שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הכפלת מחירי החד"פ – רק למוצרים של החרדים
נחשף בדיון
בדיון אושר פה אחד ובתמיכת הממשלה: גזירת 'הכפלת המס על כלים חד"פ' תעבור לדיון בוועדת הכלכלה. ח"כ מעוז: "הגיע הזמן שתחדלו מלפגוע באקלים הרוחני של המדינה"
יעקב אשר | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

אושר פה אחד ובתמיכת הממשלה: גזירת "הכפלת המס על כלים חד"פ" תעבור לדיון בוועדת הכלכלה. זאת לאחר שח"כ יעקב אשר חשף בדיון הדחוף שיזם על גזירת 'הכפלת המס על כלים חד-פעמיים' כי המיסוי הוא רק על חד"פ דק שנמצא בשימוש אצל משפחות מעוטות יכולת, בעוד על החד"פ העבה של המסעדות והמשפחות האמידות אין מיסוי. "את הממשלה הרעה והחד-פעמית הזו צריך לזרוק לפח האשפה של ההיסטוריה" אמר אשר.

יו"ר מפלגת נעם, חה"כ אבי מעוז, נשא דברים במסגרת ההצעה לסדר שהגיש יחד עם חה"כ יעקב אשר, אוריאל בוסו ושלמה קרעי בנושא הכפלת המס על הכלים החד פעמיים. לדברי מעוז מדובר במיסוי שיפגע בעיקר במשפחות ברוכות הלדים.

"משרדי האוצר והגנת הסביבה מבקשים להעלות משמעותית את שיעור המס על כלים חד-פעמיים מתוך דאגה לאקלים ולסביבה", פתח מעוז, והמשיך בדברי הרב קוק "לפני 110 שנים כתב מרן הרב קוק זצ"ל מאמר מחאה כנגד חילול שבת וחג במושבה עין גנים. בתוך דבריו הוא כותב להם: "למה לא תתחשבו עם רוח האומה כמו שאתם מתחשבים עם כל תנאי האקלים והסביבה?"", ציטט מהרב.

מעוז המשיך "את אותה שאלה אני רוצה להפנות לשר האוצר, לשרה להגנת הסביבה ולחבריהם בממשלת כל אזרחיה, הרי אתם בחרתם להשפיל את עולם התורה. אתם החלטתם לפגוע בלומדי התורה. אתם מקצצים בסבסוד המעונות של ילדי אברכים. אבל מה חשוב לכם? לדאוג לאקלים. ועל חשבון מי? כמובן, על חשבון המשפחות ברוכות הילדים, שאין להן כסף לקנות מדיחי כלים", אומר מעוז.

לדבריו "אז אולי הגיע הזמן שתשתדלו לחדול מלפגוע באקלים הרוחני של המדינה היהודית, לפחות כמו שאתם דואגים לאקלים הפיזי של העולם. אחד מהעקרונות החשובים ביחס אל האקלים ושמירה על איכות הסביבה זהו האיזון. איזון בין משאבי הטבע השונים. איזון בין צרכי האדם ובינם לבין הטבע."

חה"כ מעוז המשיך בדבריו ואמר כי הממשלה פוגעת גם באקלים הרוחני של המדינה "גם באקלים הרוחני ובעולם הערכים צריך לאזן – בין צרכי הרוח השונים. בינם לבין צרכי הגוף. בין קודש לחול. אבל אתם לא מאזנים. אתם דורסים ורומסים. פוגעים בכשרות הממלכתית, ששומרת על המוני בית ישראל מלהיכשל במאכלות אסורות. מטשטשים את הלב של הזמן – קדושת השבת הציבורית. מחללים את קדושתו של הכותל המערבי, בנתינת דריסת רגל בו למי שמשתמשים בו כקרדום לקידום הלגיטימציה שלהם. מבוללים את עם ישראל בארצו עם רפורמות הגיור הפסולות", הוסיף הח"כ.

לסיום הציע עסקה לממשלה "אז בואו נעשה עסקה: אני מוכן להפוך לפעיל סביבה אקטיבי, בתנאי שאתם תתחילו להתחשב עם רוח האומה, תסירו את ידיכם מקדשי האומה ותשמרו סוף סוף על האקלים הרוחני ועל איכות הסביבה היהודית של העם היושב בציון", סיים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים