שיתוף
תגובות
כללי » "הכוחות סוגרים על המחבל ממספר כיוונים"
הפיגוע בצומת תפוח
ע"פ דיווחים פלסטיניים, מונתאסר שלבי, המתגורר באזור רמאללה, הוא המחבל • השב"כ וצה"ל פנו לקרובי משפחתו והזהירו לא לסייע לו לברוח
תגיות:
כוחות משטרה בזירת הפיגוע | צילום: דוברות המשטרה

בתקשורת הפלסטינית דווח אתמול (שלישי) כי המחבל שביצע את פיגוע הירי ביום שני בצומת תפוח שבשמורון – הוא מונתאסר שלבי, מהכפר תורמוס עיא שבאזור רמאללה. לפי הדיווחים, בשב"כ ובצה"ל התקשרו לבני משפחתו ולתושבי האזור והזהירו אותם שלא לסייע לו.

אתמול בשעות הבוקר פשטו כוחות הביטחון על ביתו של המחבל, שם עצרו את בנו, אחמד שלבי בן ה-17. אשתו של שלבי, אום איאד שלבי, סיפרה כי הכוחות הקיפו את הבית טרם כניסתם אליו: "הם הגיעו בשעה מאוחרת בלילה. היינו חצי ישנים. קמתי ופתחתי להם את הדלת והם הכניסו אותנו לחדר אחד ושמו לידנו כלב". היא ציינה כי הכוחות המשיכו בחיפוש בבית שבמהלכו רוקנו רהיטים וארונות. "הם אמרו שהם מחפשים את בעלי וטענו שהוא ביצע פיגוע".

בהמשך היום דווח כי צה"ל השתלט על בניין בלב הכפר עקרבא שבאזור שכם, אליו לפי החשד נמלט המחבל באמצעות ג'יפ מסוג יונדאי שעלה באש.

"כוחות הביטחון, שב"כ, צה"ל, משטרת ישראל וגורמים נוספים פועלים מסביב לשעון כדי לאתר את המחבל הנמלט. המטרה היא לסיים את המצוד כבר ביממה הקרובה מאחר ואנחנו גולשים בתקופה מתוחה לתקופה עוד יותר מתוחה בגלל ימי ציון רגישים למוסלמים, ביניהם יום שישי האחרון לרמדאן, לילאת אל-קאדר, עיד אל-פיטר ויום ירושלים שמוגדרים כימים נפיצים", אמר גורם ביטחוני בכיר ל'וואלה'.. "צה"ל והשב"כ סוגרים על המחבל ממספר כיוונים. מצד שני אין כוונה להעניש את כל התושבים".

על רקע הפיגוע, שר הביטחון בני גנץ ביקר באוגדת איו"ש וקיים הערכת מצב, בסיומה אמר: "הנחיתי להמשיך בדריכות הגבוהה בגזרה על רקע האירועים האחרונים והתקופה האחרונה. אנחנו נגיע למחבלים ונבוא איתם חשבון".

כזכור, שני צעירים כבני 20 נפצעו ביום ראשון באורח קשה בפיגוע ירי בצומת תפוח שבשומרון. צוות מד"א שהגיע למקום פינה את השניים ואדם נוסף שנפצע קל לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. צה"ל פתח במצוד אחר החשודים וכוחות מיוחדים הוזעקו לבסיס חטיבת שומרון.

לפי עדי ראייה בזירה, רכב המחבלים הגיע מכיוון דרום לצפון – ואז עצר ליד הטרמפיאדה בצומת וממנו נורתה אש במשך חצי דקה לפחות. בזמן הירי נכחו במקום שישה צעירים, ושלושה מהם כאמור נפגעו. עוד אמרו עדי הראייה כי רכב המחבלים עשה פרסה ונמלט לכיוון רמאללה.

החיילים ששמרו בזירה השיבו באש לעבר הרכב. עד ראייה סיפר כי "הרכב שלפניי האט, ירה כמה כדורים והמשיך לנסוע". עד ראייה נוסף סיפר ב'כאן חדשות' כי אחד המחבלים האט את הרכב, פתח את החלון, צעק "אללה אכבר" – וירה באזרחים. "ירדתי לצהוב והרכב שלפני האט", סיפר עד ראייה שנכח במקום בעת האירוע. "לא יודע אם זה היה אקדח, לדעתי היה אקדח שירה כמה כדורים וישר המשיך לנסוע".

מפקד אוגדת יו"ש תא"ל יניב אללוף הגיע לזירת הפיגוע וקיים תחקיר ראשוני. צה"ל החליט להרחיב את היקף המחסומים והחיפושים של הכוחות לבקעה ולחטיבה המרחבית בנימין. לפי דיווחים פלסטינים, הכוחות סגרו את הכניסות לשכם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים