שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הכנסת התפזרה בלי הסכמות על חוק הקנסות
אחרי שעות דיונים
בתום יום דיונים ארוך בו ניסתה הוועדה להגיע להסכמות על החוק בנושאים השנויים במחלוקת, ננעלה הישיבה ללא הסכמות. נתניהו לאשר וגפני: "דורש לכנס את הוועדה בבוקר"
איתן גינזבורג, יעקב אשר ומיקי זוהר | צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

ישיבת ועדת החוקה ננעלה היום (רביעי) ללא הצבעה על הגדלת חוק הקנסות למפרי הנחיות הקורונה, לאחר שעות של דיונים. הצדדים התבצרו בעמדותיהם ולא הגיעו להסכמה על נוסח החוק. בכחול לבן סירבו לשינויים בנוסח ההצעה, ודרשו לקדם את החוק "ככתבו וכלשונו, ללא שינויים". יו"ר המפלגה בני גנץ דובק בינתיים באולטימטום שנתן אתמול, לפיו לא יסכים להארכת הסגר אם החוק לא יאושר בשלוש קריאות.

היו"ר ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה): "יש בקשות לנושא חדש של ח"כ אלכס קושניר על ההתראה לצו סגירה ואחת של כחול לבן- על כלל התיקונים בחוק. לאור דחיפות הנושא ניסינו להגיע להבנה על סעיפים שאינם אפילו ליבת החוק. אני מבין שלאחר ההתייעצויות הפשרה לא מקובלת אך השאלה אם אתם מוותרים על טענת נושא חדש וניגש להצבעות"

ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן) השיב: "אנחנו מאמינים שהחוק צריך לעבור כפי שהגישה הממשלה. נוסח החוק לא מקובל על חברי הוועדה של כחול לבן, הליכוד ויש עתיד. אנחנו רואים בו נושא חדש כי הוא מנוגד לנוסח הממשלתי והוא טומן בחובו דברים שאנחנו מתנגדים להם עקרונית".

יעקב אשר | צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי מכלוף זוהר (הליכוד) הגיב לדבריו: מצטרף לדבריו של גינזבורג שצריך ללכת לחוק המקורי. עם זאת אני בעד פשרה כדי שתגמרו את העניין שנוכל להתחיל לאכוף מחר בבוקר. הצעתך כפי שהוצגה בהתחלה והצעדים שעשית לקראת, משמעותיים. ירדת מ-90% ממנה. ההתעקשות שייתנו התראה אינה דרקונית אבל מהניסיון שלי בכנסת לא עושים ראה וקדש אלא מגיעים לפשרות ולכן אני קורא לכם ולכחול לבן להגיע לפשרה."

היו"ר ח"כ אשר השיב: "מתי העברת פעם הצעת חוק מקורית? לא תדרוש ממני דברים שאתה לא עושה". לאחר דברים אלו נעל את הישיבה ואמר: "מאחר וקיבלנו תשובה ואין באפשרותי להגיע להצבעה אני נועל את הישיבה"

עוד לפני כן הציע ח"כ יאיר גולן (מרצ) פשרה: "העברנו את החוק בקריאה ראשונה למרות שלא התלהבנו בסיעה, כדי לעשות משהו יותר חריף שיעזור לתחלואה הגואה. יש פה שני סלעי מחלוקת שאם החלטנו להעביר בקריאה ראשונה, לא הגיוני לבלום הכל ולעצור בדברים שאפשר להתפשר בהם. אני חי בשלום עם מספר של גן ילדים, 35, אך שהמוסד ייקנס מידית. לגבי התראה או לא- מוסד שנתפס פתוח ישלם קנס מוגדל וייסגר כעבור 24 שעות".

ישיבת המליאה ננעלה לאחר שלא הושגו הסכמות על חוק הקנסות בוועדת חוקה. הישיבה הבאה תתקיים ביום שני, י"ט בשבט התשפ"א, אחד בפברואר 2021, בשעה 12:00, לבקשת חברי הכנסת בנושא: "מחדלי הממשלה בהפעלת נתב"ג בתקופה הקורונה".

כמו כן, הודיע יו"ר הכנסת יריב לוין, כי ישנה אפשרות שהמליאה תתכנס גם ביום רביעי, כ"א בשבט, התשפ"א, 3 בפברואר 2021, לרבות לעניין תקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (הידוק הגבלות) (תיקון), התשפ"א-2021, וככל שהתקנות לא יאושרו קודם למועד האמור בוועדה.

יעקב אשר ומיקי זוהר | צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן

שר הביטחון, בני גנץ, אמר בתגובה לשאלה על הארכת הסגר: "אנחנו בעד להפסיק לשחק משחקים, אם יש סגר שיהיה סגר. משחק המילים הזה חייב להיפסק, לכן דרשנו שתהיה אכיפה שוויונית. אמרתי כבר שזכויותיהם וחובותיהם של אזרחי ישראל שווים, ואם צריך לסגור – אז סוגרים בבני ברק, בהרצליה, בסביון ובנהריה. אם יש סגר אז יש סגר, אבל אם הוא לא נאכף ולא קיים – אין מה לקיים אותו".

אמש התקיימה שיחה מתוחה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת יריב לוין, יו"ר דגל התורה משה גפני ויו"ר ועדת חוקה יעקב אשר. לדברי גורמים בליכוד, נתניהו כעס שחוק הקנסות לא עבר היום סופית למרות ניסיונות הפשרה: "אני דורש לכנס את הוועדה מחר בבוקר להעביר את החוק". כך דיווח ב'כאן חדשות'.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים