שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הכנסת ה-24 תושבע מחר ב'תו הירוק'
"מתחייב אני"
ישיבת הפתיחה של הכנסת ה-24: שישה מתחמי אירועים, טקסים ממלכתיים ו-120 ח"כים שיצהירו. לראשונה מאז פרוץ נגיף הקורונה יורשו אורחים להיכנס למשכן
תגיות:
בניין הכנסת | צילום: Opachevsky Irina, שאטרסטוק

הכנסת ה-24 יוצאת לדרך: מחר, יום שלישי, כ"ד בניסן, 6.4, יגיעו חברי הכנסת ליום גדוש טקסים ואירועים במשכן ובשיאו ישיבת הפתיחה של הכנסת ה-24.

לראשונה מאז פרוץ נגיף הקורונה תיפתח הכנסת לאורחים. יהיו אלה קרוביהם של חברי הכנסת הנבחרים, אורח אחד לכל ח"כ על פי בחירתו, אשר יוזמנו ליטול חלק ביום המיוחד. במסגרת מגבלות הקורונה יידרשו כלל האורחים להציג "תו ירוק", תעודת מתחסן או תעודת מחלים כתנאי לכניסתם למשכן.

בעת השבעת יקיריהם יתכנסו מרבית המוזמנים ביציע הציבור הצופה על מליאת הכנסת. יציע זה ייפתח אף הוא בפעם הראשונה מאז מגבלות המגיפה, זאת במרווח של כיסא אחד בין אורח למשנהו. בשל הקפדה על הנחיות התו הירוק באירוע והצורך בריחוק חברתי, לא כל האורחים יישבו ביציע הציבור; חלקם יופנו ליציע המליאה המיוחד, סמוך למקום מושבו הקבוע של נשיא המדינה.

מליאת הכנסת תפעל אף היא על פי כללי התו הירוק, ויוקפד גם בה על מרחק של כיסא אחד בין נבחרי הציבור. כתוצאה מכך, חלק מחברי הכנסת ישהו אף הם ביציע המיוחד – הן בפאה שמול מקום מושבם של האורחים המכובדים והן בזו שלצידם.

במת הנשיאות שבמליאת הכנסת, בה יישבו יו"ר הכנסת, נשיא המדינה ומזכירת הכנסת, הותאמה לתנאי המרווחים הבטוחים של התו הירוק ,כמו גם דוכן הנואמים, שהועתק אף הוא במעט ממקומו, לצורך שמירה על מרחקים אלו.

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, אמר לקראת הישיבה החגיגית: "טקס השבעת הכנסת הוא אירוע מרגש תמיד. מדובר בקודש הקודשים של הדמוקרטיה הישראלית, ורגע השיא של חברי הפרלמנט. אני מאחל הצלחה רבה לכל חברי הכנסת, ומקווה לכהונה פורייה וארוכה".

סדר היום:

החל מהשעה 8 בבוקר, יצעדו נבחרי העם הנרגשים לתוך משכן הכנסת; לדש בגדם יוצמד פרח חגיגי והם יצטלמו במתחם מיוחד לתמונת מזכרת עם. משם יופנו לעמדת סטודיו שהוכנה מראש בה תצולם תמונתם הרשמית, אשר תלווה אותם במהלך כל כהונתם בפרסומים רשמיים מטעם הכנסת ובלוחות הנוכחות במשכן. לאחר מכן יוזמנו לכיבוד קל במרפסות טרקלין שאגאל.

בשעה 15:00 יחל טקס חגיגי ברחבת הכנסת, בנוכחות חברי הכנסת ואורחיהם. משמר הכבוד של משמר הכנסת יקבל את נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, באמצעות מצעד כבוד, על רקע מארש שתנגן תזמורת צה"ל. עוד ילוו את הנשיא שיירת אופנועים ופרשים על סוסים. יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, מנכ"ל הכנסת סמי בקלש, מזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורוביץ, קצין הכנסת יוסף גריף וראש אגף טקסים ואירועים ליאת שמעוני-קוניצקי, יקבלו את הנשיא. ברקע תשמיע תזמורת צה"ל תרועות חצוצרה ואת המנון המדינה. לאחר מכן, יונף נס הנשיא ויו"ר הכנסת לוין ונשיא המדינה ריבלין יסקרו את משמר הכבוד; לבסוף יניח נשיא המדינה זר לרגלי הגלעד לזכר חללי מערכות ישראל, המוצב ברחבת המשכן.

משם יפנו למבואת לשכת יושב ראש הכנסת, לחתימה בספר הנשיאים: ספר מיוחד, כרוך בהידור, בו מברכים נשיאי ישראל את חברי הכנסת לכבוד השבעתם. טקס החתימה ייערך במבואת יו"ר הכנסת.

התחנה הבאה: מליאת הכנסת. כשביציעים צופים בהם בני המשפחה הנרגשים יחד עם נושאי התפקידים הבכירים במדינה, יפסעו 120 הנבחרים החדשים אל אולם המליאה, לטקס הצהרת האמונים.

בשעה 16:00 בדיוק תכריז מזכירת הכנסת: "כבוד הנשיא". קהל המוזמנים יקום על רגליו, ויושמעו שלוש תרועות חצוצרה. נשיא המדינה יפתח את הישיבה, יזמין את יו"ר הכנסת לוין להצהיר אמונים ויעביר לו את ניהול הישיבה. לוין יקרא בפני חברי הכנסת את נוסח הצהרת האמונים, ואלה יקומו בזה אחר זה ויאמרו: מתחייב / מתחייבת אני.

מיד לאחר מכן יתקיים צילום מסורתי נוסף: ראשי הרשימות הנבחרות, יחד עם ארבעת סמלי השלטון (יו"ר הכנסת, נשיא המדינה, ראש הממשלה ונשיאת בית המשפט העליון), על הבמה בטרקלין שאגאל. בכך יגיע לתומו יום כינונה של הכנסת ה-24.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים