שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ירידה בשיעור התמיכה בהצעות נגד ישראל
הישג באו"ם
מדובר בשורה של החלטות אנטי ישראליות המועלות מיד שנה ע"י הפלסטינים וזוכים לרוב אוטומטי. הפעם, לאור פעילות משלחת ישראל לאו"ם, מדינות רבות שינו את אופי הצבעתן
שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן | צילום: משלחת ישראל לאו"ם

העצרת הכללית של האו"ם התכנסה הלילה להצביע על שורת החלטות אנטי-ישראליות אשר מוגשות מדי שנה לקראת סוף השנה אזרחית, ביוזמת הפלסטינים ובתמיכה של הקבוצה הערבית במוסדות האומות המאוחדות.

בפעילות משלחת ישראל לאו"ם רשמה ישראל הישג מרשים, כאשר התמיכה בחבילת ההחלטות שעוברת מדי שנה באמצעות רוב אוטומטי של המדינות המזוהות עם הפלסטינים, ירדה השנה התמיכה בהצעות ההחלטה נגד ישראל לעומת שנים קודמות, כאשר בחלק מההחלטות אף נרשמה עלייה במספר המדינות שהצביעו נגדן.

כך מדינות גרמניה, אוסטריה, בולגריה, שוויץ, ואחרות עברו מהימנעות מסורתית בהצבעות אלו, להתנגדות בחלק מההחלטות.

מדינות סלובניה, שוויץ ופפואה גינאה-החדשה עברו מהימנעות להתנגדות בהצבעה על החלטה שעוסקת ב'מחלקת פלסטין' במזכירות האו"ם, כך גם סינגפור, אריתראיה ואורוגוואי עברו מתמיכה להימנעות בהחלטה זו.

בהחלטה אחרת העוסקת ב'וועדת פלסטין' אשר אמונה על הפקת דו"חות ופעילויות לטובת שימור הנרטיב הפלסטיני, עברו אוסטריה, בולגריה וגרמניה ופפואה גינאה החדשה, מהימנעות להתנגדות, כאשר אורוגוואי ואיסלנד עברו מתמיכה להימנעות.

גם בהחלטה נוספת אשר מגנה את הנוכחות הישראלית ברמת הגולן חלה ירידה במספר המדינות התומכות וכך גם בהחלטה אשר עוסקת בקביעת הפרמטרים לפתרון הסכסוך בין ישראל לפלסטינים.

עם סיום ההצבעה הודה השגריר ארדן למדינות ששינו את דפוס הצבעתן לטובת ישראל ואמר כי "מדובר במסר ברור נגד האפליה כלפי ישראל באו"ם. אין אף מדינה בעולם שמופלית לרעה במוסדות הבינלאומיים כמו ישראל והגיע הזמן שמדינות נוספות יצטרפו למאבק שלנו לשנות את סדר היום האנטי-ישראלי בארגון".

ארדן הוסיף, כי "ההחלטות שעברו אינן משנות דבר במציאות אך הן ממשיכות לעודד את הסרבנות הפלסטינית ומייצרת לפלסטינים אשליות. אלו החלטות שמסמלות יותר מכל את הניתוק של האו"ם מהמציאות. תודה מיוחדת גם למדינות שכל שנה עומדות לצד ישראל ומתנגדות להחלטות הבזויות", סיכם ארדן.

יצוין, כי בנאום שנשא לפני ההצבעה התייחס ארדן לעובדה כי מדובר בהצעות החלטה שעוברות באמצעות רוב צפוי מראש ואמר, כי "מדי שנה המדינות חוזרות על אותן סיסמאות של הפלסטינים ומצביעות בעד אותן החלטות אשר מתעלמות מהמציאות בשטח. כל זה מוכיח יותר מהכל שהן מעדיפות לרצות את הפלסטינים מאשר לפתור את הסכסוך".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים