שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מפקח עם מצלמה יוצב בכל קלפי בחירות
הישג לליכוד
פקחים עם מצלמה יוצבו ב 13,000 קלפיות ברחבי הארץ לאורך כל היום ויתעדו אירועים חריגים • הוועדה דחתה הצעה שביקשה לאפשר את פיצול ימי הבחירות
קלפי | צילום: John Theodor, שאטרסטוק

ועדת הבחירות המרכזית קיבלה החלטה, לפיה בבחירות הקרובות לכנסת יוצבו מפקחים עם מצלמות בכל הקלפיות ברחבי הארץ אשר יתעדו אירועים חריגים וכן את כל הליך ספירת הקולות.

במקביל, דחתה הוועדה הצעה שביקשה לאפשר את פיצול ימי הבחירות או לקבלת פתקי הצבעה לאחר יום הבחירות, בשל מגבלות ההתקהלות בצל הקורונה כאשר במקביל, נגנז הרעיון לאפשר הצבעות באמצעות קלפיות ניידות.

יצוין, כי בכל הקשור להחלטה להציב מצלמות בקלפיות אשר יתעדו הפרות סדר וכן את הליך ספירת הקולות, הרי שמדובר ברעיון שיזם חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד, חבר נשיאות הוועדה.

חלק מהדברים התקבלו בהחלטת נשיאות ועדת הבחירות המרכזית בה חבר קרעי וחלקם עברו בהצעת חוק הבחירות בשבוע שעבר, לאחר מאבק של חה"כ קרעי מול משרדי הבריאות והמשפטים ומול ח"כים אחרים בוועדת חוקה.

כאמור, הוועדה החליטה כי יוצב מפקח עם מצלמה איכותית ומאובטחת בכל קלפי, כ-13000 קלפיות, לאורך כל היום. המפקח יתעד אירועים חריגים במהלך יום הבחירות וכן את כל הליך ספירת הקולות.

בנוסף, החליטה הוועדה לסרוק את כל הפרוטוקולים המלאים בתוך 48 שעות מסיום הבחירות. ועדת הבחירות וגם בג"צ במערכת הבחירות האחרונה לא נתנו סריקה מלאה הכוללת את דף תיעוד האירועים בקלפי וגם נתנו את הפרוטוקולים אחרי זמן ממושך יותר שמנע מהמפלגות לבצע בדיקות והצלבות. מעכשיו זה ישתנה כאמור.

עוד הוחלט, כי בשום אופן לא תהיה קלפי ניידת, גם לא בבתי אבות וגם לא למבודדי וחולי קורונה.

לא יהיה שינוי בלוחות הזמנים של ההצבעה, לא יפוצלו ימי ההצבעה ולא יתקבלו קלפיות לאחר תום יום הבחירות כמו שרצו מראש לגבי קלפיות חו"ל.

חה"כ קרעי הגיב להחלטה ואמר כי "הבחירות הקרובות גורליות. הרפורמה הזו במצלמות ובפרוטוקולים וחסימת השינויים האחרים, ימנעו זיופים ואי סדרים ויגבירו את אמון הציבור בתוצאות הבחירות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים