שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » חוק ההתיישבות אושר בקריאה טרומית
הישג לימין
ברוב של 60 תומכים מול 20 מתנגדים אושרה בקריאה טרומית הצעת החוק להסדרת ההתיישבות • שר המשפטים אבי נינסקורן התנגד להצעה
בצלאל סמוטריץ' במשכן הכנסת | צילום: יהונתן סמייה, דוברות הכנסת

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק להסדרת ההתיישבות הצעירה ברוב של 60 חברי כנסת שתמכו בהצעה, לעומת 20 ח"כים שהתנגדו.

שר המשפטים אבי ניסנקורן, שהתנגד להצעה, הסביר כי ישנם קשיים משפטיים לאשר את ההצעה כפי שהיא מוצעת. לדבריו, "משרד הביטחון כרגע עוסק בהסדרה, כאשר ניתן להסדיר ישובים ובתים רבים אבל לא את כולם".

עוד אמר ניסנקורן, כי "הצעת החוק עושה עוול לאותם יחידות שניתן להסדיר ואם במקשה אחת היא תתעלם אז היא תקשה על ההסדרה. אנחנו לא נגד הסדרה, אבל היא צריכה לעמוד במבחני ההסדרה וכרגע יש מניעות להעביר אותה", הבהיר.

שר ההתיישבות ח"כ צחי הנגבי אמר כי "בבואנו להסדיר את ההתיישבות יש לזכור כי המילה 'מאחז' איננה מילה פגומה, אבל אם להגיד 'מאחזים בלתי חוקיים' – אז הם חוקיים כמו תל אביב, חיפה וירושלים".

עוד אמר, כי "בהצעת ההחלטה כללנו תקציב ראוי למנהל האזרחי ולחטיבה להתיישבות כדי להעניק לו את הכלים לחזק את ההתיישבות ביהודה ושומרון. ברשימה נכללו רק 46 ישובים שהם על קרקעות מדינה". הנגבי הבהיר, כי "לחוק יש משמעות רק אם נעביר אותו בשלוש קריאות".

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "ממשלת ישראל החליטה להסדיר את מעמדם של מבנים ושכונות שהוקמו ביהודה, השומרון ובקעת הירדן במהלך עשרים השנים האחרונות, ואולם, ביצועה של ההחלטה מתמהמה, אף על פי שחלפו למעלה משלוש שנים מאז התקבלה ההחלטה".

"על מנת למנוע פגיעה מיותרת בתושבי השכונות והיישובים המיועדים להסדרה, המפורטים בתוספת של החוק המוצע, במהלך תקופת הביניים של ההסדרה, יש לעגן בחקיקה את מעמדם המיוחד, ובכך לאפשר לתושבים חיים תקינים ושירותים מוניציפליים מלאים כפי שמגיע לכל אזרח, וכן למנוע הריסות ופינויים מיותרים. כל זאת בשל רצון המדינה להביא להסדרת שכונות ויישובים אלה ולא להריסתם".

בעוד בימין בירכו על העברת הצעת החוק, הרי שבקרב המפלגות הערביות שרר זעם רב נוכח ההחלטה. ח"כ עופר כסיף מהרשימה המשותפת הגיב לאישור 'חוק המאחזים' ואמר, כי "כל ההתנחלויות, ללא יוצאת מן הכלל, הן פשע מלחמה, שוד וגזל. אלף חוקים קולוניאליסטיים ואלף סמוטריצ'ים והנגבים לא יכשירו את השרץ הזה. דין ההתנחלויות – פח הזבל של ההיסטוריה".

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה אמר לאחר אישור ההצעה בקריאה טרומית, כי "חוק המאחזים הוא סימן נוסף לכך שניסיונות הסיפוח של הגדה המערבית ונישול הקרקעות מהפלסטינים שחיים שם אף פעם לא פסקו".

‏לדבריו, "החוק אומנם מחזק את חזון מדינה אחת עם שתי מערכות חוק שונות ליהודים וערבים, אבל בסופו של יום אין חוק בעולם שימנע מהעם הפלסטיני צדק ועצמאות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים