שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הכנסת דנה בהחמרת הקנסות על הפרת התקנות
דיון סוער
החוק מציע להעלות את הסכומים המרביים של הקנסות המנהליים שניתן לקבוע לגבי עבירות מנהליות מ5000 שקלים חדשים ל–10000 שקלים חדשים
יולי אדלשטיין | צילום: דוברות הכנסת – שמוליק גרוסמן

מליאת הכנסת דנה בשעה זו בקריאה ראשונה על הצעת חוק שמציעה להחמיר את הענישה המוטלת על מי שמפר הגבלות מסוימות אשר נקבעו לפי חוק סמכויות מיוחדות או לפי פקודת בריאות העם. כמו כן מוצע להרחיב את סל האמצעים העומדים לרשות גורמי אכיפת החוק בפעולת האכיפה של ההגבלות לפי חוק סמכויות מיוחדות.

מוצע להעלות את הסכומים המרביים של הקנסות המנהליים שניתן לקבוע לגבי עבירות מנהליות מ5000 שקלים חדשים ל–10000 שקלים חדשים. בין היתר מוצע להעלות הקנסות על הפעלת מקום הפתוח לציבור או בית עסק, בדרך של פתיחתו לציבור, בניגוד לאיסור על הפעלתו כאמור שנקבע בתקנות, ועל הפרת ההגבלות לעניין מסיבה, כנס, טקס, לרבות טקס דתי, פסטיבל, טיול מאורגן, אירוע ספורט, מופע בידור או מופע אומנות.

כמו כן מוצע להחמיר את הקנסות על הפעלה של מוסד המקיים פעילות חינוך, בדרך של פתיחתו ללומדים, לחניכים או למטופלים בניגוד לאיסור על הפעלתו כאמור שנקבע בתקנות. יצוין כי הכוונה היא לקבוע בתקנות סכומי קנסות שונים בהתאם להיקף ההפרה ולעוצמת הסכנה הנשקפת ממנה, כך שמוסד שפותח את שעריו ומקיים פעילות לימוד למספר גדול יותר של תלמידים – יקבל קנס גבוה יותר ממוסדות שמקיימים פעילות חינוך למספר נמוך יחסית של תלמידים.

שר הבריאות יולי אדלשטיין הציג את ההצעה ואמר: "אוסיף ואומר שוודאי שמצופה, לפחות אני מצפה מחברי הכנסת שבנושא של החוק הזה – שחל כידוע על כולם, לא על הקואליציה, לא על האופוזיציה, לא על סקטור זה ולא על סקטור אחר – מן הראוי שתהיה תמיכה גורפת להצעת החוק. אם בוועדה ירצו לשנות איזה דבר קטן זה או אחר ודאי שזה לגיטימי ובסמכותה של הכנסת, ברור. אני פשוט קצת הייתי עצוב לראות, אדוני היושב-ראש, שעושים גיוס בסיעות השונות קואליציה – כך לפחות הדעת נותנת שבהצעת חוק כזאת צריכה להיות תמיכה מקיר לקיר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים