שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בעולם » "הכרזת הבנק האירופי המרכזי – מהלך סמלי חשוב"
קובי לוי
לאומי: "מהלך סמלי חשוב שמעיד על התחמשות גוש מדינות משמעותי לקראת התפתחות אפשרית בעתיד בעולם המטבעות; אולם, בתנאים הנוכחיים פוטנציאל התחזקות האירו מוגבל"
הבנק האירופי המרכזי | צילום: cactii, שאטרסטוק

קובי לוי, ראש דסק אסטרטגיית שווקים בלאומי שוקי הון, מתייחס להודעת הבנק האירופי המרכזי, לפיה יבחן האם התחזקות האירו החדה בשנה האחרונה נובעת מהבדלי מדיניות כלכלית בין אירופה לבין ארה"ב: "בשלב זה, ההכרזה היא בעיקר מהלך סמלי חשוב שמעיד על התחמשות גוש מדינות משמעותי לקראת התפתחות אפשרית בעתיד בעולם המטבעות. בהתאם לכך, תוצאות הבחינה יקבעו את תוואי התקדמות אפשריים בעתיד המדיניות של הבנק האירופי המרכזי. אם יימצא כי ההתחזקות אכן נובעת מפעולות ההרחבה המוניטרית שביצע הפד והפיסקלית שביצע הממשל האמריקאי, יתכן שהבנק האירופי המרכזי יחליט על צעדי נגד משלו".

יצוין, כי "הודעת הבנק האירופי מגיעה בהמשך לפרסום התחזית המעודכנת של הקרן המטבע העולמית לצמיחה העולמית. תחזית הצמיחה השתפרה לשיעור של 5.1% בשנת 2021. למרות השיפור בתחזית הגלובלית, ניכרת שונות רבה בין המדינות. לדוגמה, בעוד בארה"ב ובסין תחזית הצמיחה השתפרה בחדות, תחזית באירופה הופחתה לרמה של 4.1% על רקע קשיים בהפצת החיסונים. ההכרזות של הבנק האירופי המרכזי ושל קרן המטבע מעידות כי פוטנציאל ההתחזקות של האירו מוגבל בתנאים הנוכחיים. להערכתנו, בטווח הקצר, האירו צפוי לשמור על טווח של 1.2-1.23 מול הדולר, ו 3.90-4.00 מול השקל".

בנוסף, הכלכלן הראשי של לאומי, ד"ר גיל בפמן, מתייחס גם הוא בסקירת המאקרו השבועית להודעת קרן המטבע ומציין כי "עדכון ה-IMF משדר אופטימיות זהירה עקב תהליך ההתחסנות הגלובלי, לצד החשש מהתפרצות הגרסאות החדשות של נגיף הקורונה". בפמן מתייחס גם למדד המשולב לחודש דצמבר ומציין כי "המדד המשולב לחודש דצמבר לא משקף את השינוי בפעילות הכלכלית בעקבות עליית התחלואה והכניסה לסגר השלישי בסוף 2020".

בפמן מהעריך כי "בסיכום שנת 2020 התוצר המקומי ירד ב-3.9%. באשר לצמיחה ב-2021, אנו מעריכים כי בתרחיש מרכזי, צפויה צמיחה של כ-5% בתוצר, אשר עשויה להיות אף מהירה יותר, אם תהליך ההתחסנות ימשיך להתקדם בקצב מהיר, תוך הפגנת עמידות גם בפני הסוגים השונים של הנגיף שהתגלו לאחרונה, ויאפשר הסרה של מרבית ההגבלות על הפעילות כבר במהלך הרביע השני של 2021"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים