שיתוף
תגובות
חדשות » הכנות אחרונות לקראת הפסגה הבינלאומית בנגב
"מהלומה לאיראן"
גורם בכיר במשרד החוץ: "מדובר באירוע היסטורי של ממש, שמהווה מהלומה לאיראן".
יאיר לפיד באמירויות | צילום: שלומי אמסלם, לע״מ

שרי החוץ של איחוד האמירויות, בחריין, מרוקו ומצרים החלו לנחות אחר הצהריים (ראשון) בבסיס נבטים לקראת פתיחת פסגת הנגב בשדה בוקר. הם יצטרפו למזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן ולשר החוץ יאיר לפיד, ויפתחו הערב את הפסגה שתתקיים עד מחר. שרי החוץ יבלו את הלילה במלון ישרוטל קדמא ויערכו ארוחת ערב משותפת.

שר החוץ המצרי סאמח שוכרי החליט להצטרף אתמול להצטרף לפסגת שרי החוץ. מלבדו ישתתפו בה לפיד, בלינקן, שר החוץ של איחוד האמירויות עבדאללה בן זאיד, שר החוץ של בחריין עבד אל-לטיף אל-זיאני ושר החוץ של מרוקו נאסר בוריטה.

מקורות שמעורים בהכנות לפסגה אמרו כי מתקיימים מגעים גם עם ירדן כדי ששר החוץ איימן סאפאדי יצטרף גם הוא למפגש שרי החוץ. בשעה 18:30 צפוי שר החוץ בלינקן להמשיך לרמאללה ולהיפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

השרים נוחתים בארץ אחר הצהריים המוקדמות ויגיעו למלון, שם צפויים דיונים מדיניים בשורת סוגיות – ובראשן האיום האיראני. גורם בכיר במשרד החוץ אמר אמש כי מדובר באירוע היסטורי של ממש, שמהווה לדבריו "מהלומה לאיראן".\

ששת שרי החוץ יתכנסו הערב לארוחת ערב משותפת, ובמקביל ייערכו במלון ארוחות נוספות של הצוותים הבכירים, הצוותים והפמליות.

הרעיון של קיום הפסגה במלון בשדה בוקר, לפי גורמים בישראל, הוא "לייצר אווירה לא-פורמלית", בסגנון פסגת קמפ-דייוויד. הפגישה הרשמית של שרי החוץ תיערך מחר, יום שני, בסביבות השעה 10:00 בבוקר. היא צפויה להיות ממושכת. למעט איראן, השרים צפויים לדון גם בנושאי אנרגיה ובנושאים כלכליים נוספים.
שגרירת ישראל במצרים, אמירה אורון, אמרה כי "הרבה אנשים במשרד החוץ לא ישנים כבר כמה לילות ולא מפסיקים לעבוד כבר כמה ימים". לדבריה, מדובר ב"פסגה היסטורית, מאוד מיוחדת, מאוד חשובה – ודווקא בשעה הזאת". היא התייחסה גם לאינטרס המצרי להצטרף לפסגה שכזו: "הרעיון לשמר את היציבות, היציבות והביטחון היא מפתח לכל דבר. בנוסף, מצרים היא מדינה כידוע היא מדינה חשובה מאוד מבחינה אזורית, מדינה מובילה באזור, מדינה ערבית חשובה, ולכן מאוד חשוב שמצרים לוקחת חלק באירוע החשוב הזה כדי שנתאם עמדות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים