שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הכנסת תצביע על הארכת מועד אישור התקציב
מרוויחים זמן
הליכוד וכחול לבן סיכמו: אם לא יושגו הבנות בסוגיות הנוספות שעל הפרק, ההצבעה על פיזור הכנסת תעלה מחר להצבעה בשלוש קריאות
מליאת הכנסת | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

הכנסת צפויה להצביע היום על הארכת המועד בו יהיה ניתן להעביר את תקציב המדינה לשנת 2020, במספר שבועות.

את ההחלטה על דחיית הדד-ליין להעברת התקציב קיבלו צוותי המו"מ של הליכוד וכחול לבן אמש, בתום שעות ארוכות של דיונים מרתוניים, בניסיון להגיע לפשרה שתכליתה המשך פעילותה של הממשלה ודחיית הבחירות.

בליכוד ובכחול לבן ינסו להגיע להבנות ביממה הקרובה, שכן לפי החוק, אם עד מחר בחצות לא יועבר תקציב השנה המסתיימת, הרי שהכנסת מתפזרת מאליה ומועד הבחירות לכנסת כבר מראש מעוגן בחוק.

יצוין, כי גם בהודעה לתקשורת שיצאה על הארכת המועד להעברת התקציב נרשמה מתיחות בין 'הליכוד' ו'כחול לבן'.

בהודעת 'כחול לבן' נכתב, כי "מחר תקודם בהסכמה הצעת חוק שלפיה יועבר תקציב המדינה לשנת 2020 עד ל-31.12.20 ולשנת 2021 עד לתאריך 5.1.21. לפי הצעת החוק, אם לא יועברו תקציבים אלו עד למועד הנקוב הכנסת תתפזר והבחירות יתקיימו ב-23.3.21".

עוד נמסר מכחול לבן: "מחר נתחיל בקידום תהליך, ובמקביל נמצה את הניסיון להביא לממשלה מתפקדת, עם תקציב שמיליוני ישראלים זקוקים לו כעת, מינויים ושמירה על שלטון החוק והיעדר השפעה של ראש הממשלה על משפטו".

בכחול לבן התריעו, כי "אם לא יושגו הבנות במסגרתן ימולא ההסכם הקואליציוני ואזרחי ישראל יזכו לממשלת אחדות מתפקדת שמתנהלת בשיתוף פעולה כנדרש ותוך שמירה על הדמוקרטיה ושלטון החוק, נמשוך את הצעת החוק והכנסת תפוזר ביום שלישי הקרוב".

אלא שבליכוד לא אהבו את ההודעה המאיימת שכביכול מציבה אולטימטום ובעיקר מעניקה את הרושם כי 'כחול לבן' היא זו שמובילה את 'האירוע' ומכתיבה את העובדות בה, בעוד שהליכוד בסך הכל 'נגררת' אחר גחמותיה, ושיגרו את ההודעה הבאה: "אם מישהו מאמין שנסכים לחזור ל'ממשלה בתוך ממשלה' – הוא חי בסרט".

בכחול לבן לא נותרו חייבים והשיבו: "אם מישהו חושב שכחול לבן תסכים לדריסת רגל של נאשם בפלילים בנושא מינוי שופטים וגורמי אכיפת חוק – הוא חי בסרט".

ח"כ איילת שקד מ'ימינה' הגיבה לדיווח על ההבנות בין הליכוד וכחול לבן ואמרה: "כפי שחזיתי (זה לא היה קשה), התקפלות מפוארת של כחול לבן והעברת תקציב 2020 בלבד. נתניהו וגנץ לוקחים את תקציב המדינה בן ערובה של עסקאות פוליטיות מפוקפקות והופכים את חוקי היסוד לפלסטלינה. לישראל מגיעה מנהיגות חדשה״.

‏יצוין, כי הבוקר מעריכים שרים בממשלה, כי אם לא תושג פשרה והכנסת תפוזר, הרי שהסגר יהיה ארוך יותר ממה שתוכנן. זאת, כדי להגיע ליום הבחירות עם כמה שפחות תחלואה, ובשל רצונו של נתניהו בתמונת ניצחון על הקורונה, כך דווח ב'כאן חדשות'.

עמית סגל כתב הבוקר בטוויטר, כי גם אם תושג דחייה להעברת התקציב כדי להרוויח זמן, "אבל רק כדי ללמד על הקשיים: יש 63-64 תומכים לכל היותר. זה מה שנשאר מממשלת האחדות הרחבה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים