שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הכנסת מצביעה על הצעת החוק לפיזור הממשלה
סופה של הממשלה?
בשעה זו הכנסת מצביעה על הצעת החוק לפיזור הכנסת ה-23 • צפוי רוב לאישורה של ההצעה לאחר שכחול לבן הודיעו כי הם יצביעו בעדה • רע"מ הודיעה כי חבריה יעדרו ממהצבעה
יריב לוין במליאת הכנסת | צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

סופה של הממשלה? הח"כים דנים בשעה זו בהצעת החוק לפיזור הכנסת ה-23 שהגישה סיעת יש עתיד-תל"ם. לאחר ששר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ הצהיר אמש כי חברי מפלגתו יצביעו בעד ההצעה בקריאה טרומית, צפוי רוב לאישורה‎.

יוזם הצעת החוק יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, אמר בדיון: "אין לכם מושג מה אתם עושים. לקחתם את המשאבים ועשיתם מהכל פוליטיקה עם אינטרסים. אתם עסוקים רק בעצמכם – ובינתיים מדינת ישראל לא מנוהלת. אתם מסכנים את חיינו, את הכלכלה שלנו, ושורפים את עתיד ילדינו. החודשים היו קשים בגלל המגפה אבל גם כי עומק השקר נחשף", אמר לפיד והוסיף "המחיר של המחדל הוא הריסוק המוחלט של אמון הציבור הישראלי בהנהגה. ההבנה הכואבת שאין מבוגר אחראי. יש מבוגר, אבל הוא לא אחראי".

"הצעת החוק הזו זה לא עוד סיבוב של 'רק לא ביבי'", הבהיר ח"כ לפיד. "כל עוד ביבי שם, זה לא ייפסק. הילדים שלנו גדלים בתוך ים של שנאה. זה מוכרח להיפסק. אני לא רוצה שהילדים שלי יגדלו ככה. ביבי הוא לא העניין. העצמאים שאיבדו פרנסה והצוותים הרפואיים הם העניין", אמר וקרא לחברי הכנסת לתמוך בהצעת החוק לפיזורה. 

יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורביץ תקף בצורה חריפה את הממשלה ואת נתניהו: "זה רגע דרמטי וקשה בחיי הבית הזה וגם בתולדות המדינה שלנו. אבל מה שקשה וחמור בהרבה זה שבראשות הממשלה עומד אדם שעומד למשפט ושמועל בתפקידו יום יום במטרה אחת ויחידה לחמוק מהמשפט הזה".

עוד אמר הורביץ, כשהוא פונה לחבריו מהמרכז: "אם הייתם מקשיבים לנו – בני גנץ היה ראש הממשלה ונתניהו היה עוזב מזמן את בלפור. שלוש פעמים רוב הציבור הישראלי הצביע בעד ממשלה ללא נתניהו וגם היום רוב הציבור חושב שנתניהו חייב ללכת הביתה".

בתוך כך, יו"ר רע"מ מנסור עבאס הטיל פצצה שעשויה לגרום לפירוק הרשימה המשותפת, כשהודיע כי מפלגת רע"מ בראשותו תעדר מההצבעה החשובה. ח״כ סעיד אלח'רומי, מספר 3 במפלגה, נטש את משכן הכנסת בזעם בעקבות ההחלטה של יו"ר מפלגתו מנסור עבאס.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים