שיתוף
תגובות
חדשות » הכנסת נפרדה היום מהמזכירה המיתולוגית
פרידה מכובדת
בטקס מיוחד שנערך היום נפרדו היום בכנסת מהמזכירה המיתולוגית ירדנה מלר-הורוביץ | בטקס השתתפו נשיא המדינה לשעבר ריבלין, ראש הממשלה בנט, ויו"ר בעבר ובהווה
הנשיא לשעבר ריבלין בטקס | צילום: דוברות הכנסת-נועם מושקוביץ

בטקס מיוחד שנערך היום נפרדו היום בכנסת מהמזכירה המיתולוגית ירדנה מלר-הורוביץ, באירוע, אמר יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי: "הצלחת בכל תפקיד שעשית, פרצת תקרות זכוכית ולכל אורך השנים עשית את עבודתך על הצד הטוב ביותר. תרמת תרומה גדולה ומכרעת לעוצמתה וחוסנה של הדמוקרטיה הישראלית. את היית שם בהחלטות החשובות שעיצבו את עתיד המדינה. כשרואים אותך, רואים את מליאת הכנסת, את הנימוס, את האיזון וההוגנות, את הרצינות, את היושר ואת המקצועיות".

ראש הממשלה, ח"כ נפתלי בנט הגיע בכדי לברך ואמר כי: "עברת תקופה בלתי נתפשת במשכן הכנסת, משנת 1977 ועד היום. 45 שנה בכנסת, מהמהפך של מנחם בגין ועד היום. היית לאישה הראשונה בתפקיד זה. זכינו בך, בכישורים שלך ובמזג שלך. תמיד קשובה, תמיד מקצועית, תמיד מתייחסת בנועם הליכות, בתוך סיר הלחץ ובלילות הלבנים. בתקופתך במשכן הונחו על שולחן הכנסת גם הסכם השלום עם מצרים וגם הסכמי אברהם.

ראש הממשלה הוסיף: "בימים מאוד מקוטבים, גם במדינת ישראל וגם מסביב לעולם, כשהדמוקרטיות מאוד מאותגרות, ויש אף כאלה שאומרים שזו לאו דווקא שיטת המשטר הרצויה בשנת 2022, כל אחד שומע רק את המפלגה שלו, את המרכז שלו ואת הבייס. המורשת שאת מותירה פה, היא מורשת מכובדות".

נשיא המדינה לשעבר, ראובן (רובי) ריבלין: "אני פמיניסט. אבל לא בחרתי אותך כי את אישה. את נבחרת כי היית הכי טובה. היית ממעצבות הפרלמנט הישראלי. עשית את העבודה ובגדול".

יו"ר הכנסת לשעבר, ח"כ יולי (יואל) אדלשטיין: "כשמשהו לא היה כשורה בכנסת, היה קשה להסתכל לך בעיניים. המעמד שלך היה מעל ומעבר לכל מחלוקת. תמיד ידענו שמה שאת אומרת הוא גם נכון וגם אובייקטיבי. את היחידה שיכולה לנצח את הצ'ייסר, כמי שיודעת הרבה בכל כך הרבה תחומים. תודה על כל מה שעשית"

יו"ר הכנסת לשעבר, ח"כ יריב לוין: "בזכותך אנחנו חווים רגעים יוצאי דופן של אחדות, בבניין שחווה לא מעט מחלוקות".

ראש האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו: "את סופרסטאר. עשית את העבודה בצורה נפלאה ובמקצועיות מוחלטת. תמיד נעזרתי בך וידעתי שיש על מי לסמוך ושהדעה שקולה, מבוססת ומועילה".

מזכירת הכנסת, ירדנה מלר-הורוביץ, נפרדה: "תודה על האמון והעבודה המשותפת. שירתתי בקודש. הבית הזה היה לעיתים לביתי הראשון.

"הכנסת היום שונה כמעט בכל מזו שנכנסתי אליה, במהפך בשנת 1977. השנתיים האחרונות היו מאתגרות במיוחד, בשל ארבע מערכות בחירות והתפרצות הקורונה. נדרשנו לפתרונות יצירתיים ובניגוד לפרלמנטרים אחרים בעולם, הכנסת לא שבתה ולו גם יום אחד. האהבה שלי לכנסת היא ממבט ראשון. אמשיך לאהוב אותה גם ממרחק.  

"כמזכירת כנסת זכיתי להכריז על הסכמי אברהם. בבואי בשנת 1977 ובצאתי בשנת 2022, הביאו שלום עלינו. מה אברך לך, הכנסת? יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ".

 מלר-הורוביץ, אשר יוצאת לגמלאות בסוף חודש מרץ, כיהנה בכנסת בתפקידים בכירים במשך 45 שנים, מתוכם 12 שנים כמזכירת הכנסת. מלר-הורוביץ היתה האישה הראשונה שנבחרה לתפקיד, האמון על הניהול הפרלמנטרי של הכנסת וועדותיה, ובכלל זה הכנה וארגון של דיוני מליאת הכנסת, ייעוץ ליושב-ראש הכנסת ולסגניו בענייני תקנון, נוהג ונוהל, ופיקוח על יישום החלטות המליאה.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים