שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » אתר ההנצחה לזכר השואה הופצץ – העולם מגנה
באבי יאר
גינויים חריפים בעקבות המתקפה של הכוחות הרוסיים על בניין הטלוויזיה צפונית לקייב, ועל בית העלמין היהודי, שם נפגע אתר ההנצחה "באבי יאר" בו נרצחו 40,000 יהודים
טנקים | צילום: Karasev Viktor, שאטרסטוק

היום השישי ללחימה: אחרי שרוסיה הודיעה שתתקוף בקייב, בכיר אוקראיני עדכן לקראת הערב (שלישי) כי מגדל הטלוויזיה בבירה הותקף והוסיף כי בעקבות התקיפה – נזק נגרם לבית קברות יהודי בבאבי יאר, שם נמצא אתר הנצחה לקדושי השואה בו נרצחו למעלה מ 40 אלף יהודים. חמישה בני אדם נהרגו בתקיפה זו.

בעקבות כך, רוסיה ממשיכה לספוג גינויים מכל עבר: שר החוץ יאיר לפיד גינה בתוקף את המתקפה ואמר: "אנו קוראים לשמור ולכבד את קדושת האתר". מקורות באוקראינה חשפו את הדרישות של רוסיה במשא ומתן שצפוי להתחדש מחר ככל הנראה. הנשיא וולודימיר זלנסקי שוחח עם נשיא ארה"ב ביידן ואמר לו: "צריכים לבלום את התוקף עכשיו". בריאיון מיוחד מהבונקר שלו בקייב, סמוך לארמון הנשיאות, הוא חשף כי לא ראה את משפחתו כבר מספר ימים. 

יחד עם זאת, הרוסים מתחילים לגלות סימני האטה בהתקדמות, לא ברור אם בשל ההדיפה האוקראינית, או בשל טקטיקה אסטרטגית של פוטין. בכיר אמריקני: "מזהים עצירה של הכוחות בדרך לקייב‎".

זלנסקי הגדיר את היממה החולפת כמכריעה. צילומי אוויר מאזור קייב העידו על שיירה ארוכה של כלי צבא רוסיים העושה את דרכה לעבר הבירה קייב. עד כה כחצי מיליון אוקראינים נמלטו מהמדינה מאז החלה הפלישה הרוסית ועוד כמיליון פליטים שנסים על נפשם- צובאים על הגבולות.

זלנסקי דחק בנאט"ו להטיל איסור טיסה על מנת לעצור את המתקפות, והדגיש כי מדובר במהלך "מניעתי" שלא מיועד לגרור את הברית למלחמה עם רוסיה. זלנסקי אמר כי אוקראינה דורשת בטחונות למקרה שנאט"ו תסתום את הגולל על האפשרות של הצטרפות המדינה לברית.

תושבים בשורה של ערים מרכזיות ברחבי אוקראינה ממשיכים לשהות במחסה, בעקבות הפגזות מאסיביות של הצבא הרוסי. הכוחות הרוסיים ממשיכים לכתוש את העיר חרקוב, העיר השניה בגודלה באוקראינה.

במקביל, כלי תקשורת מדווחים כי הצבא הרוסי מתקדם בקצב מהיר לעבר הבירה קייב. עד לפני 48 שעות הכוחות ישבו כ 30 קילומטרים מהבירה, כעת הרוסים כבר נמצאים ברחבי העיר, ומסרו לתושבים המתגוררים באזור להתפנות, מחשש להפגזות כבדות על קייב, מה שמהווה נקודת מפנה משמעותית בלחימה.

ברחבי אוקראינה התעוררו גם היו לקולות האזעקה, כאשר התוקפנות הרוסית כלפי המדינה נמשכת ביתר שאת באמצעות הפגזות אוויריות כבדות מצד הרוסים. מוקדם יותר הלילה, כתוצאה ממתקפה רוסית על בסיס צבאי באוחטירקה שבמחוז סומי באוקראינה – 70 חיילים אוקראינים נהרגו.

ראש עיריית חרקוב, העיר השנייה בגודלה במדינה שמופגזת באופן תדיר על ידי הרוסים, הודיע כי תשעה אזרחים אוקראינים נהרגו בהפצצות, בהם שלושה ילדים. בתוך כך, שגרירת אוקראינה לארה"ב מסרה כי רוסיה השתמשה אתמול בפצצת ואקום נגד העיר חארקוב, "שאסורה לשימוש לפי אמנת ז'נבה"

הנשיא זלנסקי נשא הצהרה ששודרה בישיבת הפרלמנט האירופי והתייחס למלחמה בארצו: "זה מחיר החופש. אוקראינים מוסרים את חייהם עבור ערכים חשובים", אמר זלנסקי והוסיף: "אנחנו נלחמים על אדמנתו ועל החופש שלנו, למרות שהערים במדינתו חסומות. אף אחד לא ייכנס ויתערב בחופש ובמדינה שלנו. תאמינו לי, כל כיכר במדינה הזו, לא משנה מה שמה, מהיום היא תקרא 'כיכר החופש', בכל עיר במדינה". 

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים