שיתוף
תגובות
כללי » הכנסת תבחר מחר את נשיא המדינה הבא
המירוץ לשיא
בשעה 11:00 תיפתח הישיבה המיוחדת במליאת הכנסת. במידה ולא יושג רוב של 61 קולות למועמד, יתקיים סיבוב הצבעה נוסף. לאחר ההצבעה השנייה יוכרז על מנצח
טרקלין בית הנשיא | צילום: בית השלום
הרצוג בתפילה בכותל המערבי |
צילום: אלעד גוטמן

במשכן הכנסת משלימים את ההכנות לקראת הבחירות לנשיאות שיתקיימו מחר (רביעי). בשעה 11:00 תיפתח הישיבה המיוחדת במליאת הכנסת. יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, יפרט את נוהל ההצבעה החשאית ויכריז על תחילת ההצבעה. שני המועמדים יוכלו לצפות במהלך ההצבעה מהיציע המיוחד במליאה.

מזכירת הכנסת, ירדנה מלר-הורוביץ, תקרא בשמות חברות וחברי הכנסת לפי סדר שמות המשפחה, ואלה יקומו בזו אחר זה וייגשו אל מאחורי הפרגוד. שם ישימו במעטפה פתק עם השם המועדף עליהם, או פתק לבן, וישלשלו אותו לתוך תיבת הקלפי.

בתום ההצבעה יכריז יו"ר הכנסת על הפסקה בישיבת המליאה לצורך ספירת הקולות. תיבת הקלפי תילקח על ידי סדרני הכנסת לחדר נפרד והקולות ייספרו על ידי חברי ועדת הקלפי, חברי הכנסת דוד ביטן (יו"ר), יוסף טייב, אמילי מואטי ויואל רזבוזוב.

בתום הספירה יחדש יו"ר הכנסת את ישיבת המליאה ויכריז על התוצאות. במידה ולא יושג רוב של 61 קולות למועמד/ת, יתקיים סיבוב הצבעה נוסף. לאחר ההצבעה השנייה, אם יושג רוב קולות (גם אם אינו 61 או יותר), יוכרז על מנצח/ת.

עם היוודע התוצאות הסופיות ייצא יו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין, יחד עם סגניו ועם מזכירת הכנסת, ירדנה מלר-הורוביץ, מנכ"ל הכנסת, סמי בקלש וקצין הכנסת, יוסף גריף, לאולם בו שוהה המנצח/ת, שם יודיע רשמית לנשיא/ה הנבחר/ת על תוצאות ההצבעה ויברך אותו/אותה.

יובהר כי השבעת הנשיא/ה הנבחר/ת תתקיים במועד אחר. כהונתו של הנשיא ראובן (רובי) ריבלין נמשכת עד כ"ט תמוז תשפ"א, 9 ביולי 2021.

שני המועמדים, יצחק הרצוג ומרים פרץ, יגיעו למשכן בשעות הבוקר ויוזמנו לשהות, יחד עם קרוביהם והצוותים המלווים אותם, באולמות "נגב" ו"ירושלים" באגף החדש בכנסת, אשר הוכנו מבעוד מועד לכבוד המועמדים.

יצחק הרצוג בכותל המערבי. | צילום: רענן כהן

בטור ב'ישראל היום' הציג הרצוג את חזונו: "זה שנים רבות, ובמיוחד בתקופת כהונתי כיו"ר הנהלת הסוכנות היהודית, אני נפגש ומשוחח עם עולות ועולים חדשים".

"אני תמיד מנסה לברר איתם מה גורם להם לעזוב את הארץ שבה נולדו ושבה בנו את חייהם, לשנות את הכל, להגיע אל מקום עם שפה חדשה, אקלים אחר ואפילו טעמים אחרים. להגיע אל ארץ חדשה, מדינה חדשה, מורכבת ומאתגרת".

"הכרתי כמובן את הסיבות של הדורות הקודמים, כמו ההורים שלי. אך מדוע צעירים, שכל העולם פתוח לפניהם – ירצו לעבור לישראל כשיש בפניהם חלופות נוספות?"

"לרובם התשובה ברורה: אמנם הם מכירים את הקשיים, מודעים לבעיות ולאתגרים, אבל בסוף־בסוף בתוך תוכם פנימה פועם המנוע המוכר לאורך כל הדורות: זוהי מדינתו של העם היהודי, ביתו הלאומי, המקום שבו כל יהודי יכול לחוש מוגן, חופשי וגאה".

"על המקום הייחודי הזה אנו מחויבים ומצווים לשמור מכל משמר מפני מחלוקות פנימיות, שסעים וקרעים שאוכלים בנו. אלפי שנים חיכינו עד שהגענו עד הלום".

"בכל החזיתות הללו, פנימית וחיצונית, לנשיא המדינה תפקיד מיוחד וייחודי, תפקיד שטבוע בתת־המודע הלאומי, בפסיכולוגיה שלנו. נשיא המדינה נדרש לאיפוק, לצד חוכמה מדינית וניסיון פוליטי".

"נחוצה לו היכרות עמוקה עם כלל מוסדות המדינה ומנגנון פעולתם, וכן הבנה של רובדי האוכלוסייה הישראלית והקבוצות השונות בישראל ובתפוצות. הנשיא נדרש לפתור מחלוקות פוליטיות, לדעת להושיט יד, תמיכה וחיבוק לכל אחת ואחד מאזרחי המדינה, ובאותה נשימה להציג עמדה נחרצת אל מול העולם כולו ומנהיגיו בזירה הבינלאומית".

"בית הנשיא צריך לקדם פעילות עם כלל החברה בישראל, לחזק את קשריה עם יהדות התפוצות, ולאפשר לכל יהודי לחוש שיש לו בית חם במדינה, מכל מקום שבו הוא נמצא. אל נשיא המדינה נשואות העיניים בימים שבהם יש להביא את צדקתה של ישראל אל הבמה העולמית ולייצגה מול פני כלל האומות".

"שנים של עשייה ציבורית והיכרות רחבה עם החברה הישראלית, על כל האמונות והקבוצות והדתות בה, והיכרות מעמיקה עם הקהילות היהודיות ברחבי העולם הביאו אותי אל הרגע הזה, שבו אני מבקש את אמון הכנסת והציבור כדי לייצג אותנו בעולם; כדי לשמש גשר של פיוס בין חלקי העם; כדי לאפשר שיח מכבד בין כלל העדות והמגזרים והאמונות והתפיסות; כדי לייצג את ישראל אל מול העולם; כדי לעמוד לצד יהודי העולם מול האנטישמיות הגואה, וכדי שהמדינה תמשיך לשאוף להיות מופת לכל העמים. למען כל אלו אפעל ללא לאות", דברי הרצוג.

יצחק הרצוג בכותל המערבי. | צילום: רענן כהן

פרץ כתבה בטור ב'ישראל היום' כי "רק לפני כמה ימים יצאתי למסע קצר־ארוך אל בית הנשיאות של מדינת ישראל. חוץ ממרוץ המפגשים ומהשיחות עם 120 חברי הכנסת, אני ממשיכה למעשה את כל מסע חיי ביתר שאת וביתר עוז".

"בית הנשיאה שאליו אני שואפת יהיה בית לכל אזרח ואזרחית באשר הם, הוא יהיה הלב הפועם שאליו מתכנסים הלבבות, האנשים וגם הסוגיות החברתיות הכי בוערות שעומדות על הפרק. בית הנשיאה שעליו אני חולמת ימשיך להיות מוקד המחבר את קצוות העם הנפלא שלנו, מרכז שבו מעיזים להיפגש, לדבר ולהקשיב".

"אני לא מגיעה מהעולם הפוליטי, ואולי אפילו רחוקה ממנו, אבל מרגישה בכל ליבי שאולי דווקא בשל כך אצליח להביא אל מדינת ישראל רוח של שלום, אחווה ועתיד משותף. עתיד שבו כולנו מסוגלים להתכנס אל הרוב המשותף שבו כולנו חפצים: חינוך, בריאות, רווחה, פרנסה, שגשוג, תרבות ושמחת חיים".

"הרי אין בישראל אזרח או אזרחית, יהיו מי שיהיו, שאינם ראויים לכל אלה. כולנו חפצי חיים מלאי משמעות ועשייה, אלא שהמעט שעליו אנו חלוקים – וטוב שאנו חלוקים – ממלא את החלל מקצה לקצה ומציג לנו ולילדינו מצג שווא של מלחמת הכל בכל, כאילו אין בנמצא שום שולחן עגול שסביבו אנו מסוגלים להתכנס ולדון".

"בית הנשיאה שלי לא יפעל לטשטוש מחלוקות אלא ידאג קודם כל לקיים אותן, לתת להן מקום, הקשבה וסובלנות. זאת משום שבעיניי אחדות אין פירושה אחידות".

"הפסיפס הייחודי של אזרחי ואזרחיות ישראל יכול וצריך להיראות מרהיב ביופיו ובסגנונו, וליצור תמונת חיים משותפת. בעולם החינוך שממנו אני מגיעה אין מקום לשכוח תלמיד או תלמידה מאחור. הלב הפתוח, הידיים החמות והחיבוק העוטף הם האמצעים אשר בזכותם ילדים, וגם מבוגרים, יוצאים ומגשימים את עצמם, מגלים את הכוחות הכי גדולים הטמונים בהם ובונים – זה לצד זה – חברה בריאה, שאפתנית וחזקה יותר".

"בדיפלומטיה בינלאומית אני עוסקת כבר שנים. גם שם, ראיתי בעיניהם של מנהיגי העולם שהקשר האנושי והאישי בין אדם לאדם מסוגל להביא ברכה אדירה על פני תבל".

"בכוחו של הקשר הזה גם להוות מוקד לשיתופי פעולה תרבותיים, ערכיים ומוסריים, ולהוביל יחד, גם בעת מחלוקת, את הטוב המשותף שאליו האנושות כולה מייחלת".

"אני אם, אני אישה, אני שליחת ציבור אשר אוהבת בכל נימי נפשי כל אזרח ואזרחית בישראל, ואני יודעת שהלבבות אשר הולכים ונפתחים סביבי בשנים האחרונות יכולים להיות בתוך העם כולו. למדינת ישראל מגיעה תקווה שכזו, ולכן לפני כמה ימים הכרזתי מעומק ליבי: הנני", דברי פרץ.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים