שיתוף
תגובות
יהדות » הכומר שהופיע בחתונה
הילולת הצדיקים - בית הלוי
סיפור מדהים, לכבוד יום היארצייט של "בית הלוי", על שאירע בחתונת רבי חיים הלוי סולביצ'יק, ועל ברכת הכומר בחתונה
בית הלוי

היום ד' באייר, חל יום הזכרון למרן ה"בית הלוי" זצ"ל, רבה של בריסק, רבי יוסף דב סולביצ'יק זצוק"ל, אביו של רבינו חיים הלוי מבריסק, ששימש כרב הערים סלוצק ובריסק, ועמד בראשות ישיבת וולאז'ין.

לכבוד יום היארצייט, מובר סיפור נדיר, שמופיע בספר "מראש מקדם", כפי שנרשם מפיו של מרן הגאון רבי שמואל אויערבאך זצוק"ל, בעל ה"דרכי שמואל", בעקבות מעשה שאירע בצעירותו.

וכך סיפר רבי שמואל זצוק"ל:

"פעם אחת הייתי בדרך לתפילת הנץ בכותל המערבי ביום הכיפורים, ובדרך נטפל אלי גלח (כינוי גנאי לכומר) אחד ופנה אלי לברכני ב'שנה טובה'. הייתי נבוך מאוד, ולא ידעתי איזה סימן יש בדבר, לקבל ביום הדין הנורא ברכה מפי גלח נכרי…

אך שמעתי קול הקורא מאחורי, והיה זה הגה"צ רבי רפאל בנימין לוין זצ"ל (בנו של רבי אריה לוין וגיסו של מרן הגרי"ש אלישיב) שהלך אחרי וקרא לעברי: הנה זכית שנתקיים בך "ברוך תהיה מכל העמים".באותהה הזדמנות הוא סיפר לי את המעשה שאירע בוולאז'ין בעת ש"בית הלוי" שימש כרבה של העיר.

היה זה בשמחת נישואיו של בנו של בית הלוי, זיע"א, שהתלבט האם להזמין את הכומר המקומי, שהיה בקשר טוב עם היהודים ועם רבם, לחתונת בנו, הלא הוא רבינו חיים הלוי זיע"א. לבסוף נמנע ה'בית הלוי' מלהזמינו, אך הכומר שהוקיר את הרב ואת פועלו, הופיע על דעת עצמו בחתונה, ואף עמד בפני הקהל ובירך את החתן!

והיה רבינו הגר"ח חרד מאד, מה זה לקבל ברכה מגוי ערל.

ופתח מחותנו הגדול הגאון רבי רפאל שפירא זצ"ל (שהיה רגיל בשתיקה) ואמר, הנה כי כן מצינו בתורתינו הקדושה (דברים ז', י"ד) "ברוך תהיה מכל העמים" – שתהיו מבורכים מפי העמים. הרי שנתנה התורה חשיבות לברכה שמברך גוי את ישראל! ונחה דעתו של רבינו הגר"ח. ויש בזה חידוש בפירוש הפסוק, שאין כאן רק אמירה לישראל שיהיו מבורכים למעלה מכל העמים, אלא הכוונה היא גם שיתברכו מפיהם של כל העמים.

"אף כאן", אמר רבי רפאל זצ"ל לרבי שמואל זצ"ל, "תנוח דעתכם מברכתו של ערל זה, כי אדרבה זכית שנתקיימו בך דברי הכתוב…"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים