שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הישג לאיחוד הצלה – יוקם מוקד חירום מאוחד
שת"פ במליאה
הצעת החוק של יו"ר ועדת הבריאות חה"כ עידית סילמן ויו"ר יהדות התורה חה"כ משה גפני לאיחוד מוקדי החירום הרפואיים עבר בקריאה טרומית במליאת הכנסת
מוקד חירום טלפוני, אילוסטרציה | צילום: Graham Taylor, שאטרסטוק

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק לאיחוד מוקדי החירום שהגישו חברת הכנסת עידית סילמן וקבוצת חברי כנסת, והצעה דומה של ח"כ משה גפני וקבוצת חברי כנסת. 37 חברי כנסת תמכו ללא מתנגדים והצעה תועבר לוועדת הבריאות.

מוצע כי המוקדים הטלפונים של ארגוני הסיוע לטיפול רפואי מיידי, יאוחדו למוקד חירום רפואי אחד בחיוג 101, שיזניק כוננים מכל הארגונים לפי שיקולים מקצועיים. מוצע לאסדר את פעילות המוקד והקשור בפעילותו ולקבוע את השתתפות המדינה בתקצוב הפעלת המוקד, ולחייב פיקוח ובקרה של משרד הבריאות על המוקד באמצעות מינוי ממונה. מוצע לקבוע כי על הכוננים יחולו חובת מטפל לפי חוק זכויות החולה, וחובות שמירת סודיות, וניתן יהיה לקבוע בתקנות הוראות לעניין הכיסוי הביטוחי שלהם.

בדברי ההסבר נכתב: "במדינת ישראל קיימים כיום מספר מוקדי חירום רפואיים טלפוניים נפרדים, של אגודת מגן דוד אדום ושל ארגוני מתנדבים וארגוני הצלה אחרים, כשלכל אחד מהם מספר טלפון בעל חיוג מקוצר אחר ואנשי מקצוע בתחומים הרלוונטיים מאיישים כל מוקד. הסנכרון והתיאום בין כונני הרפואה מהארגונים השונים, ובין הארגונים עצמם, לוקים בחסר ולעיתים אף אינם מתקיימים כלל, והדבר עלול לפגוע במתן מענה חירום מידי בעת אירוע בו הגעת כונני הרפואה למקום האירוע מהירה יותר מאשר הגעת צוות אמבולנס למקום".

"איחוד מוקדי החירום הטלפונים יקל על האזרחים, שכן בעת מצוקה הם לא יצטרכו לזכור יותר ממספר טלפון אחד ויוכלו לקבל סיוע מהיר מכונני הרפואה".

ח"כ גפני במליאת הכנסת: "אני עומד כאן ואומר ל-6,000 מתנדבי 'איחוד הצלה' היקרים, ולכם 1000 בעלי האמבולנסים בישראל – לא תצטרכו יותר להמתין מתחת לכתובת מסויימת חסרי אונים, בלי לקבל מידע רפואי מציל חיים, בגלל איזה מוקדן שקיבל הנחיה שכזאת, אנחנו נכנסים היום לעידן חדש והיסטורי במדינת ישראל, שבו כל כונן יקבל את מלוא המידע הרפואי בשביל להציל חיים. ואני אומר לכם, אל תאמינו להודעות האלה של "ניצחון", תאמינו לי שאם היה כזה לא הייתי עומד כאן היום ומביא את החוק ביחד עם ח"כ סילמן, אנחנו נדון בו לעומק בועדת הבריאות ונקדם אותו לטובת אזרחי מדינת ישראל".

התייחסות מד"א להצעת חוק מוקדי החרום הטלפוניים: "אנחנו מעריכים מאוד את החלטת ועדת השרים לענייני חקיקה. השרים בחרו להוקיר את פעילות מוקד מד״א וצוותיו המסורים ולעגן בחקיקה כי מוקד 101 של מד״א ישמש המוקד הלאומי של מדינת ישראל והוא יהיה כפוף לפיקוח משרד הבריאות. עיקרון הפעלת הכוננים ימשיך לפעול כפי שמתבצע היום – בהתאם לזמינותם, מיקומם וכשירותם המקצועית. אנחנו מבקשים להודות לשר הבריאות ניצן הורביץ שעמד על כך שהשירות הרפואי שיינתן לאזרחי ישראל ימשיך להיות ברמה המקצועית הגבוהה ביותר, כפי שהיה עד היום".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים