שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » "הכישרון של השרים – לעוף ממקום למקום"
ח"כ אבוטבול
אבוטבול קרא לאזרחים: "כשאתם רואים את דוח העוני, תיזכרו בכל אלה, מדושני העונג, שכשאנחנו רואים את הדוחות, הם טסים למרחקים"
ח"כ משה אבוטבול | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ח"כ משה אבוטבול (ש״ס) בנאום על פרסום דו"ח העוני: "אנחנו נמצאים במצב מאוד מאוד מצער כשאנחנו רואים את דוח העוני שמפרסם הביטוח הלאומי. אבל מי שחושב שרק הביטוח הלאומי יודע להוציא דוחות אמיתיים וטובים, אז אני כמובן קיבלתי מארגון לתת, שגם הוא הכין דוח עוני אלטרנטיבי. והם מביאים שם בדפים רבים את כל הדיאגרמות וכל הדברים, כיצד המצב הכלכלי שלנו נמצא בשפל מאוד מאוד גדול. אז כמובן שאנחנו מצירים על כך. חייבים לעשות את הכול כדי לפעול בנושא הזה. ואנחנו גם לפעמים יוצאים מגדרנו".

"ממש לפני כמה רגעים ביקשו ממני לחתום על הצעת חוק לגבי שכר המינימום, וזה גם כן הגיע משורות הקואליציה. חתמנו. אנחנו נחתום על כל דבר שיכול לגרום טוב לאותן משפחות, שהן לא יהיו, חלילה, באותם מקומות שבהם אף אחד לא רוצה לראות אותם".

"אבל אתם חייבים להבין, זה לא בא ככה, איך שאומרים, בצורה כזאת שפתאום נעשינו עניים או דברים מהסוג הזה. אלה תהליכים שקורים כאן, בתוך הממשלה הזו. הממשלה האטומה הזו, שבעצם לא מבינה שזה בעצם כמו מקל כביסה, אדוני היושב-ראש: לוחצים למעלה, נפתח למטה. לא יעזור שום דבר".

"ברגע ששר האוצר או שר המיסים – היה פעם בעבר, שר האוצר היה משה ניסים, אז היו שקראו לו בזמנו נושה מיסים. אני אומר שעכשיו לשר האוצר שלנו יתנו שם מאוד יפה – ליברמס. למה? אני קורא לכם פה דבר שאתם חייבים לדעת. גד ליאור אומר ב-Ynet "שר המיסים", על ליברמן, והוא אומר, "שנים שלא היה בישראל שר אוצר שהיה חתום על כמות צווים להעלאת מיסים גדולה כל כך". וזה שהוא הבטיח במערכת הבחירות שהוא לא יעלה מיסים וכל הדברים, אוקיי, דיבורים לחוד ומעשים לחוד".

"אבל חברים יקרים, אתם צריכים להבין שההתפתחות של הדבר הזה נעשית בצורה מאוד מאוד ברורה. ברגע שאנחנו רואים שמעלים את התחבורה הציבורית – ולאחר מכן, רואים גם כן מיסים לאורך כל הדרך. גם הארנונה, אפשר כבר לייקר את זה יותר. כל דבר ודבר, כשאנחנו עוברים עליו – בואו נאמר ככה, אין דבר שלא שמו בו מכה. ירקות, עם החקלאים, וכל הדברים שאנחנו רואים. זה באמת מביא אותנו למצב שאנשים מגיעים לעוני".

"אם אנחנו לא נעשה את הכול – אבל חייבים לומר דבר אחד. ייאמר לשבחם של השרים. מאוד נהניתי מכתבתו של ארז צדוק, שדיבר על הטיסות הרבות שכן עושים אותם המופלאים שיושבים פה – שלא יושבים פה בעצם, כי יש להם נורבגים. 61 טיסות, אדוני היושב-ראש, עשו בממשלת בנט בשבעה חודשים. לעומת זה, 35 – בנימין נתניהו בממשלה הקודמת. ובקודמת שבקודמת היו 50, כלומר, הוא גם הוריד את הטיסות".

"וכל זה, הטיסות הרבות האלה, אדוני היושב-ראש, כשיש קורונה, כשיש מגבלות. איזה כישרון יש לשרים האלה לעוף ממקום למקום. ואל תשכח שכשמדובר בשר חוץ או ראש ממשלה, הטיסות מאוד יקרות, בפרט כשהם נוסעים עם מטוסים ריקים. אז אנא, התושבים, כשאתם רואים את דוח העוני, תיזכרו בכל אלה, מדושני העונג, שכשאנחנו רואים את הדוחות, הם טסים למרחקים. תודה רבה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים