שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "הירי על ישראל חייב להיפסק מיד"
המזכיר בלינקן
משרד החוץ פתח חמ"ל מיוחד. אשכנזי קטע את ביקורו המדיני בדרום קוריאה ועושה דרכו חזרה לארץ בשל המצב הביטחוני. באיחוד האירופי קראו לרגיעה במזרח ירושלים
טוני בלינקן | צילום: Przysucha/ Public Domain

שר החוץ, גבי אשכנזי, קטע את ביקורו המדיני בדרום קוריאה ועושה דרכו חזרה לארץ בשל המצב הביטחוני. המשלחת הכלכלית בראשות שר הכלכלה, עמיר פרץ, תשאר בסיאול ותחתום מחר על הסכם הסחר הכלכלי עם דרום קוריאה. למשלחת יתלוו שגריר ישראל בקוריאה, עקיבא תור וסמנכ"ל אסיה והפסיפיק במשרד החוץ, גלעד כהן.

אתמול, קיים שר החוץ מסיאול, הערכת מצב בזום עם בכירי המשרד וראשי הנציגויות ממדינות הליבה. במהלך השיחה הדגיש כי ישראל רואה בחמאס וארגוני הטרור הפלסטינים כאחראים להדרדרות במצב הביטחוני והם שבחרו בדרך הטרור והאלימות, תוך שהם ממשיכים בירי מטחי רקטות מעזה לעבר יישובי הדרום וההסתה הבלתי פוסקת, וכי ישראל פעלה בכל דרך למניעת ההידרדרות ואפשרה חופש פולחן דת.

עוד הדגיש השר אשכנזי כי ישראל לא תאפשר פגיעה בריבונות הישראלית ובאזרחיה ותפעל בחומרה כנגד החמאס וארגוני הטרור. השר הנחה את ראשי הנציגויות להעביר מסרים תקיפים אלו במדינות היעד שלהם ובכל ערוצי התקשורת.

ב'ישראל היום' דווח כי בעקבות המתיחות הביטחונית בישראל בשל העימותים בירושלים וירי הרקטות מרצועת עזר, משרד החוץ פתח היום "נוהל אירוע" בחדר מצב. מקור המעורה בפרטים סיפר כי צריך להיערך להעברת מסרים בנושא לעולם, הן למנהיגים והן לשגרירים שיביעו התעניינות בנושא.

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן אמר שירי הטילים מרצועת עזה לישראל צריך "להיפסק מיד", וקרא לנקוט צעדים שירגיעו את המתיחות. לדבריו ארה"ב עוקבת אחרי המצב "בישראל, בגדה המערבית ובעזה, ומודאגת מאוד ממתקפות הטילים".

דובר מחלקת המדינה האמריקאית נד פרייס אמר כי מדובר ב"הסלמה בלתי מתקבלת על הדעת".במהלך תדרוך עיתונאים הוסיף כי "אנחנו מכירים בזכותה של ישראל להגן על עצמה. חיוני שכל הצדדים יקדמו רגיעה, אנחנו מודאגים מאד לגבי המצב. ארה"ב נותרה מחויבת לקדם רגיעה בירושלים ואנחנו מקדמים בברכה את הצעדים שישראל נקטה בימים האחרונים כדי להימנע מפרובוקציות".

היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן נפגש עם שר החוץ הירדני איימן ספדי ודן עמו במאמצים המשותפים להביא לרגיעה בירושלים. לטענת דוברת המועצה לביטחון לאומי, סאליבן גם הביע את תמיכתו בפתרון שתי המדינות לסכסוך הישראלי-פלסטיני.

הממונה על שגרירות ארה"ב בישראל, ג'ונתן שרייר התייחס גם הוא למצב הביטחוני: "אנחנו מגנים באופן חד משמעי את התקפות הרקטות מעזה לעבר דרום ישראל ומרכזה, כולל ירושלים. זה לא מתקבל".

גם שר החוץ של בריטניה דומיניק ראב, גינה בשם הממלכה המאוחדת את ירי הרקטות לעבר ירושלים וערי ישראל. "האלימות המתמשכת בירושלים ובעזה חייבת להיפסק", אמר ראב. "אנו זקוקים להורדת הלהבות מכל הצדדים ולהפסקת הירי לעבר אוכלוסיות אזרחיות".

שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזף בורל קרא לרגיעה במזרח ירושלים, אך הקדיש את דבריו למתייחס בשיח ג'ראח. "פינוי של משפחות פלסטיניות מבתיהן הוא עניין שמעורר דאגה רצינית", אמר בורל. "פעולות שכאלה אינן חוקיות על פי החוק ההומניטארי הבין-לאומי ומעודדות את המתיחות בשטח".

בתוך כך, אלפי בני אדם התאספו הלילה מחוץ לשגרירות ישראל באנקרה שבטורקיה, ומחו נגד פעילות צה"ל ברצועת עזה, שהגיעה בתגובה למתח הרקטות מהרצועה מוקדם יותר. מחאה נוספת פרצה גם מחוץ לקונסוליה הישראלית באיסטנבול.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים