שיתוף
תגובות
משפט » "נתניהו צריך להחזיר כסף שקיבל מבן דודו"
היועמ"ש טוען
מנדלבליט השיב לעתירה בבג"ץ נגד העברת 300 אלף דולר שקיבל ראש הממשלה מבן דודו וקבע כי יש להשיבם, זאת, אף שרוב הסכום שימש להגנתה המשפטית של שרה נתניהו
אביחי מנדלבליט | צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, טוען כי על ראש הממשלה בנימין נתניהו להחזיר לבן דודו, נתן מיליקובסקי, 300 אלף דולר שהעביר לו לצורך הגנתו המשפטית, וכי מדובר במתנה אסורה. זאת, אף שרוב הסכום שימש להגנתה המשפטית של שרה נתניהו בפרשת המעונות.

זאת, לאחר שלפני שנתיים קבע היועמ"ש כי מדובר במתנה הדורשת את אישור ועדת ההיתרים. העמדה הנוכחית של היועץ סותרת את ההחלטה האחרונה של ועדת ההיתרים, שבניגוד להחלטות קודמות של הוועדה קבעה כי על נתניהו להשיב רק 110 אלף שקלים מתוך הסכום.

היועמ"ש מציין בתגובתו כי אין הבדל אם מקבל הכסף הוא עובד הציבור או בן או בת זוגו, וכי על עובד הציבור לסרב לקבל אותו. בדבריו מציין מנדלבליט כי על נתניהו להשיב את מלוא הסכום לבן דודו נתן מליקובסקי. חשוב להדגיש כי מנדלבליט הוא משיב בעתירה, ובג"ץ צריך למסור את החלטתו לעתירה.

עם זאת היועץ קובע כי אין מקום לחקירה פלילית בעניין. כמו כן, עולה מתוך תגובת היועץ לעתירה שהוגשה בעניין ביקורת מרומזת על החלטת מבקר המדינה לאשר לנתניהו לקבל הלוואה ממקורבו לצורך מימון הוצאותיו המשפטיות.

היועץ המשפטי לממשלה הוסיף כי לטעמו מדובר במתנה אסורה בגלל גובה הסכום שביקש ראש הממשלה ממקורבו, שעומד בניגוד ל"חוק המתנות" אשר אוסר על עובד ציבור לקבל מתנה "באשר הוא עובד ציבור". בנימוקיו של מנדלבליט נכתב כי לא ניתן לקבוע שקבלת סכום כזה מצד פרטרידג' הוא לא בגדר מתנה לעובד ציבור.

מהליכוד נמסר: "האם מנדלבליט שוב מתערב בבחירות? בבחירות הקודמות מנדלבליט הגיש כתב אישום תפור נגד רה״מ ובבחירות האלה הוא מבצע פליק-פלאק בעמדתו המשפטית תוך פגיעה בהגנתו של רה״מ, רק בגלל שהתיקים שתפר נגדו קורסים. אין גבול לרדיפה ולמסע הצייד במטרה להפיל ראש ממשלה חזק מהימין".

חה"כ ד"ר שלמה קרעי, תקף: "השקרן המשפטי מכה שוב. אם נשארו עוד מתי מעט בישראל שעדיין האמינו ביושרתו של השקרן המשפטי לממשלה, הרי שהיום הוא ערער להם את יסודות האמונה. היום היועמ"ש הראה לכולם שעבור מטרתו היחידה: הפלת נתניהו, אין לו בעיה להתנגד גם לדעתו שלו עצמו. חבל שלא חיכה שבועיים לפרשת משפטים – בושה".

חה"כ אוסנת מארק בחשבון הטוויטר שלה: "‏כשהתיקים קורסים והבחירות מתקרבות, מנדלבליט חייב לשלוף עוד שפן מהכובע. עכשיו הוא הופך החלטה של עצמו כדי לפגוע בנתניהו. מנדלבליט, וְכַאֲשֶׁר יְעַנּוּ אֹתוֹ כֵּן יִרְבֶּה וְכֵן יִפְרֹץ, נתניהו ישאר פה עוד הרבה אחרי שנסיים לתקן את ההרס שזרע מנדלבליט".

התנועה לאיכות השלטון, העותרת הראשונה, ברכה כצפוי על עמדת מנדלבליט: "מדובר בפרשת 5000 – יש לפתוח בחקירה פלילית לאלתר. שוב נחשף ראש הממשלה בקלקלתו. ושוב גילינו כי רק חקירה מעמיקה מציפה על פני השטח התנהלות אסורה. אותו ראש ממשלה שסיפר שהוא מקבל כספים מקרוב משפחה, נחשף בקשריו העסקיים עת שקיבל מתנה אסורה מבלי לדווח".

מהתנועה לטוהר המידות, העותרת הנוספת, נמסר: "כפי שטענו כל העת, על ראש הממשלה להשיב את כל הסכום שניתן לו שלא כדין ושאותו הסתיר מוועדת ההיתרים, המהווה מתנה אסורה בניגוד לדין. אנו שמחים כי היועץ המשפטי לממשלה קיבל את עמדתנו בעניין זה ומקווים כי גם בית המשפט יורה על השבת הכספים בידי ראש הממשלה באופן סופי, כפי שראוי היה שייעשה עוד במועד החלטת הוועדה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים