שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » הכירו את הכלי לניהול אתרי אינטרנט של גוגל
גוגל סרץ קונסול
בין אם אתם מקדמי אתרים, אנשי שיווק בדיגיטל או בעלי עסקים המעוניינים להעמיק את הידע שלהם בנוגע לשיווק העסק בדיגיטל – כדאי לכם להכיר את הכלי הנהדר הזה של גוגל
גוגל | צילום: freepik

בין אם אתם מקדמי אתרים, אנשי שיווק בדיגיטל או בעלי עסקים המעוניינים להעמיק את הידע שלהם בנוגע לשיווק העסק בדיגיטל – כדאי לכם להכיר את הכלי הנהדר של גוגל שיספק לכם מגוון רחב של מידע על האתר שלכם, על דברים שעשויים להפריע לקידום האורגני שלו, על הגולשים שלכם וההתנהלות שלהם באתר שלכם, על ביטויי מפתח שבהם האתר מקודם ועוד. כלי נהדר ושימושי מאוד והכי חשוב – חינמי ומתוצרת גוגל!

מדוע אתם צריכים את הכלי הזה?

גוגל סרץ' קונסול הוא כלי חינמי של גוגל כפי שאמרנו והוא מספק מידע רב על האתר שלנו, על הקידום האורגני של האתר במנוע החיפוש של גוגל ועל תנועת הגולשים באתר.

לא רק שהמידע שהכלי מציג נותן לנו מדד להתקדמות של ביצועי האתר וביצועי הקידום שלו בגוגל – הרי שהוא גם מספק לנו נקודות אזהרה אדומות וכן תקלות שיש לטפל בהן על מנת לשפר את דירוג האתר בגוגל, על מנת לשפר את חוויית השימוש באתר עבור הגולשים ובכלל את הפעילות השוטפת התקינה של האתר.

כמובן שיש כלים נוספים, גם כאלה בתשלום שמציעים מידע רב בנושא אבל אין כלי יותר מדויק מזה של גוגל בנוגע למנוע החיפוש שלה.

הוספת נכס חדש לאתר

לאחר שתיכנסו לאתר של גוגל סרץ' קונסול דרך משתמש הג'ימייל שלכם אתם תצטרכו להוסיף נכס חדש.

חשוב שתדעו כי הנכס יכול להיות רק אתר בבעלותכם או אתר שיש לכם גישה לקוד המקור או לחשבון האחסון שלו כיוון שתצטרכו לבצע אימות לאתר.

לאחר ההתחברות תוכלו לראות בסרגל הכלים את האפשרות "הוסף נכס" – לחצו על זה ותראו שיש לכם 2 אפשרויות.

האפשרות הראשונה היא לכתובת דומיין של האתר והכלי יאסוף מידע עבור כל העמודים ותתי העמודים תחת הדומיין הזה, כולל דף הבית כמובן.

האימות במקרה כזה יתבצע דרך הDNS בשרת שלכם וזו תהיה האופציה היחידה.

האפשרות השנייה היא הזנה של עמוד ספציפי שרק עליו תרצו שהכלי יאסוף מידע ובמקרה כזה תוכלו לאמת את האתר בכמה דרכים: קוד HTML והטמעתו בקוד העמוד, קובץ HTML בספריית האחסון של האתר, אימות דרך גוגל אנליטיקס ועוד.

הכרת הלשוניות

לאחר שאימנתם את האתר שלכם והכלי יתחיל לאסוף מידע אתם תוכלו לצפות במידע הזה בתוך המשתמש שלכם בעמוד הנכס שבחרתם. בתוכו יש מספר לשוניות שבהן תוכלו לדפדף ולהתרשם מהמידע המעמיק יותר שתוכלו לצפות בו ולהסיק ממנו מסקנות.

למי שמעולם לא ניתח דוחות כאלה המידע יכול להיראות מעט טכני אולם אם אתם עובדים עם חברת קידום או מקדם אתרים או איש שיווק אחר הוא אמור לקרוא את הנתונים בקלות וכדאי גם לתת לו גישה לניהול הנכס דרך הלשונית של ההגדרות.

אם כן, בלשוניות השונות יוצגו בפניכם דוחות שונים לגבי נתוני האתר: כמות הכניסות לאתר, כמות החשיפות שהאתר קיבל במנוע החיפוש, שיעור ההקלקות הממוצע על האתר שלכם, מידע לגבי ביטויי המפתח שהאתר מקודם בהם ודרך אלו ביטויים מחופשים הגולשים הגיעו אל האתר שלכם.

כמו כן, תוכלו לצפות בעמודים המקודמים, מאילו מכשירים נכנסו לאתר שלכם, מאילו מדינות ועוד. במידה ויש בעיות סריקה של עמודים באתר שלכם גוגל תציג לכם את זה כשגיאות.

בלחיצה עליהן תוכלו לראות מפרט עם העמוד והתקלה בו שיש לתקן. התיקונים לא בהכרח קשורים רק לסריקת העמוד והאינדוקס שלו בגוגל אלא דברים שיכולים להיות קשורים לחוויית השימוש באתר, ההתאמה שלו למובייל או כל דבר שיכול להפריע לקידום האתר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים