שיתוף
תגובות
בריאות » בריאות המגזר » "הכו בחרדים והצילו את תל אביב"
ח"מ העיר תוקף
ראש העיר אשדוד יחיאל לסרי וראש הועדה הקרואה בטבריה בחרו שלא להתייצב לדיון הבוקר בוועדת החוקה של הכנסת • זעם בציבור החרדי לנוכח האכיפה הסלקטיבית המתמשכת
ועדת חוקה חוק ומשפט | צילום: דוברות הכנסת

אל הדיון בוועדת החוקה של הכנסת שעסקה בסוגיית הסגר שהוטל על העיר אלעד וההגבלות שהוטלו על האזורים החרדים באשדוד, זומנו ראש העיר אלעד ישראל פרוש, ראש העיר אשדוד יחיאל לסרי וראש הוועדה הקרואה בטבריה מוני מעתוק.

אלא שבעוד ראש עיריית אלעד התייצב לדיון כדי להגן על תושבי עירו, בחרו עמיתיו להתעלם מהזימון ולהיעדר מהדיון בכנסת.

במהלך הדיון בוועדה בראשות ח"כ יעקב אשר, שעסקה בשאלת הסמכות להטלת הסגר על העיר ומניעיה, חשף ראש העיר אלעד, כי פנה לשר הבריאות אדלשטיין בענין וזה השיב, כי הטלת הסגר איננה בידיו. "שאלתי את שר הבריאות מה התועלת בסגר? איך זה מונע מחלות? אמר לי שזה לא בידיים שלו", סיפר פרוש והאשים, "הכפישו עיר שלמה, לא דיברו אתנו מה עושים רגע אחרי? המשטרה והצבא הם לא חלק מהחוק? לא התייעצו איתם בענין כלל".

פרוש האשים בדיון, כי "מאות ילדי חינוך מיוחד תקועים בבית בגלל חוסר רגישות. מישהו חשב על ההורים שלהם, על המשפחה? בשוהם גירשו עובדים תושבי אלעד. זו בושה", קבע פרוש.

חבר הכנסת גדעון סער, שהשתתף בדיון, יצא גם הוא נגד הטלת סגרים על אזורים המאופיינים בריכוז אוכלוסייה חרדית, כשהוא מתייחס להגבלת השכונות בעיר טבריה וציין כי המקרה של טבריה אמור להדליק נורה אדומה. שכן "אם יום אחד בלבד לאחר הטלת הסגר צמצמו את היקפו, זה מריח לא טוב". סער גם התייחס להיעדרותם מהדיון של לסרי ומעתוק ואמר כי הוא מקווה שלעובדה שבחרו להתעלם מהזימון אין משמעות פוליטית.

בשיחה עם 'בחזית' מאשים חבר מועצת העיר אלעד, פיני גרוס, את ההתנהלות העוינת כלפי המגזר החרדי בניהול משבר הקורונה, וקורא לתושבי אלעד לצאת בהמוניהם לכיוון היציאה מהעיר ולחסום את כביש 444 (כמובן בכפוף לאישורים כחוק), "אם זה לא יעזור, נצא כולנו ונחסום את כביש 6", אומר גרוס. לדבריו, "אי אפשר לתת להפקרות הזו כלפי האוכלוסייה החרדית להמשיך. גם לנו יש מה לומר. מה שמתרחש לנגד ענינו זה ביטוי לקלישאה 'הכה בחרדים והצל את תל אביב', האיפה ואיפה ולאכיפה הסלקטיבית אין מקום באף חברה מתוקנת".

גם באשדוד, זועמים התושבים על ראש העיר לאחר שהתברר כי 'המליץ' להטיל סגר על הרובעים החרדיים. ברחוב החרדי מאשימים כי 'רוח המפקד' העוינת, מחלחלת עד לאחרון הפקידים במסדרונות העירייה. הוכחה לכך התקבלה ביום שישי כאשר תושבים פרסמו תיעודים מהתכתבויות שהיו להם עם המוקד העירוני שגרמו לזעזוע ולתחושת חוסר נוחות רבה מהתנהלות ראש העיר שנבחר בתמיכת החרדים.

בתיעוד שפורסם ביקש אחד התושבים לברר לגבי פתיחת מוסדות החינוך בתחילת השבוע, בתגובת המוקד נכתב מבלי להתבלבל במענה לשאלת תושב האם גני הילדים יישארו פתוחים, כי "אם מדובר במוסד שמוגדר מבחינת העירייה כמוסד חרדי, לא ניתן לפתוח את הגן, אם מדובר בגן רגיל, אין בעיה".

בהתכתבות אחרת עם המוקד, ביקש אחד התושבים לברר האם התיעוד שהתפרסם הינו פייק? בתגובה קיבל את התשובה הבאה: "זה נכון. כל מוסדות החינוך החרדים אמורים להיות סגורים עד ה-7/7".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים