". שר הבריאות, הורוביץ, השיב לדברי השרים ואמר כי "אנחנו לא פועלים משיקולים פסולים". נוסף להתבטאויות, מי שהצביעה נגד המתווה הייתה שרת החינוך יפעת שאשא ביטון.

"מה זה הטירוף הזה לתת לילדים בגיל 12 ו-13 לשלם על בדיקות", אמרה שאשא ביטון. "אני לא מוכנה שילדים ישלמו על בדיקות. אתם מענישים אותם. יש אירועים כמו בר מצווה ובת מצווה, והילד צריך ללכת לעשות בדיקה על חשבונו? יש ילדים מעוטי יכולת שלא יהיה להם כסף לעשות את הבדיקה ואז מה יקרה? הם לא יגיעו לאירועים האלה ואז גם אחרים לא יגיעו לבר מצווה שלהם בתגובה. הממשלה בעצמה מייצרת טירוף. אם הממשלה מחליטה להטיל גזירה שתיקח אחריות ותממן".

כמו כן הציגה שאשא ביטון מחקר של ארגון רופאי בריאות הציבור שלפיו אין טעם בהנהגת תו ירוק במקומות פתוחים. ראש הממשלה נפתלי בנט השיב לכך: "השיקול שלנו הוא לא רק אפידמיולוגי, אלא גם לדחוף אנשים להתחסן". היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אמר בקבינט הקורונה שהשיח של כפייה בעייתי. שאשא ביטון: "אני נגד כפייה. פעולות כאלה צריך לעשות בהסברה ולא בכפייה".

גם לגבי מתווה נתב"ג היה ויכוח קשה, הפעם בין שר התיירות יואל רזבוזוב לבין ד"ר שרון אלרעי-פרייס. ראש שירותי בריאות הציבור ציינה כי "המספר המוחלט של מאומתים שנוחתים בנתב"ג הוא גבוה", והשר רזבוזוב התפרץ לעברה: "ממש לא. זה לא נכון. את טועה ומטעה. זה שקר".

השר הוסיף: "אלה לא המספרים ואת יודעת את זה, אני צללתי אל תוך המספרים. אתם מחשבים עשרה ימים אחורה ומי שנדבק בעשרת הימים האלה במקום אחר – אתם משייכים אותו לנתב"ג". הוא הסביר כי אחוז החולים שמגיעים מחו"ל לא ממש משפיע על המדדים במדינה. "הווריאנט כבר פה, יש פה ניפוח ויציאה מפרופורציות", ציין.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים