שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הכסף לשיקום מוכן והעירייה מתמהמהת
הקריסה בחולון
משרד הבינוי והשיכון פנה לעיריית חולון שיקדמו את פרויקט 'פינוי בינוי' במתחם שקרס, הסיוע בסך מיליון שקלים שהובטח לתכנון הבניין החדש מחכה אך העירייה מתמהמהת
בניין בחולון שקרס. תמונת אילוסטרציה | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

יום למחרת קריסת המבנה בחולון, שר הבינוי והשיכון ומנכ"ל משרדו אביעד פרידמן ערכו פגישת עבודה עם עיריית חולון, במהלכה סוכם מתווה סיוע לפיו העירייה והמשרד יעבירו יחד שני מיליון ש"ח (כל צד מיליון ש"ח) עבור מימון לתקצוב תב"ע לבניין שקרס וסיוע בשכר דירה לדיירי הבניין.

עם סיום הפגישה, אנשי המקצוע במשרד הבינוי והשיכון החלו בהכנת הקרקע עבור העברת כספי הסיוע לתכנון לעיריית חולון, והכספים מוכנים להעברה מזה מספר ימים.

במקביל בעקבות בקשת עיריית חולון התבצעה על ידי המשרד בדיקה משפטית חשבית להיתכנות מימון הסיוע בשכר דירה לדיירי הבניין דווקא מתקציב שיעביר המשרד ולא מהחלק של העיריה, אך לצערנו הרב, החשב הכללי במשרד האוצר אסר על המשרד לממן תשלומי שכר דירה, ואישר העברת התקציב רק למימון התכנון.

עם תום הליך בחירת צוות התכנון למבנה החדש על ידי העירייה, ולאחר הגשת הבקשה יעביר המשרד את המימון לעבודות התכנון.

יודגש כי משרד הבינוי והשיכון מוכן לממן באופן מלא את עלות התכנון של המבנה החדש עבור הדיירים בהיקף של מיליון ש"ח אנו קוראים לעירייה להשקיע את המיליון ש"ח שהובטחו מהצד שלה בנושא מימון שכר דירה לדיירים.

כמובן שהמשרד לא יעביר את הסיוע שהובטח במצב שבו עיריית חולון תמשיך להתחמק מסיוע לדיירים ולא תקצה את מיליון שח מהצד שלה לטובת שכר דירה לדיירים.

בנוסף, משרד הבינוי והשיכון ממשיך בצעדים לקידום ועידוד התחדשות עירונית, בדגש על מבנים המוגדרים כמסוכנים. במבנים אלו, לפי ההצעה שתקודם בכנסת במסגרת חוק ההסדרים (במידה ותאושר) יידרש רק רוב של 51% עבור ביצוע פרויקטים של התחדשות עירונית, בין אם פינוי בינוי או תמ"א 38, וזאת בניגוד לרוב הנדרש כיום בכל פרויקט של 80% בלי קשר למסוכנות המבנה. יודגש כי במסגרת חוק ההסדרים יתעדכן שיעור האחוזים ל-66% בכל המבנים.

המשרד בהובלת השר אלקין הציב את קידום ההתחדשות העירונית כיעד מרכזי, כאשר נכנס למשרד, ובדיוני התקציב השיג כחצי מיליארד שקלים עבור מטרה זו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים